• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Ik heb nu nog steeds geen java games op mijn mobieltje staan. Base (voorheen Orange) zei dat ze nog geen ondersteuning hadden voor java. Ik snap er niks meer van. Proximus heeft dit echter wel en van Mobistar heb ik geen flauw idee. Is het niet mogelijk om in Nederland in te bellen op één of andere provider en zo java games te downloaden? Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit het dan met de telefoonkosten?

PS. Ik ben dus een belg >:)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:24

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Zelfs KPN (die er een stuk eerder bij was als Base) gaat pas binnenkort van start met Java, en dan nog met een beperkte aanbod. Dus ook daarvoor moet je nog even wachten. Zoals het er nu naar uitziet, denk ik dat je voor die Java op Base ook nog een tijdje kan wachten met je mooie toestel :)

edit:
Trouwens, zit daar geen datakabel bij ofzo? Dan kan je gewoon wat MIDP spellen van het Internet plukken namelijk.

PS: Ik ben ook Belg ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GrimaceODespair op 01-07-2003 00:03 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• ddkiller0900
Kan je me eens de instructies door mailen hoe je zo'n applicatie op je gsm krijgt?? Ik ga deze week de datakabel bestellen op www.stuntprijzen.be. Ze hadden me verteld dat ik die van 9 € moest nemen. Kan dit??

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Da's een goeie... we hebben hier een testtoestel gehad waar zo'n datakabel bijzat van Siemens zelf, alsook de CD-ROM met de drivers. Met die drivers kon je via de explorer in W2k gewoon de MIDP applets (in JAR's) naar je Siemens slepen. Erg handig en echt niet moeilijk.

• ddkiller0900
ah dan ga ik dat eens proberen. Alvast bedankt :) 8) _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door ddkiller0900 op 01-07-2003 00:32 ]

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

* GrimaceODespair realiseert zich net dat het de S55 is geweest die hij in zijn fikken gehad heeft :o
^
|
|
Domme Belg

edit:
Wie verzint die idiote nummernamen van die toestellen ook?! :X

[ Voor 25% gewijzigd door GrimaceODespair op 01-07-2003 00:43 ]

Verwijderd

Bij KPN (Nederland) wordt er niet veel over gemeld, maar downloaden van Java met M50 is wel degelijk mogelijk. (Zelf getest met M50, via M-Info maar dat hoeft niet)
Via GPRS:
Kies voor de Java settings gewoon APN=internet en de overige Java settings mogen leeg blijven.

Zonder GPRS is ook mogelijk, maar dan moet je V110 inbelnummer van je internetprovider opgeven en dan wel juiste usernaam en password. (dus die je normaal voor internet gebruikt). Zelf getest met XS4ALL.

• ddkiller0900
zizazebra, dat kan misschien wel zo zijn, maar als ik in België mijn provider (Base) gebruik dan krijg ik dus de link toegestuurd en als ie wilt gaan beginnen met downloaden geeft ie een timeout. Bij de rest van de wap sites kan ik gewoon wappen maar nergens een java spel downloaden.

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Dat ligt dan aan de instellingen van 1 van de servers waar je langskomt. Als je geen toegang zou mogen hebben, zou je verwachten dat je een foutmelding krijgt ipv een timeout.

Je kan eventueel de betreffende aanbieder (van het spel) misschien eens contacteren om te vragen of zij je meer kunnen vertellen. Het kan best zijn dat Base zelf de toegang tot JAR's blokkeert omdat ze volgens mij nog niet officieel met Java zijn begonnen. Dus dan kan de aanbieder best wel apps op zijn site hebben staan die werken op je Siemens, maar houdt de gateway van Base het tegen.

Verwijderd

Je kan wel spelletjes van je pc op de telefoon zetten via een datakabel maar dan moet je de telefoon eerst flashen naar een Early Bird. Hoe dat verder allemaal zit mag hier niet worden vermeld :( ....

offtopic:
Mail/MSN@ djelte@gmx.net voor meer info

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:41 ]

Pagina: 1