Toon posts:

Asus A7V Opstart problemen! (WIE KAN ONS HELPEN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Asus A7V gekocht en een Athlon 900 een maxtor 20,4 g schijf Ata 100 7200 toeren het probleem wat ik heb het duurt heel lang met opstarten vindt ik wie heeft dit probleem ook, Ik heb nog een collega met een athlon 800 die dit ook heeft hij heeft win98 SE ik ME, hij heeft een schijf op ata 66 zitten en de promise controller uitgeschakeldt en dat help allemaal niet WIE KAN ONS HELPEN

Martijn & GERBEN

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Wat vind jij lang ??? ik bedoel de een vindt 10 secondes lang de ander 10 minuten. Mijn A7V start op in ongeveer 1.5 minuten, maar ik heb er dan ook een SCSI adapter inzitten. :P

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Eén enkele zin in vijf regels. Misschien als je iets duidelijker schrijft en wat uitvoeriger het probleem omschrijft dat mensen je willen helpen. EN SCHREEUWEN STAAT OOK HEEL IRRI.

sigloos

Verwijderd

hehe, ik ken het. Ik heb ook een U100, en het duurt 45sec (dit is lang) voordat die verder gaat met windhoos 98 opstarten. Daarna is die echter in 15 sec klaar.
Ik zit dus ook op de 1.5 min =/.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zegt dat je de ATA100 controller niet kan uitschakelen. En dat het daardoor zolanfg duurt, probeer een een nieuwe bios, dat zou een verklaring kunnen zijn. En anders hang je je HD toch lekker op de ATA100 controller. en schakel je de ata 66 controller toch uit

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 13:15 schreef DRaakje het volgende:
Je zegt dat je de ATA100 controller niet kan uitschakelen. En dat het daardoor zolanfg duurt, probeer een een nieuwe bios, dat zou een verklaring kunnen zijn. En anders hang je je HD toch lekker op de ATA100 controller. en schakel je de ata 66 controller toch uit
Tegen wie heb jij het in godsnaam?

Verwijderd

Het hoeft niet perse die UDMA100 controller te zijn. (Of blijft hij daar duidelijk hangen?).
Als je nog een SCSI controller erin hebt hangen dan is de vertraging duidelijk (heb ik ook last van :( )
Wat het ook nog kan zijn is je netwerkkaart, heb je die?

Verwijderd

als je de A7V 'probleemloos'installeren wilt doe dan het volgende:

- Druk je HD niet gelijk op de ATA100 maar
een ff op de gewone IDE!

- Installeer in Windows eerst de Via drivers
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/4in1-424.zip

- haal de nieuwste promise drivers bij

http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133/a7v/u160b25.zip

- sluit vervolgens je toko af, en sluit de HD
nu pas op de ATA100 aan, als het goed is,
kun je er nu zonder problemen van booten!

-In de bios:

SDRAM cas latency : 3T
SDRAM RAS Precharge Time : 3T
SDRAM RAS to CAS delay : 3T

Het lange opstarten lag bij mij dus aan de ata100 controller, wat wel een vereiste is, dat je de nieuwste software installeert(zie boven)

Flash aub niet die beta rommel, erg stabiel wordt de mobo er niet van!
Pagina: 1