Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46
AMSTERDAM - Digitale foto's maken met analoge camera's. Medio 2004 zal Leica een digitale camera-achterwand presenteren voor analoge 35-mm toestellen. De achterwand maakt van een 35-mm camera een volwaardige 10 megapixel digitale camera. De Duitse cameraproducent presenteerde de plannen vorige week tijdens een persconferentie.

De achterwand, vooral gemaakt voor spiegelreflexcamera's, kan te allen tijde gewisseld worden tussen analoog of digitaal. De digitale wand werkt met gewone geheugenkaartjes.
(bron: nu.nl)

Wel errug interessant voor mensen die niet afwillen van hun peperdure SLR camera, maar toch wel het gemak van de digitale revolutie in de fotografie inzien...

Meer info

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Hoe zou zoiets eigenlijk moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heb zoiets al een keer gezien op BCC dacht ik.
Waar normaal je rolletje zit zit iets van een digitale sensor of zo die de beelden opvanggt en omzet in digitale signalen op je geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Leuk. Hier zijn meerdere bedrijven mee bezig. Er is al zoiets van SiliconFilm. Zie http://www.siliconfilm.com/. Ze leveren diverse digitale "rolletjes" voor SLR camera's. Helaas nog niet op de markt, maar het lijkt mij persoonlijk een gat in de markt. Zo kan je van je oude camera een leuke digitale camera maken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Microkid schreef op 30 June 2003 @ 21:51:
Leuk. Hier zijn meerdere bedrijven mee bezig. Er is al zoiets van SiliconFilm. Zie http://www.siliconfilm.com/. Ze leveren diverse digitale "rolletjes" voor SLR camera's. Helaas nog niet op de markt, maar het lijkt mij persoonlijk een gat in de markt. Zo kan je van je oude camera een leuke digitale camera maken.
Die van Silicon bestaan al heel lang, alleen is het om onverklaarbare redenen nooit een succes geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

is het kwalitatief ook nog te vergelijken dan met een 'gewone' 35mm camera ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Jur schreef op 30 June 2003 @ 22:34:
[...]

Die van Silicon bestaan al heel lang, alleen is het om onverklaarbare redenen nooit een succes geworden.
Ik denk door de prijs. Alhoewel het niet op de markt is, zijn er wel eens prijzen genoemd, en die waren zo hoog (in de orde van $ 700 voor een 1.3Megapixel versie) dat iedereen die wijs is voor dat geld een echte digitale camera koopt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

KeeZ schreef op 30 juni 2003 @ 22:44:
is het kwalitatief ook nog te vergelijken dan met een 'gewone' 35mm camera ??
Ik zou er niet van uit gaan. Aangezien het brandpunt afstand niet gewijzigd kan worden gebruiken ze maar een heel klein gedeelte van het originele 35mm beeld. En het ding is maar 1.3Megapixel, dus echt veel kwaliteit mag je m.i. niet verwachten. (als we het dus over dat ding van SiliconFilm hebben dus).
Maar Leica kennende zal hun product echt wel goede kwaliteit leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 30-06-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is heel erg leuk.
Vooral omdat een digicam met verwisselbare lenzen duur is. (en de lenzen zelf ook). Behoorlijk vervelend als je net een aantal dure lenzen hebt liggen incl camera en je wilt overgaan op digitaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266

"The LEICA DIGITAL-MODUL-R is a digital camera back designed to fit regular production LEICA R8 and R9 cameras"

Puur Leica dus, spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vallen dit soort dingen niet onder de noemer vaporware?
Deze dingen worden al jaren door verschillende fabrikanten aangekondigd, maar tot dusver is er nooit echt iets op de markt gekomen.

Veel vertrouwen heb ik er niet in :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

Crusader

Arc Nature

Zou dit de zoveelste dooie mus zijn? Dit keer voorgehouden door Leica?
Ik zeg: eerst zien, dan geloven.
Al moet ik wel zeggen dat ik meer vertrouwen in Leica heb, die naam zegt mij tenminste iets.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Woei, dit is interressant :)

Hopelijk gaat Minolta ze ook maken voor hun x-700 series :9

Reken maar dat ik er dan 1 ga aanschaffen :9~

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:46
Het is idd wel jammer dat deze dingen niet universeel zijn, dit wordt ons al zo lang als een wortel voorgehouden (vaporware dus....).
Ach, misschien geeft Leica (toch 1 van de betere camerafabrikanten, vooral als het gaat om het wat professionele spul) hiermee een startsein voor de andere camerabouwers om ook eens zo'n ding te bouwen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

alexandervisser schreef op 01 July 2003 @ 08:24:
Woei, dit is interressant :)

Hopelijk gaat Minolta ze ook maken voor hun x-700 series :9

Reken maar dat ik er dan 1 ga aanschaffen :9~
Reken maar dat je dat niet kunt betalen... ;)

> 20.000 dollar... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Anoniem: 34095 schreef op 01 July 2003 @ 08:53:
[...]

> 20.000 dollar... ?
* Atlas schrapt digitale achterwand van "To buy"-list :|

Zouden ze goedkoper worden?
Of worden ze alleen gemaakt voor de professionele fotograaf in plaats van ook voor de normale consument :?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Anoniem: 34095 schreef op 01 juli 2003 @ 08:53:
[...]

> 20.000 dollar... ?
De geplande prijs voor de Leica is 4500 euro...

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Laatst online: 20-09-2022
Mmmz, voor de hasselblad al eens mogen gebruiken, bestaat al een flinke tijd meen ik te weten. Aantal megapixel weet ik niet maar een flinke hoeveelheid is het wel. Maarja, als je daarna weer de 1Ds in je handen hebt weet je weer dat dat toch lekkerder voeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Moleman schreef op 01 July 2003 @ 09:05:
[...]
De geplande prijs voor de Leica is 4500 euro...
das een koopie !

jammergenoeg mis ik dan alleen de camera zelf nog....en nog een paar lensjes...dan kan ik beter voor de 1Ds gaan, lenzen heb ik al ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Chiron

Moderator Discord
Anoniem: 34095 schreef op 01 July 2003 @ 10:42:
[...]

das een koopie !

jammergenoeg mis ik dan alleen de camera zelf nog....en nog een paar lensjes...dan kan ik beter voor de 1Ds gaan, lenzen heb ik al ;-)
een koopie?? wat dacht je wat zo'n Leica camera kost, misschien is die nog wel duurder... :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1