Philips REO bewakingscamera aanluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 10:09

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Ik heb een Philips kleuren bewakingscamera gekocht, van het type VCM7C130/00T. Deze komt uit de REO serie.

Deze wil ik gebruiken als webcam.
Het probleem is echter de aansluiting, die is namelijk met een RJ11 connector, in tegenstelling tot een 'normale' camera.

Het enige wat ik te weten ben gekomen is dat hij graag 24 volt wil hebben en dat er 2 twisted pairs aan de (4 polige) connector verbonden zijn.

Mijn probleem:
Wanneer ik nu een voeding aan het ene paar hang, heb ik de kans dat de camera meteen kapot gaat, dus een wel erg grote gok.

Heeft iemand ervaring met dit systeem? Of kan mij meer info geven over het protocol wat philips gebruikt voor deze camera-serie?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, het gaat dus om deze camera...

Afbeeldingslocatie: http://www.serie.net/vigilancia/cctv/vcm7c130/vcm7c130_archivos.jpg
http://www.london-cctv.co...ervation-systems-reo.html
http://www.nte.ltd.uk/doc...m%20VCM7C130%20Dsheet.pdf

Bel ze eens op bij Philips: Tel. 0900-2020195

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
even een update

ik heb de mensen bij Philips gebeld
en de volgende aansluitingen gekregen:
1) audio
2) video
3) voeding +
4) aarde

Ook een voeding in elkaar gezet die de 24 volt kan leveren.
helaas, nog geen beeld...

Ik begin toch te twijfelen aan het format waarin de uitgaande signalen uit de camera komen.
Iemand nog een idee?

Verwijderd

Vertel eens wat over je voeding!!
Maar denk dat de uitgangen digitaal zijn o.a omdat hij een automatische kabellengte instelling heeft en de kabel een 2 pair twisted moet zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 00:08 ]

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
de voeding is gebaseerd op een LM317 en geeft bij meting ook goede waardes.

deze dus

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

je hebt dus een verloopje gemaakt, met daaraan de ene kant een rj11 stekker, en aan de andere kant een aansluiting voor je voeding, een (tulp)plug voor je video en een plug voor geluid(niet perse nodig) en de aarde aansluiting zit aan je voeding EN aan je tulp plug?
er komt een pal signaal uit de camera volgens mij, dus je zult wel een capture card of tv-in card moeten hebben :)

als je een tv hebt die een pal ingang heeft kun je makkelijk testen, en ook t geluid gebruiken, dit zijn meestal de gele tulpingang voor de video en de roode en witte tulpingang voor de audio

vergeet dus niet dat de aarde van de voeding ook de aarde van het pal signaal is en het de aarde van t audio signaal

:P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Oke dan neem ik aan dat je de voeding plus op 3 heb en de min op 4.
De video (kern) op 2 en de afscherming ook op 4.
Audio (kern) op 1 en de afscherming ook op 4.
Dus pootje 4 is de min van de voeding de massa van het video en de massa van het audio.
Als je dan ook nog 24 volt gelijkspanning heb (beste is om te meten als hij aangsloten is) dan vrees ik toch echt dat de uitgangssignalen digitaal zijn.
En dat je een soort van interface nodig ga hebben als die uberhaupt bestaan om composiet uit te krijgen.
Ze zullen gerust wel de andere kant op bestaan om een video in te geven op het ( bewaking) systeem maar een video out interface zal commercieel gezien wel weer niet bestaan omdat je natuurlijk het "gehele" systeem erbij moet kopen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 01:08 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

lijkt me sterk dat die digitaal zijn
tel je wel 1, 2, 3, 4 de goeie kant op
schroef m anders ff open, dan zie je zo wat de massa is, en is dat gelijk je referentie als pen 4 :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

ben benieuwd!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
zoals jullie allebei beschrijven zit ie idd nu aangesloten.
(voeding en video gezamelijk op aarde)
Ik heb hem op de video in van de tv zitten om te testen.

Het geluid doet het (weliswaar heel zacht) wel via de speaker van de tv.
Dan blijft dus alleen de video pin over.

Het openschroeven is niet echt een optie omdat er natuurlijk weer een aantal schroefgaten, onder zo'n mooie eenmalige sticker, afgeplakt zitten :/
Aangezien ie nieuw is, zal het openschroeven dan ook meteen de waarde laten kelderen.

Ik vrees dat er ook iets digitaals aan zit, maar heb toch nog steeds hoop op iets anders...

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Mega Mega schop

Ik heb met koniginedag ook zo'n setje wete te bemachtigen, en kwam op hetzelfde idee.

Heb je er nog ooit wat meegedaan tie-rep? Ik zie dat je em in 2003 al verkocht heb (cirquitsonline.nl)
Ik wil van die rj11 een normale composite aansluiting maken.

(update) Hets is dus een gesloten systeem begrijp ik niks aan te doen dus. ;(

[ Voor 49% gewijzigd door ikweetniks op 14-06-2008 14:54 ]

Pagina: 1