Toon posts:

creative 5.1 springt steeds terug naar 4 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een creative soundblaster live 5.1 met daarop aangesloten een 5.1 setje.

Nu is het probleem: elke keer stel ik bij de "surround mixer" als settings bij boxen in dat ik 5.1 boxen heb, maar regelmatig springt deze instelling terug naar "4 speakers", wat zeer irri is, want dan doet mijn sub het niet meer (en de center ook niet).

Weet iemand een oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
er zijn blijkbaar geen mensen met oplossingen. Kunnen jullie me dan misschien een beetje op weg helpen waar het eventueel mee te maken kan hebben, misschien heb ik iets nog nietgeprobeerd om het te verhelpen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

In Windows kun je via Configuratiescherm --> Multimedia o.i.d. ook instellen wat voor speakers je gebruikt. Kies hier hetzelfde als bij de Surround Mixer.
Of probeer eens nieuwere drivers.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hey wat appart, want ik had hier ook last van met mijn Trust 5.1 geluidskaart die ging steeds weer terug naar 2 speakers. Ik heb even drivers en software van geluidskaart opnieuw geinstalleerd sinsdien heb ik er geen last meer van. iig succes ermee.

Verwijderd

Ligt idd aan de drivers, heb precies het zelfde gehad met me audigy.

Dus ik zou zeggen ff je drivers update ;)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 08:05
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 00:39:
er zijn blijkbaar geen mensen met oplossingen. Kunnen jullie me dan misschien een beetje op weg helpen waar het eventueel mee te maken kan hebben, misschien heb ik iets nog nietgeprobeerd om het te verhelpen.
Dit heb ik ook vaak, al is het dan niet met 5.1

Ik heb een oude versie van de Live! player, die nog geen 5.1 ondersteund met een bijpassende fps1000 boxenset van creative/cambridge. Regelmatig werken er bij mij ook maar 2 boxen omdat in de audioHQ de instelling weer eens veranderd is. Ik merk dat dit probleem telkens minder vaak voorkomt, maar vooral als ik net een fresh install gedaan heb dan is het bij elke reboot wel raak. Ik erger mijzelf er niet echt aan, maar vervelend is het natuurlijk wel.

What a fine day for Science! | Specs

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Bij mij gebeurt dit ook met een Audigy-2. Maar ik heb gemerkt dat het alleen gebeurt als ik GTA Vice-City heb gespeeld, daarna moet ik hem altijd terugzetten op 5 speakers.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1