Toon posts:

[Acc97/VBA] inhoud tekstvak binnen methode 'bij gewijzigd'

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mensen die wel eens met Access gestoeid hebben wel zullen weten, hebben tekstvakjes een methode 'bij wijzigen'

Nu maak ik gebruik van deze methode, maar zodra ik de inhoud van dat tekstvakje opvraag binnen de methode 'bij wijzigen' krijg ik de 'oude' waarde terug.
Dwz. als er eerst '10' in het tekstvakje stond, en ik maak daar '100' van levert me.tekstvakje01 '10' op :(
(me.tekstvakje01.value heb ik ook al geprobeerd, met hetzelfde resultaat)

Bij voorbaat dank,

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 08:53 . Reden: verkeerde methode :+ ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Met welke versie van Access werk je? Ik heb het net ff getest met Acc97 en hier werkt het gewoon..

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
"bij gewijzigd"???

bedoel je niet: "na bijwerken", "voor bijwerken" of "bij verlaten"

Als ik de code bij "na bijwerken" zet dan krijg ik gewoon de laatste waarde, in jouw geval dus 100...

Verwijderd

Topicstarter
sorry, moest zijn. 'bij wijzigen' :+

@masch
staat in topictitel.. access 97
en bij jou werkt het gewoon :?

@heras
'na bijwerken' triggert niet als je alleen maar iets wijzigd
'voor bijwerken' heeft zowiezo geen zin

//edit
hmm.. 'bij verlaten' leverd wel het goede resultaat op...
lijkt erop dat we die dan maar gaan gebruiken. so much voor 'realtime bijwerken' :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 08:55 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Het werkt, bij de methode afterupdate (na bijwerken). Volgens mij triggert deze idd wel alleen als je wat wijzigt. De methode exit (bij verlaten) triggert daarintegen wel altijd.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je geeft uiteindelijk zelf het antwoord al. Je gebruikt de methode bij wijzigen. En dus wordt de event getriggerd als je gaat wijzigen. En dus is dan de tekst nog niet bijgewerkt.

Mocht je per se runtime willen bijwerken, dan zou je er over na kunnen denken een timer te triggeren bij wijzigen die een paar milliseconden later de gegevens uitleest. Is in ieder geval runtimer (???) dan bij verlaten. Maar dat is eigenlijk best wel een een beetje heel smerig :X

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
mijn ervaring met de methode afterupdate is dat hij alleen triggert als er iets nieuws wordt ingevoerd...
bij een tekstvak met keuzelijst reageerd afterupdate niet zodra je via de keuzelijst de inhoud wijzigd, change daarentegen reageerd daar wel op
OZ-Gump schreef op 01 July 2003 @ 09:03:
Je geeft uiteindelijk zelf het antwoord al. Je gebruikt de methode bij wijzigen. En dus wordt de event getriggerd als je gaat wijzigen. En dus is dan de tekst nog niet bijgewerkt.
[...]
en toch vind ik dat best stom van access :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 09:07 ]

Verwijderd

edit:
Laat maar onzinnig antwoord, te lang met antwoord doorsturen gewacht 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
frappant detail,
stel ik zet '123456' in tekstvak01
en ik laat bij wijzigen een msgbox opkomen met als prompt: me.tekstvak01.value
zodra ik met backspace alle tekens weghaal zal de inhoud van me.tekstbox01 '123456' blijven weergeven :?
rare jongen die access 8)7

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
me.tekstvak01.value geeft de waarde uit de database. Wil je de waarde uit het tekstveld zelf, gebruik dan me.tekstvak01.text

Verwijderd

Topicstarter
kijk, dat zijn de reacties waar we wat aan hebben _/-\o_
heel erg bedankt :)
nu snappik wat er gebeurd.. (hoewel er geen database onder tekstvak01 hangt... maargoed)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 11:03:
kijk, dat zijn de reacties waar we wat aan hebben _/-\o_
heel erg bedankt :)
nu snappik wat er gebeurd.. (hoewel er geen database onder tekstvak01 hangt... maargoed)
Dat was inderdaad niet volledig correct van mij. value is de waarde nadat de gebruiker deze bevestigd heeft (door bijvoorbeeld op tab of enter te drukken)
Pagina: 1