CPU temp, BIOS of Probe?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
Mensen,

Ik heb sinds kort een Asus a7n8x deluxe met een xp2800...leuk setje. Nu viel me laatst iets op. Als ik seti draai geeft Asus probe in Xp 48 graden aan als cpu temp. Ik reboot mijn comp, check mijn bios en deze geeft een temp van 60 graden aan! Waar moet ik nu vanuit gaan? Ik heb al een paar keer gehad dat mijn comp vast liep; het leek niet op een fout van windows. Geen blauw scherm (dit heb ik overigens wel aangezet), hij valt gewoon uit.

Mijn cpu-koeler is een Thermaltake volcano 9+..heb de temp sensor niet geinstalleerd, omdat mij die van het mobo wel voldoende leek. Is het nu verstandig om die sensor alsnog te installeren of is die van Asus voldoende?

BVD!

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Asus staat er bekend om vaak onjuiste temps weer te geven, vaak is dit met een bios-update wel verholpen.
In ieder geval is je BIOS nog altijd de meest nauwkeurige manier om je temps te achterhalen en ik zou me dus niks aantrekken van Asus-probe. Je zou een ander programma kunnen gebruiken, zoals bijv. speedfan of MBM. :)
offtopic:
Dit is trouwens een zeer bekend probleem en daarom ook goed met de search te vinden ;)

[ Voor 40% gewijzigd door DeverauX op 01-07-2003 07:20 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Als je CPU oververhit raakt zal de A7N8X je PC gewoon uitschakelen (zelf getest).

Wat betreft je vastlopers, loop op je gemak deze pagina een langs: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Welke Biosversie heb je?
Loopt hij op dezelfde programma's vast? Of op regelmatige tijden?
Heb je wel goede drivers voor je Matrox G400?
Wat voor [merk/hoeveel Watt] is je voeding?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 07:45 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

clotug, gebruik de link die DeverauX geeft, en je zal zien dat er meer mensen problemen hebben met rare/foute waardes van Asus Probe. De betrouwbaarste meetwaardes staan nog altijd in het BIOS, omdat daar zo weinig mogelijk 'tussen zit' vergeleken bij Asus Probe in Windows :)

En voor dat vastlopen > zie idd euss z'n link naar het Hangen en Opstartproblemen gedeelte in PMG. Deze gaat iig dicht wegens al vaak langsgekomen/search ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.