een iiyama hm703uta probleem

Pagina: 1
Acties:

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
goeie dag allemaal, komt weer een probleempje van mij die ik niet zomaar kan oplossen met logica...

het probleem is zo...

ik heb net een iiyama hm703uta vision master pro 413 gekocht, en nou geeft ide een erg vervelende storing op de horizontale lijnen... het is alsof de horizontale lijnen constant heen en weer verplaatsen.... nou wou ik hem eerst terug sturen voor garantie, maar dacht ik eerst even de monitor uit te proberen op me eigen PC... daar doet ie het prima...

ik heb daarna maar een andere videokaart in de pentium 3 gestopt, maar hij trilt daar nogsteeds...

ik denken... magnetische storing... dus ik zet de gehele computer in de keuken.... "shit", de monitor geeft nog steeds dezelfde kuren...., daarna heb ik maar een ander 17" monitor op de pentium 3 aangesloten, en die doet het prima..

mijn vraag is dus nou.... waar kan het nou nog aan liggen....??

p.s. hij doet dat alleen zodra ik in Windows XP zit.... bij de boot heb ik nergens last van :?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb voor de mijne de drivers opgezocht en geinstalleerd.
Hij draait nu op 1024x786 @ 60Hz op een Ti4400.

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
probeer eens een andere resolutie/refreshrate

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Schizoveen
ook allemaal geprobeerd... andere resfresh rate...resolutie.....kleuren....ik heb zelfs geprobeerd om juist niet de drivers te gebruiken.... plug & play monitor en standard.... overal hetzelfde

Verwijderd

ik heb dat probleem ook. Het houd echter na een minuutje of 5 vanzelf op... hoor jij ook een hoge ruis eruit komen? ik wel.. m'n ouders en broers echter niet :{
Als je de ruis kunt horen.. ik hoor ook verschil als er kleurverandering is. De ruis houdt het snelst op als ik een tijdje wit heb en dan overschakel naar zwart beeld.

reso's en refreshrate maakt niets uit :{

welke videokaart heb je??
ik een GF2 GTS

• Schizoveen
nee, bij mij houd het niet eens op na 5 min.... de videokaarten die ik heb geprobeerd zijn een sis AGP kaart (een of andere kaart die ik in een doos had liggen) en een oude s3 virge AGP kaartje.... helaas heb ik geen pci kaarten, om uit te proberen...

vandaag ga ik mijn eigen GF4 TI 4400 erin stoppen.... want daar weet ik zeker van dat die het goed doet

Verwijderd

en heeft het geholpen?

misschien is het een agp probleempje ofzow? ik heb ook geen pci videokaarten liggen helaas...

welke instellingen (ivm AGP) heb je in de bios aanstaan?

Verwijderd

niemand anders hier ervaring mee?

Verwijderd

Ik heb den k ik dezelfde problemen. Mijn monitor (413) heb ik nu 10 maanden. Sinds kort zie ik aan de llinker kant van mijn scherm steeds zwarte lijntjes horizontaal verspringen. Deze lopen niet door tot aan de rechter kant van het scherm. Heb de 'degaus'geprobeerd: niets. In de bios heb ik hetzelfde probleem. De zwarte lijntjes zie ik hier ook. Een klap helpt ook niet. Een andere videokaart helpt ook niet ( ik haat dat zinnetje: 'Helpt ook niet'). Heb storingsbericht opgestuurd. Tot op heden niets van iiyama gehoord. :(

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Ik heb hetzelfde probleem met een lcdschermpje van philips op een atiragepro 2.
Al een oplossing gevonden?

Offtopic: Nick-naäper :P

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Zo heel af en toe heeft die van mij er ook last van.Ploing,poing..meestal zo'n 30 seconden,best freaky....en nu gaat ie.............pff niet dood
Had het gisteren weer,garantie bijna afgelopen,dus morgen ff bellen,want ben dinsdag vrij,komen ze hem dan maar lekker ophalen,
Dat moet je ook doen
Het heeft iets met je voeding te maken,maar wat,dat weet ik niet,dat het niet hoort weet ik wel,maar tot op heden altijd wel weer vergeten te bellen.
Maar zal wel de "sony triniton" ziekte zijn,door de lage smelttemp van de solderingen komen langzamerhand de componenten los te zitten.
Maar zolang er garantie opzit,blijf ik er vanaf.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Pagina: 1