lees de draad voordat je blaat
Het glas koelen gaat niet lukken omdat de luchtstroom die langs het glas gaat niet genoeg is om de temperatuur laag te houden.
Het zal enig effect hebben als het glas beslagen is en het water verdampt door de luchtstroom maar zelfs dan schiet je er niet veel mee op.
Je bier zal alleen maar sneller warm worden..
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail
leuke mod
een fan, verzonken in je tafel, met fangrill er op, die rust op drukknopje
lijkt me niet eens zo lastig
This message was sent on 100% recyclable electrons.
oke thnx, topic mag dicht, kwam op he idee omdat ik nu lauw bier drink ( ja was iets met pc dus was ff half uur bezigbazs2000 schreef op 30 June 2003 @ 23:07:
En wat denk je ermee te bereiken.
Het glas koelen gaat niet lukken omdat de luchtstroom die langs het glas gaat niet genoeg is om de temperatuur laag te houden.
Het zal enig effect hebben als het glas beslagen is en het water verdampt door de luchtstroom maar zelfs dan schiet je er niet veel mee op.
Hoe het kan? Wees eens inventief en bedenk zelf eerst eens een prototype. Daarna kunnen we er wel over discusieren.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail
Dan krijg je dus een actieve koeler die wel in staat is om het biertje koel te houden. Let er dan wel op dat je niet een te zware peltier gebruikt want aan een bevroren biertje heb je niet veel.
dat werkte wel goed, en met een verlengsnoer zelfs in de tuin...
ff kijken of ik de link nog terug kan vinden...
edit:
wat ff googlen niet kan doen...
hier is de link dan...
edit2:
damn, rocketkoen was eerder.. hahaha
zoveel users die op zelfde tijdstip replyen...
[ Voor 36% gewijzigd door NewbieNeo op 30-06-2003 23:14 ]
ik zet wel een koelkast naast mun pc, dan kan ik alles daarin zetten incl pc dan koelkast @ 10 graden ofzo
Ja, kun je aan de andere kant een gat dremelen en er warme lucht langslaten lopen, voor koffie op te warmenspokje schreef op 30 June 2003 @ 23:09:
Misschien dat je het kan combineren met een casemod, dat je het glas in je case zet ofzo en dat er dan koele lucht langsstroomt
"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
of gewoon de fan direct op 230pierre-oord schreef op 30 June 2003 @ 23:16:
link naar computersBeetje vaag idee ook ... sterkte ermee, probeer je het wel uit boven de gootsteen, en een oude voedig in een geaard stopcontact
maar ben al van het idee afgestapt aangezien het dan aleen maar snellek kamer temp word
Verwijderd
Mocht je nu echt serieus aan de slag willen gaan:
- test eerst eens of je idee wel klopt.
- Het plateau inschakelen kan iig middels een microswitch.
- werkt je idee een stuk verder uit op basis van je testgegevens en naslagwerken (zie oa hieronder).
- maak een 2e proefmodel
- ...etc...
- Got-search: bierkoeler
- Google: beer cooler
Dit topic is gesloten.
![]()