Toon posts:

[win2k] Virussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al een tijdje nog een paar virussen zitten , en ik krijg ze niet weg
heb al 4 scanners geprobeert :
Norton antivirus 2003
Fix-it virusscanner
2 online scanners

Dit zijn de virussen : http://www.art-gent.be/virussen.jpg

weet iemand raad wat ik hiermee kan doen ?

dan nog een ander probleem :
Als ik men PC start komt er steeds hetzelfde probleem -> als het scherm komt om paswoord in te geven enz duw ik gewoon ok , dan komt men wallpaper te zien maar daar gaat ie dus niet verder , men desktop komt er niet op maar muis zit niet vast ofzo , bij taakbeheer staat er dat de niet actieve bewerkingen ofzo 99% van men CPU gebruiken ; ik meld me af , weer ok duwen en dan start ie normaal op.. dit gebeurd dus al.. 2 maanden ofzo en weet niet welk virus dit is omdat ik het nog nooit gevonden heb

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Je hebt een IRC-worm al 2 maanden op jouw pc staan?
Lekker, dus je bent al een lange tijd een zombie om te DDOSsen?

Ik zou restorepoints gebruiken om terug te gaan of een nieuwe install overwegen omdat je er al zo lang mee bezig bent.

Edit:

Nog iets, waarom kunnen die virusjes niet verwijderd worden, komt dit omdat de bestanden al in gebruik zijn? Ik zou in ieder geval even in MSCONFIG kijken (of hoe dat ook heet onder Win2k) en kijken wat er allemaal opgestart wordt. Zet vervolgens alle dubieuze zooi uit en reboot. Scan dan de pc nogmaals en kijk of je de geïnfecteerde bestanden dan wel kunt verwijderen.

[ Voor 45% gewijzigd door bazs2000 op 30-06-2003 22:29 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

yep idd. en die dialers kunnen imho gewoon met adaware worden geruimd

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Tip voor na het cleanen: Installeer Kaspersky of McAfee.
KAV detecteerde randon al een hele tijd, terwijl andere AV's er nog niet eens van hadden gehoord.
Dingen zoals VB zijn misschien gewild, maar de AV's die het best op VB scoren, scoren het slechtst op kazaa.
Laast 20 virii van kazaa gehaald, Kaspersky detecteerde er 20, McAfee 19, de rest(rav, nod, trend, panda, f-prot, eTrust) detecteerde een maximum van 5...

(P.S. Als je je systeem weer op orde hebt en je mocht die Randon nog hebben, wil hem wel graag hebben als dat mogelijk is, tia)