Toon posts:

Pendrive kopieer beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik kon in de search niets vinden :'( dus vandaar maar even de volgende vraag:

Ik wil een proggie (exe-file) op een USBstick zetten en vervolgens beveiligen tegen kopieren en/of verwijderen.

Het is dus wel de bedoeling dat het proggie gerunt kan worden vanaf de USBstick.

Is dit mogelijk, hardwarematig of softwarematig maakt niet uit!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 01:06
Tegen wissen beveiligen gaat wel. Een heleboel usbsticks kan je wel readonly maken met een wachtwoord. Maar tegen kopieren kan je vergeten als het wel geexecuteerd moet worden. Iets executable maken impliceerd namelijk dat je het moet kunnen lezen.

Wat je in princiepe wel kan doen; als je het programma iig zelf schrijft; is er een check inbouwen dat het alleen van die ene usb stick werkt. (checken op disk id.)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om een serienummer van een usbdrive af te halen, en zo in mijn eigen proggie te verwerken.

Want als ik het goed begrijp kun je zoals jij het verteld, alleen maar checken of het proggie op een bepaalde stationsnaam staat???

of zie ik het nou verkeerd??? :?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-03 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gebruik eens HIDE FOLDERS XP / ME...hiermee kun je mappen onzichtbaar maken + beveiligen met een w8woord waardoor ze niet toegankelijk zijn....

alvorens een medium GEWIST./GEFORMATTED wordt...moet je eerst een PASSWORD opgeven..SUC6! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Je kunt zo'n sticky ook formateren als NTFS. Dan kun je er rechten op zetten!
Als je tenminste een Win2K/XP client hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat het programma wel gestart kan worden, maar niet gekopieerd.

Met NTFS en beveiligen van mappen enz. kun je als het programma gerund moet worden ook het bestand kopieeren volgens mij.

Zit er op die usbstick geen serienummer dat af te lezen is???

Dan kan ik dat wel weer in mijn source code zetten. Op die manier werkt het programma alleen van de stick. Kopieren kan wel, maar dan werkt het proggie niet meer.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 14:27
Van harddisk kun je het volume ID aflezen, dat gegenereert wordt tijdens het formateren. Ik heb persoonlijk geen ervaring met die USB sticks, maar die kun je toch ook formateren? Dus dan zouden ze ook een volume ID moeten hebben. Dat kun je inderdaad prima verwerken in je executable (moet je natuurlijk wel de executable opnieuw compileren voor elke USB stick.

Het is overigens niet echt een waterdichte beveiliging.

Verwijderd

Dit is hetzelfde verhaal als alle andere kopieer beveiling.

Als je het kan lezen kun je het kopieren. Dus als je een CD kan luisteren, een programma kan starten of een foto kan bekijken dan kun je het ook kopieren.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 22:04

4POX

Everybody is wired

Als we toch bezig zijn..Ik ben op zoek naar een tool die ik op mijn thumbdrive kan zetten en die ik dan op kan starten als ik de thumbdrive in een computer stop.. Als ik de thumbdrive wil verwijderen dat ik eerst een password moet opgeven voordat dat progje stopt.

Maar als het progje nog draait en je verwijderd dan de thumbdrive dat je dan een harde sirene over de pc speaker krijgt..

* 4POX is namelijk bang dat die op een dag zijn thumbdrive kwijt is op school. En zoekt een goeie oplossing.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1