VPN : Efficient 5861. Wel via inbellen. Niet via ADSL

Pagina: 1
Acties:

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
We proberen hier verbinding te maken via Internet met een Windows 2000 RRAS-server. Op de zaak is de router (Efficient speedstream 5861) zo geconfigureerd dat poort 1723 en protocol 47 doorgemapt worden naar de RRAS-server.

Als we verbinding maken met ISDN naar internet en vervolgens de vpn-verbinding opzetten gaat alles goed.
Als we verbinding maken via ADSL blijft het venster staan op ""verbinding maken met .. " De connectie wordt dus niet opgezet via ADSL.

Weet iemand waar dat mee te maken heeft. De ADSL verbinding wordt gemaakt met een Windows XP PC achter een ADSL-router.

Update : het gaat alleen fout met PC's met Windows XP. Windows 98/2000 gaat
wel weer goed.

[ Voor 17% gewijzigd door sniper20 op 01-07-2003 08:13 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

YellowCube

Wait...what?

staat in XP misschien de firewall aan?
Waarschijnlijk al wel gechecked, maar ook makkelijk over het hoofd te zien.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• sniper20
De Firewall in XP staat uit. Dat kan het dus niet zijn.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:05

YellowCube

Wait...what?

en je bent er 100% zeker van dat de VPN instellingen voor XP correct zijn?
Oftwel, is er in XP net even een extra setting t.o.v 2000/98.

Je weet er ongetwijfeld meer van dan ik en het zal wel ok zijn, maar ik ben er wel achter dat de suggesties van een ondeskundig iemand wel eens kunnen helpen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Heb je op de xp machine opnieuw de wizard gedraaid om een vpn verbinding aan te maken? Misschien wil XP nog de verbinding maken via de externe toegang.
Heeft het profiel waarmee je in XP werkt de zelfde gebruikersnaam als de gebruiker die op de zaak 'mag' aanmelden?
Het zijn maar 2 dingen die me zo te binnenschieten.

Edho

Verwijderd

Wat gebruik je ? PPTP, L2TP etc.
De NAT in je router snapt het waarschijnlijk niet dus zul je ook een portmapping, net als op de zaak, moeten maken.

• sniper20
Ik gebruik PPTP. Dat NAT in de router (Speedtouc 510) thuis het niet snapt heb ik ook aan zitten denken, maar als ik achter dezelfde router vpn-connectie maak met Win98/2000 gaat het wel goed. Ook het invullen van de defserver-optie op de router had geen effect.

Het ligt dus waarschijnlijk aan XP. Die gaat blijkbaar anders om met VPN-connecties. Ik heb verder alle vpn-instellingen nagelopen, maar kan niets vinden.
Pagina: 1