[Evo T20 Citrix] netwerk-n00b zoekt hulp

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Mijn vrouw heeft van haar werk een Compaq T20 client voor een Citrix ICA via ISDN.

Een vriendelijke meneer van KPN heeft hier thuis een ISDN NT1 geval aangesloten en van daaruit een Quattrovox IV. Zelf moest ik toen een Shiva Access port hierop aansluiten en van daaruit gaat een kabeltje naar die Thin Client.

Dat ging goed tot dat er verbouwd ging worden en de pc's naar boven gingen. Mijn spul via Casema breedbandkabel was zo weer actief, maar dat geval van mij vrouw krijg ik niet meer aan de praat.

De volgende situatie; het Nt1 kastje is gewoon op de plek waar ie was, lampje 'line OK' brandt. Ander lampje 230 volt brandt niet, er zit wel een aansluiting voor netsnoer maar kan me niet herinneren dat hier netsnoertje aan zat. Van daaruit nieuwe 20 meter kabel bij Primafoon gehaald en die van het NT1 kastje naar de QvoxIV aangesloten. Rode lampje 'in bedrijf' brandt en ook poort 1, waar kabeltje inzit naar de Shiva Access port. Hierop brandt alleen lampje 'on'. Af en toe knippert lampje 'lan'. Als ik 'm uit en aan zet, doet ie een zelftest, waarop alle lampjes aan gaan, ook die van ISDN. Van de Shiva gaat een kabeltje naar de Compaq t20.

Als ik deze opstart, komt na het opstartscherm een login scherm, waarbij ik uit twee aansluiting kan kiezen. Beide gevn na klikken:

Unable to contact Citrix Server browser. Either your network is not functional or you need to reconfigure an address under server location, or the configured address is incorrect.

Ik heb volgens mij alles aangesloten als het zat en niks in de configuratie zitten klooien!

Hellup?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

doe die Vox eens dichter bij de NT1, leg vanuit daar dan een netwerkkabeltje vanaf de Shiva naar je TC... Zo zou het moeten lukken.

Kijk meteen even of de aansluitingen allemaal wel goed zijn, misschien ligt er een adertje verkeerd, kan altijd...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

De volgende situatie; het Nt1 kastje is gewoon op de plek waar ie was, lampje 'line OK' brandt. Ander lampje 230 volt brandt niet, er zit wel een aansluiting voor netsnoer maar kan me niet herinneren dat hier netsnoertje aan zat. Van daaruit nieuwe 20 meter kabel bij Primafoon gehaald en die van het NT1 kastje naar de QvoxIV aangesloten. Rode lampje 'in bedrijf' brandt en ook poort 1, waar kabeltje inzit naar de Shiva Access port. Hierop brandt alleen lampje 'on'. Af en toe knippert lampje 'lan'. Als ik 'm uit en aan zet, doet ie een zelftest, waarop alle lampjes aan gaan, ook die van ISDN. Van de Shiva gaat een kabeltje naar de Compaq t20.
Die stekker van de NT1 hoeft er ook niet perse in [Deze is volgens mij pas nodig indien men ISDN apparaten aan gaat sluiten welke niet over een voeding beschikken en de Qvox doet dat in iedergeval wel]

Probeer ff een analoog toestel aan de desbetreffende poort te hangen om te kijken of je een kiestoon krijgt. Check dan ook meteen ff of je een 0 voor de buitenlijn moet draaien. Kan ook een probleem zijn imho. Je hebt hem immers losgehaald en nu is dat ding misschien gereset. Kloppen de zaakjes niet meer, dan ff handleiding van de vox erbij en dan kijken hoe je hem moet programmeren. Let ook op het feit dat je de poort van de Qvox één van de MSN nummers moet geven. Standaard staat deze op het hoofdnummer en dat lijkt me niet de bedoeling.

Heb je ook een afsluit weerstand aan het eind van de 20m kabel gebruikt? Ik neem aan dat je aan het eind een wandcontactdoosje hebt gezet, deze moet wel afgesloten zijn dmv een afsluitweerstandje. Wordt vaak vergeten, dus ik zeg het maar ff.

Het kan ook zijn dat de kabel te lang is, maar ik weet niet precies meer hoelang zo'n kabel mag zijn. Check gewoon bovenstaande dingen eerst even.

[ Voor 35% gewijzigd door jagermeister op 01-07-2003 06:47 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
NT1 en Qvox dichter bij elkaar ga ik vanavond sowieso nog even proberen.

Ik heb inderdaad even een analoge telefoon aangesloten en daar hoorde ik gewoon de kiestoon. Dat werkt dus... Dat van die afsluitweerstand heb ik inderdaad iets over gehoord.

Kan ik anders ook een wandcontactdoosje op de Qvox aansluiten en van daaruit die Acces port?

• jagermeister

jagermeister

neanderthaler schreef op 01 juli 2003 @ 14:06:
NT1 en Qvox dichter bij elkaar ga ik vanavond sowieso nog even proberen.

Ik heb inderdaad even een analoge telefoon aangesloten en daar hoorde ik gewoon de kiestoon. Dat werkt dus... Dat van die afsluitweerstand heb ik inderdaad iets over gehoord.

Kan ik anders ook een wandcontactdoosje op de Qvox aansluiten en van daaruit die Acces port?
Ja hoor, dat moet geen probleem zijn.

Wat betreft die afsluitweerstand: Deze moet worden aangesloten als de ISDN lijn vanuit de NT1 langer is als 8 meter (pin me niet vast op de genoemde lengte)

Heb je ook getest of er niet toevallig een 0 voor de buitenlijn gedraaid moet worden en of die poort van de Qvox op het juiste MSN nummer reageert?

Wat betreft die thin Client en die Citrix server kan ik je niet helpen helaas...

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Dat bericht op de TC lijkt er op dat de configuratie van de citrixverbinding nog aanwezig is. Het gaat alleen mis met de verbinding. volgens mij moet er eerst internetverbinding zijn voor dat de citrixsessie gestart kan worden. Die zoekt namelijk gelijk op een ipadres of servernaam, als hij die niet vindt, dan krijg je die melding.
Misschien voegt dit niet veel toe, maar je weet nooit. Ik stoei wel eens met TC's en heb die melding wel eens gezien. Ik hou het op verbindings problemen, die TC is waarschijnlijk goed. Hebben ze bij je vrouw op werk geen helpdesk of systeembeheerder die je verder kunt helpen.

Edho

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ga ik vandaag proberen....

• jagermeister

jagermeister

We horen graag of het gelukt is :)

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
jagermeister1 schreef op 02 juli 2003 @ 22:00:
[...]

We horen graag of het gelukt is :)
Ja, het is gelukt! Collega van mijn vrouw is langsgeweest en die heeft dus geconstateerd dat ik tussen de qvox en de router een verkeerde kabel gebruikte.

Aangezien mijn vrouw geen telefoon gaat gebruiken via ISDN en maar 1 aansluiting nodig is, heeft die collega kabel rechtstreeks van nt1 naar acces port/router gekoppeld en van daaruit crosscable - koppelstukje - 20m UTP cable - compaq t20 en alles werkt weer als vanouds. Heerlijk geruisloos trouwens, dat Compaq geval!
Pagina: 1