Toon posts:

IBM 60GXP wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar normaal het loading screen van windows XP hoort te komen, krijg ik eerst de hele tijd een zwart scherm en daarna de melding dat er een file beschadigt is.
\system32\config\system geloof ik.
Ik heb ff gekeken met scandisk of er fouten op de disk waren, maar die zijn er niet.
Ik heb r nu ff een andere HD in, en vanaf deze HD kan ik wel gewoon alles zien wat erop die schijf staat die niet boot, dat nog wel gelukkig.
Dit is opeens zo gekomen.. waar het aan ligt weet ik niet..
Op de HD waar ik nu mee zit te windoosen staat er ook een system file in dezelfde map maar met een andere grote, dus als ik die replace..weet ik niet of het gaat werken.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Dag HDD.

Ik had het zelfde probleem tot tyweemaal toe, alleen een oudere versie van dit type shcijf. RMA aangevraagd en ik heb nu thuis een heeele verse thuis liggen(zakkie er nog omheen)

(De eerste keer was ik aleen mijn data kwijt en konnik met partitionmagic * de zaak weer reanimeren)

Ik stel voor dat je eerst partitionmagic 8 probeert om de schijf the accessen, lukt dit niet, zou ik of RMA aanvragen of de HDD het raam uit keilen....

IBM's (met name de DeskStar) staan bekend om hun mankementen, d'r was zelfs een apart topic over hier, maar dies inmiddels gesloten...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Zou alles maar snel backuppen en vervolgens formateren en opnieuw installen. Ibm staat tegenwoordig idd bekend om zijn relatief hoge uitval. De kroon spande toch wel de GXP 75 45 gig serie. Hiervan was een groot aantal gewoon brak. Heb zelf de GXP 60 gehad, welke ik overigens zelf genekt had door een te korte ide kabel. Hd maakte dan wel weer contact en dan weer niet. Data gesaved en een nieuwe gekregen. Heb nu overigens een GXP 120, waarom; tja het blijven een van de snelste schijven.
Maar kijk dus even na de nieuwe install wat hij doet en maak anders even gebruik van S.M.A.R.T. , kijk wat ie dan zegt. Btw IBM heeft er trouwens ook een apart tooltje voor waarmee je de HD kan testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Daacuso op 30-06-2003 23:50 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wordt de schijf helemaal niet meer herkend, tijdens het booten blijft er gewoon none staan.. windows pakt die schijf ook niet meer :/
Iemand een ideetje om die data te redden :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu de bios de schijf met zowel slave/master niet meer herkent.. hebbik toch een probleempje.
De garantie bij IBM van 1 jaar is verlopen, maar die data op die schijf.. is wel belangrijk.
Wat te doen..hiermee

Verwijderd

never mind, niet goed gelezen |:(

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 21:43:
[...]

Als slave aan een andere hd/cd-romdrive hangen, vaak wordt zo'n brakke IBM 75/60GXP dan wel herkent en kun je je data nog redden. Overigens had je eigenlijk wel moeten backuppen als die data zo belangrijk is...
Ik heb geprobeerd de schijf als slave op de primary te zetten, naast een WD op de primary master, maar helaas werd de schijf ook niet geinitialiseerd door de bios.
Backup was helaas niet meteen mogelijk omdat dat mn grootste schijf was.. ik heb vandaag een nieuwe schijf gehaald.. maar ja die IBM wou niet.. dus geen backup kunnen maken nog.
Misschien dat secondary slave wel gaat lukken, laat ik dat ff proberen..

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

kijk hier even:

Hitachi Warranty Check
en dan Quick warrabty check
vul je serie nummer in staat rechtonder aan e schijf en kijk of er nog garantie op zit.

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op 01 July 2003 @ 21:57:
kijk hier even:

Hitachi Warranty Check
en dan Quick warrabty check
vul je serie nummer in staat rechtonder aan e schijf en kijk of er nog garantie op zit.
Expiration date Sold to GEO
2004-06-29 EMEA

Ow dus er zat dan 3 jaar garantie op als ik t goed heb, kunnen ze binnen die garantie ook de data recoveren voor me, of alleen een nieuwe schijf geven, sowieso ga ik die schijf niet omruilen.. voordat ik die gegevens ervanaf heb

• Daacuso
Data recoveren doen ze niet. Dat moet je weer ergens anders laten doen. Je wil alleen niet weten wat dat kost. Als niks meer help kan je het altijd nog proberen met het vriesvak truckje.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op 01 July 2003 @ 22:32:
Data recoveren doen ze niet. Dat moet je weer ergens anders laten doen. Je wil alleen niet weten wat dat kost. Als niks meer help kan je het altijd nog proberen met het vriesvak truckje.
In zo een anti-static zakje en in de vriezer leggen ?
En hoe lang ongeveer ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 23:27 ]

• Daacuso
Dit helpt alleen met vastzittende onderdelen en is echt het laatste redmiddel. Je moet hem dus een nachtje in de vriezer leggen met een zakje er omheen tegen condensvorming. Daarna snel data eraf proberen te halen. Hoop dat het voor jou ook werkt aangezien je het niet had over bijv. een tikkende HD. Gebruik ook de search, zijn genoeg topics over geweest. Succes in ieder geval _/-\o_

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Op de HD waar ik nu mee zit te windoosen staat er ook een system file in dezelfde map maar met een andere grote, dus als ik die replace..weet ik niet of het gaat werken
heb je dan al geprobeerd om alles wat op je oude HDD staat eraf te halen en op de tijdelijk "nieuwe"HDD te zetten?

en dan als de weer lander je HDD opsturen :)

[ Voor 16% gewijzigd door loodgieter op 02-07-2003 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op 02 July 2003 @ 08:36:
[...]

heb je dan al geprobeerd om alles wat op je oude HDD staat eraf te halen en op de tijdelijk "nieuwe"HDD te zetten?

en dan als de weer langder je HDD opsturen :)
oude HDD deed het al niet meer , toen ik die nieuwe had.
Pagina: 1