Ik moet een isa-log inlezen en bewerken.
Nu is dit log opgemaakt in w3c-formaat, dus dat is tab-limited.
Appeltje eitje dus.
Maar....
Er staat ook een header in:
Bovenste stukje van de log, en even wat veldjes verwijdert, anders word het zo'n lange regel:
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het voor elkaar te krijgen dat de 1e vier regels niet meegenomen worden.
1
Karakter voor karakter inlezen.
Als het karakter # voorkomt, dan doorlezen tot en met een [enter] karakter.
Daarna weer opnieuw testen.
Als het karakter # niet voorkomt, het karakter wegschrijven naar een tekstboxje.
Op deze manier hoort hij dus de 1e 4 regels over te slaan, maar schijnbaar is het [enter] karakter niet aanwezig
2
Een regel inlezen.
Nu het 1e karakter testen op een #.
Op een of andere manier gaat mij dat ook niet lukken.
Ik kreeg het niet voor elkaar om dat karakter te lezen, terwijl ik denk dat dit de juiste manier is.
Hierbij de code van optie 2:
Ik lees in deze code maar even tot de 1000, omdat de log zelf zo'n 5 Mb groot is, dat duurt mij steeds te lang om even te testen.
Wie kan mij een beetje verder op gang helpen hiermee ?
Zowel op google als msdn als F1 is niet te doen met deze "search".
Nu is dit log opgemaakt in w3c-formaat, dus dat is tab-limited.
Appeltje eitje dus.
Maar....
Er staat ook een header in:
Bovenste stukje van de log, en even wat veldjes verwijdert, anders word het zo'n lange regel:
code:
1
2
3
4
5
6
| #Software: Microsoft(R) Internet Security and Acceleration Server 2000 #Version: 1.0 #Date: 2003-05-08 01:59:36 #Fields: c-ip cs-username c-agent date time 172.16.3.11 anonymous Symantec LiveUpdate 172.16.3.11 anonymous Symantec LiveUpdate |
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het voor elkaar te krijgen dat de 1e vier regels niet meegenomen worden.
1
Karakter voor karakter inlezen.
Als het karakter # voorkomt, dan doorlezen tot en met een [enter] karakter.
Daarna weer opnieuw testen.
Als het karakter # niet voorkomt, het karakter wegschrijven naar een tekstboxje.
Op deze manier hoort hij dus de 1e 4 regels over te slaan, maar schijnbaar is het [enter] karakter niet aanwezig
2
Een regel inlezen.
Nu het 1e karakter testen op een #.
Op een of andere manier gaat mij dat ook niet lukken.
Ik kreeg het niet voor elkaar om dat karakter te lezen, terwijl ik denk dat dit de juiste manier is.
Hierbij de code van optie 2:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)_ Handles Button1.Click FileOpen(1, "J:\Mijn Documenten\Visual Studio Projects\isaserver _ logs\webextd20030508.log", OpenMode.Binary) RichTextBox1.Text = "" Dim a As Char Dim zin As String Dim teller As Integer = 0 Do Until teller = 1000 zin = LineInput(1) a = InputString(1, 1) If a <> Chr(35) Then zin = LineInput(1) RichTextBox1.Text = zin teller += 1 End If Loop End Sub |
Ik lees in deze code maar even tot de 1000, omdat de log zelf zo'n 5 Mb groot is, dat duurt mij steeds te lang om even te testen.
Wie kan mij een beetje verder op gang helpen hiermee ?
Zowel op google als msdn als F1 is niet te doen met deze "search".
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.