Toon posts:

[Nero] Geen geluid van Audio CD met Philips 24x Brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Nou zoals de Topic Titel eigenlijk al zegt :) Als ik bij men vriendin een Audio cd brand doet deze het in geen enkele cd speler, behalve de normale cd-rom. Overige programma's heb ik nog niet geprobeerd, maar verder werkt alles gewoon met nero. Aan de CD-R's kan het ook niet liggen neem ik aan want deze zijn van TDK.

Dus iemand hier een oplossing voor? Ik wilde graag nero blijven gebruiken aangezien deze standaard bij de brander zat.

Bvd

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al andere CD-R's geprobeerd :?

onder welk OS draait het systeem :?

is dit met data ook het geval, dat je deze niet kan afspelen op een andere pc :? of DVD speler (SVCD ;) )

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:28
brand je ze als Disc At Once? of als Track At Once?

En heb je 'Finalize CD' aanstaan?

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Je moet idd wel zorgen dat je de CD afrondt dmv Finalize CD aan te vinken. Anders is de cd nog niet afgesloten en kan er nog verder op worden geschreven. Dit betekent volgens mij ook dat de cd niet op andere sytemen of op andere 'gewone cd-spelers' kan worden afgespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 01-07-2003 00:28 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• MisterE
kleine aanvulling:
Was dit altijd al het geval of pas sinds kort die problemen?
Heb je wel een beetje een recente versie van Nero erop, die oude hebben soms nog wel een bugje :)

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Met welke speed brand je je audio cds? Brand een audio cd op een zo laag mogelijke snelheid. Sommigen branden met 8x, anderen weer met 12x. Ik zelf brand met 1x speed. Ja het duurt lang maar het werkt dan ook in alle cd spelers.
Speelt de cd speler de audio cd helemaal niet af of stopt het geluid om de zoveel secondes? In dat laatste geval is het vrijwel zeker dat de cd op een te hoge snelheid is gebrand.

Geef eens wat meer informatie, want we kunnen niet veel met de beperkte info die in de openingspost staan. Post tenminste de specs van je comp.

[ Voor 18% gewijzigd door Hironshy op 01-07-2003 00:43 ]

• MisterE
ff een aanvulling: langzaam wil niet zeggen beter. Als je een cd neemt die gemaakt is om snel te branden dan moet de 'dye laag' dus sneller 'smelten' in de juiste vorm, als je daar dan een lagere snelheid op zet dan word ie dus te lang belicht.
Gelukkig zijn de meeste cdr's geschikt voor meerdere snelheden.

Tweede punt: Ik heb nog nooit van iemand gehoord als ie een cd sneller brandde dat zijn cd speler 'm weigerde. Het zou misschien mogelijk zijn dat de reflectie net iets anders word....
Wel zijn er -veelal dure- cd spelers die slecht cdr's afspelen, dan is het ff zoeken naar een merk/kleur dye welke het wel doet....

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

MisterE schreef op 01 juli 2003 @ 00:43:
ff een aanvulling: langzaam wil niet zeggen beter. Als je een cd neemt die gemaakt is om snel te branden dan moet de 'dye laag' dus sneller 'smelten' in de juiste vorm, als je daar dan een lagere snelheid op zet dan word ie dus te lang belicht.
Gelukkig zijn de meeste cdr's geschikt voor meerdere snelheden.

Tweede punt: Ik heb nog nooit van iemand gehoord als ie een cd sneller brandde dat zijn cd speler 'm weigerde. Het zou misschien mogelijk zijn dat de reflectie net iets anders word....
Wel zijn er -veelal dure- cd spelers die slecht cdr's afspelen, dan is het ff zoeken naar een merk/kleur dye welke het wel doet....
Natuurlijk moet je geen cds branden op 1x speed als die zijn gemaakt om op 4x tot 12x te branden. Dan brand je namelijk buiten de specificaties. Cds(1x tot 20x) die op 1x speed niet goed werken omdat het te lang "belicht" zouden zijn, zijn gewoon bagger cds. Dus lager is wel altijd beter.

Ik heb nooit gezegd dat een cd speler een cd weigert die op een te hoge snelheid is gebrand. Ik zei alleen dat dat het geval is bij cds met "pauzes" in de liedjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Hironshy op 01-07-2003 00:58 ]

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 23:05:
Hoi

Nou zoals de Topic Titel eigenlijk al zegt :) Als ik bij men vriendin een Audio cd brand doet deze het in geen enkele cd speler, behalve de normale cd-rom. Overige programma's heb ik nog niet geprobeerd, maar verder werkt alles gewoon met nero. Aan de CD-R's kan het ook niet liggen neem ik aan want deze zijn van TDK.

Dus iemand hier een oplossing voor? Ik wilde graag nero blijven gebruiken aangezien deze standaard bij de brander zat.

Bvd
Wat voor CD-spelers heb je getest? Alleen de spelers die in de PC zaten of ook een speler in een normale HiFi-set? Want dat is me even onduidelijk (ik weet ook niet hoeveel CD-Spelers die PC van je vriendin heeft).

Want als je het alleen in de computer zelf hebt geprobeerd, dan zou het kunnen dat je een kabel mist van de CD-speler naar de geluidskaart. Die heeft je normale CD-ROM-speler wel maar de brander bijvoorbeeld niet.

Over die kabel wordt CD-Audiogeluid verstuurd. Met volumeregeling van Windows kun je ook het CD-Kanaal qua volume bepalen, en dat is dan de data die over dat kabeltje verstuurd wordt. Indien je brander geen kabeltje heeft, dan komt er ook geen geluid voor het CD-Kanaal.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• MisterE
Hironshy schreef op 01 July 2003 @ 00:55:
[...]

Ik heb nooit gezegd dat een cd speler een cd weigert die op een te hoge snelheid is gebrand. Ik zei alleen dat dat het geval is bij cds met "pauzes" in de liedjes.
Apart, hier heb ik nog nooit van gehoord. En met dezelfde cd's op een lagere snelheid branden ging dan wel goed? Hadden dan alle cd spelers problemen of maar 1?

Tevens is de kwaliteit van de cd ook nog wel bepalend. Hoewel ik bijna met alle cd's goede ervaringen heb heb ik altijd probs met de Arita/Ritek cd's.
Dat wil zeggen ik heb van deze merken ooit 1 cd gehad die vrolijk door Nero gebrand werden, en na het branden ging ie de cd veriefiëren en toen kon ie bepaalde files niet meer inlezen.
Oftwel, niet aan te raden.....
Pagina: 1