Toon posts:

Mcafee Virusscan Auto Updater

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren Mcafee virusscan 7.0 prof geinstalleerd op mijn XP bak, dat ging allemaal goed, totdat hij zijn dat files wou updaten.
Ik krijg nu constant de melding bla bla error 202 kan geen internetverbinding maken.
Ik heb gisteravond zowat alle topics mbt mcafee doorgenomen, maar dit probleem niet kunnen vinden.
Zelf denk ik dat het komt doordat er een router (draytek vigor 2600) tussen zit.
Ik heb me ook helemaal suf gezocht naar het poortnummer dat mcafee voor de update gebruikt, maar niet kunnen vinden.

Kan iemand me hier een tip geven?

Thanx!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jep. Zet al je poorten naar binnen en naar buiten open en zet de firewall van XP uit, kijk of het dan *wel* werkt. Als 't niet werkt, ligt 't iig niet aan je firewall en hoef je je daar niet druk om te maken.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

je kunt bij edit autoupdate repository list wat dingen aangeven waar je de updates vandaan wil halen (HTTP of FTP)

ik merkte zelf bij het installeren dat de standaard URL van de install niet goed werkte. Ik gebruik de HTTP repository met de volgende URL : download.nai.com/Products/CommonUpdater

Dat is waarschijnlijk het probleem

succes

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 01 July 2003 @ 09:12:
Jep. Zet al je poorten naar binnen en naar buiten open en zet de firewall van XP uit, kijk of het dan *wel* werkt. Als 't niet werkt, ligt 't iig niet aan je firewall en hoef je je daar niet druk om te maken.
Ik heb geen software matige firewall in XP...

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jawoor.. Kijk maar eens bij je netwerkinstellingen -> geavanceerd.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 01 July 2003 @ 09:38:
Jawoor.. Kijk maar eens bij je netwerkinstellingen -> geavanceerd.
Ja oke...maar die staat natuurlijk uit. Ik heb een hardware fw.

Maar weet iemand toevallig over welke poort de update gaat??

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Lijkt mij dat-ie over poort 80 voor html gaat en poort 21 voor FTP.. Ik heb hier 50 clients die hetzelfde doen langs m'n proxy, en die haalt het weer op door gewoon poort 21. De site waar het vandaan komt (ftp.nai.com) is ook publiekelijk toegankelijk.

Poort 21 dus, maar als dat niet genoeg is, moet je ook eens de poorten 20 en 22 (en 21 natuurlijk) openzetten, of Passive FTP aanzetten in je antivirus-update.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 01 juli 2003 @ 10:41:
Lijkt mij dat-ie over poort 80 voor html gaat en poort 21 voor FTP.. Ik heb hier 50 clients die hetzelfde doen langs m'n proxy, en die haalt het weer op door gewoon poort 21. De site waar het vandaan komt (ftp.nai.com) is ook publiekelijk toegankelijk.

Poort 21 dus, maar als dat niet genoeg is, moet je ook eens de poorten 20 en 22 (en 21 natuurlijk) openzetten, of Passive FTP aanzetten in je antivirus-update.
De instelling om passive FTP te gebruiken kan ik niet vind4en.... :'(

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb een andere versie dan jij, maar het lijkt me sterk dat de interface veel verschilt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mhuijgen/martin/got/pasftp.gif

[ Voor 12% gewijzigd door CmdrKeen op 01-07-2003 12:45 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

volgensmij is die optie er ook niet (ik ben ook ff aan het zoeken geweest)

heb je mijn optie hierboven al geprobeerd :? gewoon http verkeer moet toch geen problemen opleveren met je firewall zou je zeggen. Laat FTP even voor wat het is en probeer de http optie eens uit.

edit/ Vilenin was net iets eerder... de optie passive heb ik er niet inzitten :? vaag want ik heb wel dezelfde versie (VS 7.0.0 Enterprise)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik even gekeken, maar ik heb geen van de menu's als hierboven...
Ook kan ik nergens de auto update site invullen....

Verwijderd

Topicstarter
HMMM.... ik heb net de firewall hemaal open gezet, maar hij kan nog steeds geen DAT files ophalen.
Om precies te zijn, geeft hij de volgende melding:
Instant Updater was unable to register your product via the Internet because an Internet connection was not found.

Zou het misschien zo zijn, dat hij kijkt of er een internetverbinding is geconfigureerd?
Want bij start -> configuratiescherm... --> blabla --> verbinding heb ik geen internetverbinding staan, omdat ik adsl heb, en daarmee direct op het planet lan zit, via PPPoA.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 00:16 ]

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 21:10
Je kunt het beste eerst handmatig de gote patch incl nieuwe dat bestanden in je programma laden. Misschien dat het daarna wel werkt. Zo niet dan heb je in iedergeval wel de nieuwste virus definties op je PC staan. De laatste update (30-06-2003) is te downloaden. http://a64.g.akamai.net/7...es/4.x/NAI/epo4274dat.zip.

Ps heb je wel de legale versie van McAfee?, heb gehoord dat het wel eens meer problemen geeft icm ilegale versies.

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 02 July 2003 @ 00:40:
Je kunt het beste eerst handmatig de gote patch incl nieuwe dat bestanden in je programma laden. Misschien dat het daarna wel werkt. Zo niet dan heb je in iedergeval wel de nieuwste virus definties op je PC staan. De laatste update (30-06-2003) is te downloaden. http://a64.g.akamai.net/7...es/4.x/NAI/epo4274dat.zip.

Ps heb je wel de legale versie van McAfee?, heb gehoord dat het wel eens meer problemen geeft icm ilegale versies.
Dit had ik al geprobeerd, maar zonder suc6..... :'( )

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met hetzelfde probleem?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 00:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje...

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Niet zo hard trappen aub.. Heb je nou al eens je firewall ertussenuit gehaald? Wat was het resultaat?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 02 July 2003 @ 11:26:
Niet zo hard trappen aub.. Heb je nou al eens je firewall ertussenuit gehaald? Wat was het resultaat?
Sorry....
Yep de fw helemaal uitgeschakeld, resultaat = 0

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Virusscanner al eens opnieuw geïnstalleerd?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op 02 July 2003 @ 11:39:
Virusscanner al eens opnieuw geïnstalleerd?
Yep 2x...

• GAEvakYD
Waarom werkt mijn manier niet?, dat is namelijk ook de oplossing voor mensen zonder ISP. Ik heb het namelijk even hier getest, en het werkt heel simpel. Je hoeft alleen maar dat exe bestandje te runnen en de rest gaat vanzelf. Wat is de melding die McAfee geeft dan?

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 02 juli 2003 @ 11:54:
Waarom werkt mijn manier niet?, dat is namelijk ook de oplossing voor mensen zonder ISP. Ik heb het namelijk even hier getest, en het werkt heel simpel. Je hoeft alleen maar dat exe bestandje te runnen en de rest gaat vanzelf. Wat is de melding die McAfee geeft dan?
Jouw manier werkt wel, maar de auto updater doet het daarna nog steeds niet.
Foutmelding: Instant Updater was unable to register your product via the Internet because an Internet connection was not found.
Ik wil dat mcafee steeds zelf de bestanden ophaalt.
Heb jij wel de mogelijkheid om ftp en html instellingen aan te passen voor de auto updater? (zoals hierboven beschreven wordt)

Verwijderd

Topicstarter
He Vilenin en GAUvakYD,

Welke versie gebruiken jullie?

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

4.5.1.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:12:
Welke versie gebruiken jullie?
Heb je toevallig 7.03?
Want de nieuwe versie is imho buggy als vanouds..
Na een uninstall van 7.03 kon ik formatten, bij 7.02 ging dat altijd goed.
7.03 scant om een of andere reden geen .rar archives(bug).
En zo heb ik nog wel wat meer dingen gehoord.(Dit niet btw).
Probeer anders bij support een 7.02 versie te regelen en kijk je of je dan nog steeds problemen hebt.

• GAEvakYD
Moet ik even kijken straks. Ben nu op het werk. OEPS had ik niet moeten zeggen. heheheheh

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:25:
[...]

Heb je toevallig 7.03?
Want de nieuwe versie is imho buggy als vanouds..
Na een uninstall van 7.03 kon ik formatten, bij 7.02 ging dat altijd goed.
7.03 scant om een of andere reden geen .rar archives(bug).
En zo heb ik nog wel wat meer dingen gehoord.(Dit niet btw).
Probeer anders bij support een 7.02 versie te regelen en kijk je of je dan nog steeds problemen hebt.
Nope, ik heb Product Version: 7.00.5000.0

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 02 July 2003 @ 18:38:
Moet ik even kijken straks. Ben nu op het werk. OEPS had ik niet moeten zeggen. heheheheh
Tot hoe laat moet je werken dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:45:
[...]

Nope, ik heb Product Version: 7.00.5000.0
Neem contact op met McAfee support en regel een nieuwere versie.
7.00 is toch wel redelijk oud, best kans dat het met een nieuwere versie het probleem weg is.

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:16
Vanavond liep ik bij een vriendin tegen exact hetzelfde probleem aan. Als je mcafee v7 wil updaten, moet je 'm eerst activeren. Als je dat probeert krijg ik diezelfde error -202, geen verbinding gevonden. Vervolgens kwam haar pa mij even melden dat ie met norton dezelfde problemen had. Ook bij haar thuis zitten ze op een planet-adsl verbinding, middels het kpn ethernet modem, alles win2k.

Hier thuis heeft McAfee nooit problemen gehad met updaten via adsl van HCCnet. Iemand al wat wijzer geworden? Want het lijkt mij dat er dan bij de instellingen van planet iets niet klopt? (die firewall ofzo?)

• honey
  • Laatst online: 02-08 22:27
Deze topic even een schopje, eeh schop (is al een tijdje geleden). Heb net v7.0.3 op de computer (XP) en inderdaad, ik heb ook dit probleem.

Wat ik me afvraag is of er al een verklaring is gevonden.

• doctorH
  • Laatst online: 05-11-2023
Ok, nog maar eens een schopje.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Echter, bij werkte het eerst wel, maar nadat ik Windows XP opnieuw heb geinstalleerd niet meer.
Ik heb alles opgevolgd wat op de McAfee forums gezegd werd: nieuwste updates van Central, Updater en VSP, werkende internetverbinding (ook via IE), maar nog steeds zonder resultaat. Natuurlijk kan ik elke keer wel handmatig downloaden, maar ja, zo'n automatische updater is natuurlijk wel makkelijker!

Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0

Verwijderd

kijk eens in je hostfiles

C:\Windows\System32\Drivers\Etc en open hosts met kladblok en verwijder alle regels BEHALVE localhost

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gokje, je kickt dit topic naar aanleiding van anti-virussites worden niet gevonden :P

An sich een nuttige aanvulling maar ik sluit het topic toch maar, voordat mensen gaan reageren die niet doorhebben dat het een oud topic is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.