Toon posts:

[Flash] de import kwaliteiten van flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al doorzocht en ook op andere fora gekeken maar ik kan het maar niet vinden.

Het probleem :
Als ik een plaatje maak van een aantal strakke vlakken in photoshop en sla deze op als gif 'lossles'. Als ik deze open in photoshop zijn ze gewoon strak, open ik het in flash 'importeer' dan maak hij de randen blurry, dus geen strakheid.

Ik weet dat ik vlakken net zo goed vector kan doen in flash, maar ik was laatst met iets bezig op foto basis en toen liep ik op dit probleem dus dit is een test.

Ik heb geprobeerd :
- Alles precies op de pixel zetten, dus geen 16.4 maar 16.0 etc
- Dat kruisje met rondje in linksboven op 0.0 zetten

De vraag :
Is flash nu zo brak met het importeren van beelden ? en hoe doen jullie het ?

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 16:08

Puck

EINDBAAS.org

Ik importeer eigenlijk nooit gif, maar PNG of gewoon BMP. GIF heeft natuurlijk altijd een eigen palet aan kleuren en kan bij veel programma's wel eens misgaan.

Ook kan je even kijken bij het exporteren of daar de JPG compressie niet te laag staat...

[ Voor 25% gewijzigd door Puck op 30-06-2003 22:34 ]

Arrived anxious, left bored

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
PuCK schreef op 30 juni 2003 @ 22:34:
GIF heeft natuurlijk altijd een eigen palet aan kleuren en kan bij veel programma's wel eens misgaan.
Flash kan perfect met GIF om.

Wat MuHneer vast opmerkt is dat wanneer je image (maakt niet uit wat - Flash slaat bijvoorbeeld geen GIF/PNG op maar een eigen formaat -voor lossless) ) EN je zet de quality op High + de image.quality op high dan gaat ie de image bilinear filteren (en daar is ie niet goed in). Vaak merk ik ook een pixel - sprong op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afbeeldingen op de hoogste kwaliteit opgeslagen...
hobbit_be schreef op 30 June 2003 @ 22:39:
[...]

Flash kan perfect met GIF om.

Wat MuHneer vast opmerkt is dat wanneer je image (maakt niet uit wat - Flash slaat bijvoorbeeld geen GIF/PNG op maar een eigen formaat -voor lossless) ) EN je zet de quality op High + de image.quality op high dan gaat ie de image bilinear filteren (en daar is ie niet goed in). Vaak merk ik ook een pixel - sprong op.
Dit is precies wat ik bedoel denkik.
En wat doe jij in zulke gevallen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 22:45 ]

• hobbit_be
[b]Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 22:44
En wat doe jij in zulke gevallen ?
* hobbit_be schaamt zich: ik redesign rond het probleem :). Gebruik flash ook niet voor echt site-spul meer voor industry. probeer "flashcoders@chattyfig.figleaf.com" mailing list - heb je een definitief antwoord < 1 min :) (oh en waarschijnlijk ook een hele reeks flames :)

Verwijderd

Topicstarter
:) dankje.. ik weet nu iig dat het niet aan mij ligt. Als ik ooit nog een oplossing vindt post ik hem hier.. iedereen bedankt

• hobbit_be
Heb het gepost op de mailing list... hoef je je niet te vernederen ;)

reply:

Old, but common, issue.

Turn image into symbol and set brightness up or down
one point. That will fix it. Some people recommend
changing alpha but that's a lot of extra work compared
to brightness. One point of brightness won't be noticable.

wel degelijk een soort van bugje. Maar ik snap wel waarom :) (omdat ik net een weekje een SWF encoder aan het maken was - en wat blijkt een 'image' is een rect met een bitmap - vulling)

[ Voor 91% gewijzigd door hobbit_be op 30-06-2003 23:09 ]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik weet niet of het ondertussen gelukt is, maar je kunt in de library als je de properties van een plaatje bekijkt aangeven of hij mag 'smoothen' en welke compressie er op moet zitten.
Je kunt misschien ook de qualiteit van het exporteren omhoog zetten.

3d-en is leuk

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Wat er bedoeld wordt met 1 punt alpha is dat flash dan de transparantie gaat berekenen wat veel meer CPU vergt dan brightness alleen.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing :
Het was een probleem van zowel de smoothing als het punt van hobbit_be.
Gewoon properties in de library..

bedankt!!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op hele pixel zetten helpt ook en om verspringen van images tegen te gaan gooi ik altijd in de bovenste laag een groot 100% transparant vierkant.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Allow Smoothing uit? :)
Pagina: 1