Toon posts:

Provider wijzigt "from" e-mail adres.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van mij heeft ADSL van t-online en een hosting account van mij.
Aangezien wij geen smtp-diensten leveren moet de klant gebruik maken van de smtp server van zijn eigen provider.

Als je Outlook Express een account toevoegt en bij e-mail bijvoorbeeld invult info@domein.nl, en voor de rest onze pop-server en de smtp-server van t-online dan veranderd t-online het email adres is zijn persoonlijke adres, bv kees.jansen@t-online.de

En dit is nou net niet de bedoeling, er moet gewoon als afzender e-mail adres staan wat wij invullen.

Hoe los ik dit op?, gratis smtp-servers zijn er niet, en wij willen geen smtp draaien vanwege spam.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De reden dat t-online dit doet is ook tegen spam. Zij hebben liever ook niet dat iedereen zomaar wat e-mail adressen als afzender invult (hun weten immers niet of het ingevulde email adres bestaat, en als het bestaat of het wel bij de betreffende persoon hoort).

De enige oplossing lijkt me om zelf een mail iets aan te bieden, of de klant een andere provider te laten nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Niet echt een antwoord op je vraag, maar toch: je kan best wel redelijk veilig SMTP draaien hoor. Als je een degelijk pakketje uitzoekt - en die zijn er ook gratis, denk bv. aan Mercury - dan kan je je redelijk tegen spam beveiligen.

Bloed, zweet & koffie