Windows xp crasht bij installatie windows 98 werkt perfect

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Allereerst ik heb de search gebruikt en geen directe oplossing kunnen vinden.

Vorige week zaterdagnacht is mijn pc gecrashed. Windows XP wilde niet meer opstarten. Bij een nieuwe installatie van windows xp loopt het systeem elke keer vast. Een nieuwe installatie van windows 98 geeft geen problemen.

Dit is wat ik tot nu toe al geprobeerd heb:

Andere geheugen (hier ligt het niet aan)
Het geheugen onder windows 98 de hele nacht laten testen met memtest 0 errors
Harde schijf compleet geformateerd
Alle onboard sound, lan, firewire uitgeschakeld
Alle pci kaarten eruit
De harde schijf in een andere pc (hier kan ik windows xp wel op installeren)

edit: CMOS gereset

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Het moederbord is een asus a7n8x met bios 1004. Het hele systeem is nog geen 6 maanden oud.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Verwijderd

Ik neem even aan dat het altijd heeft gewerkt...

Welke foutmeldingen krijg je van WindowsXP, kan je eventueel wel in de safe_modes, event viewer meldingen?

Groeten,

Matthey

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als de HDD bij het installeren van WinXP in een andere pc wel werkt, dan ligt het iig niet daaraan. En als memtest ook geen errors geeft en je je sys zo leeg mogelijk hebt gehaald, blijft voor zover ik kan zien het moederbord over. Dat win98 wel wil installeren en WinXP niet, kan zijn omdat WinXP kritischer naar je hardware kijkt en zegt als er iets 'scheef' zit dat hij mooi niet wil installeren.

Probeer er eens een oudere BIOS op te flashen, zoals een 1001.G voor de Deluxe, of een 1002. Het kan namelijk zijn dat met die crash je BIOS ook een tik heeft gehad. En als dat niet werkt, ga er dan mee terug naar de shop en laat hem daar testen, of laat ze proberen WinXP te installeren. Succes :)

edit: Matthey, het is niet nodig te groeten in je posts ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 01-07-2003 09:21 ]

LinkedIn
Instagram

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
1002 bios geprobeerd. Nog steeds, loopt xp vast bij installatie.

Eigenlijk loopt ie vast voor de installatie. Ik kan niet eens het bericht "geef enter als u nu windowsxp wil installeren" op mijn scherm krijgen"

Het kan toch ook niet aan de video kaart liggen ? (ti4200)

Hoe kun je test of je processor ok is. Want als deze ok is blijf er niets anders over dan het moederbord.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

en daarin: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Maar ook:
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

[...]

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Geen specs ('ander geheugen' zegt ook niet zoveel), geen blijk van troubleshooter doorgenomen te hebben...

Het klinkt iig als geheugen (typisch iets waar WinNT/2K/XP over struikelt en WIn98 vrolijk doorheen banjert maar ondertussen datacorruptie oploopt.

/geen specs/faq- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.