Toon posts:

Kan voltage verhogen ook softwarematig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een Celeron 300a op 450Mhz draaien, op een Gigabyte GA-6VXE+ VIA Apollo Pro Moederbord. (100x4.5)Verder zit er 128 MB 100Mhz geheugen in.
Grafische kaart Viper 500
Harddisk 8GB Maxtor UDMA33

Als ik hier een snellere processor op wil zetten, bijvoorbeeld een Celeron 700, dan wil ik deze natuurlijk ook overklokken.

Mijn moederbord heeft geen voorziening waarmee ik het Core-voltage kan opschroeven. Vraag: Mocht het nodig zijn, is het dan mogelijk dit voltage op een andere manier te verhogen? Bijvoorbeeld softwarematig?

Heeft het úberhaupt zin dit systeem te upgraden met een nieuwe processor?

Verwijderd

De videokaart en de harde schijf zijn nogal traag dus deze zou je dan ook moeten vervangen :) (Het kan wel hiermee, maar je gaat er niet echt op vooruit).

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Softwarematig kan het niet voor zover ik weet. Als je met een slotket werkt is er soms wel een mogelijkheid, maar je moet eerst eens achterhalen of jouw mobo wel met coppermines omkan. (CellyII dus).
Anders heb je dus pech. Verder is het niet de bedoeling dat iedereen nu begint over AMD (Even voor de overvolledigheid)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 13:11 schreef Floris_Diemel het volgende:
Softwarematig kan het niet voor zover ik weet. Als je met een slotket werkt is er soms wel een mogelijkheid, maar je moet eerst eens achterhalen of jouw mobo wel met coppermines omkan. (CellyII dus).
Anders heb je dus pech. Verder is het niet de bedoeling dat iedereen nu begint over AMD (Even voor de overvolledigheid)
Wat is een SlotKet?

Ja, dit moederbord ondersteunt Coppermines, en Pentium III tot 850 op 100Mhz en Pentium III 733 op 133Mhz. (volgens de handleiding) Alles via jumpers in te stellen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48

Wimo.

Shake and Bake!

Dit is een slotket:

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cpu_MS6905master.jpg

(bron www.ocshop.nl

Daarmee kun je een fcpga (p3/celeron2) of een ppga (celeron1) cpu op een slot 1 mobo prikken