[Debian] install op hpt372

Pagina: 1
Acties:

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 21:24

Unagi

Always aware...

Topicstarter
laat ik als eerst ff melden dat ik redelijk linux n00b ben B)

specs van betreffende sys:
Epox 8K3A+ (KT333, onboard hpt372 controller)
Ahtlon XP2100+
2 x 256Mb PC2100 Crucial/Micron
Geforce 4MX 440
2 x 80Gb Western Digital 8Mb cache (in RAID-1)
Realtek 100Mbit NIC
3Com SOHO 100Mbit NIC

http://people.debian.org/~blade/install/preload/

ik gebruik die preload module omdat ik op m'n RAID-1 array wil installen. tijdens t laden van de module loopt de pc vast
Highpoint users report irq-timeout problems and possible conflicts with the default IDE driver. Try booting with following parameters (on the initial boot prompt) if the new hpt37x2 module hangs on loading:
ide2=none ide3=none
dat heb ik ook gedaan, maar helpt niet, de pc loopt nog steeds vast bij t laden van de module. Misschien is er n andere manier om te installen op m'n RAID-1 array, aangezien ik de bak uiteindelijk wil gaan gebruiken als webserver (na m'n n00b fase ;)) leek RAID-1 me wel verstandig. ik heb in principe ook de mogelijkheid om op n andere hd te installen, alleen heb ik geen idee of ik t OS daarna over kan zetten.

edit:
ik gebruik de bf2.4 images

[ Voor 3% gewijzigd door Unagi op 30-06-2003 21:18 ]

Verwijderd

heb je de highpoint linuxdrivers al eens geprobeerd?
ik hoop dat je eruit geraakt aangezien ik deze week hetzelfde wil doen ;)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Als je snel internet hebt en een brander kun je misschien ff gentoo proberen (kijken of je dezelfde probs krijgt.) Ff de modules ataraid en hptraid handmatig in het geheugen laden.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 21:24

Unagi

Always aware...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 20:45:
heb je de highpoint linuxdrivers al eens geprobeerd?
ik hoop dat je eruit geraakt aangezien ik deze week hetzelfde wil doen ;)
er zijn standaard linux drivers, maar deze kan je niet tijdens de install gebruiken. (moeten eerst compiled worden, heb ik gehoord)
irondog schreef op 01 July 2003 @ 23:10:
Als je snel internet hebt en een brander kun je misschien ff gentoo proberen (kijken of je dezelfde probs krijgt.) Ff de modules ataraid en hptraid handmatig in het geheugen laden.
Ik zal straks ff naar gentoo kijken, alleen heb ik totaal geen idee hoe ik die modules handmatig moet laden. Gaat dat hetzelfde als bij de debian install? (preload modules)

[ Voor 5% gewijzigd door Unagi op 02-07-2003 02:27 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Unagi schreef op 02 juli 2003 @ 02:26:
er zijn standaard linux drivers, maar deze kan je niet tijdens de install gebruiken. (moeten eerst compiled worden, heb ik gehoord)
Dan zul je dus zelf een bootdisc aan moeten maken..
Maarja, die highpoint dingen blijven gewoon troep IMO. Je kunt beter linux zelf softwareraid laten doen., en die highpoint kaart alleen maar IDE laten doen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 15:41
ik heb hetiig wel draaiend met highpoint en raid 0. Maar dan zonder die extra disketten enzo, ik heb daar wel mee zitten kloten, maar dat werkte bij mij ook gewoon niet, deed ik het echter gewoon puur op de bf24 image ginge het wel goed.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n systeem ergens draaien met 8x 120gb. Op die bak hadden we eerst de highpoint drivers draaien, maar met een upgrade naar 2.4.21 kernel hebben we de kaar support van de kernel gebruikt.

Dit komt trouwens uit de highpoint readme:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
3. Build the driver
---------------------
  1) Preparation
     Users need to install the kernel source package before building the driver.

If the kernel contains built-in IDE support for your HPT37x controller,
     you must rebuild and install a kernel without HPT37x controller support
     before using this driver. Please refer to kernel documents for how to
     configure/update the kernel.

Houd er ook rekening mee dat je SCSI support en SCSI-Emulatie support in je kernel moet aanzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 02:03 ]

Pagina: 1