• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:36
Ik wilde dit weekend de firmware van mijn Ricoh RDC-7 upgraden (de nieuwe firmware versie biedt onder andere ondersteuning voor Smart Media kaartjes groter dan 128mb), maar dat lukte niet.

Ik heb netjes de firmware en handleiding gedownload, en deed wat er stond:

de bestandjes met behulp van een losse cardreader op de SmartMedia kaart zetten, de kaart in de camera stoppen en tegelijkertijd de shutterknop en de on knop indrukken terwijl de draaiknop op setup staat. Er gebeurt dan gek genoeg helemaal niets. En nog gekker: als ik vervolgens de SmartMedia kaart weer in mijn cartreader stop zijn de firmware-upgrade bestanden gewist...

Wie heeft er hier ook een Ricoh RDC-7 en is het wél gelukt om te upgraden?

omniscale.nl

Verwijderd

bij mij is het gelukt hoor me pa had het ff gedaan toen ik weg was , maar het werkt bij mij wel de bestandjes staan nog steeds op me kaart.
En je kan de upgrade alleen met een 32mb kaart doen anders wil het wel is fout gaan

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vincent Bovelander schreef op 30 June 2003 @ 20:21:
Ik wilde dit weekend de firmware van mijn Ricoh RDC-7 upgraden (de nieuwe firmware versie biedt onder andere ondersteuning voor Smart Media kaartjes groter dan 128mb), maar dat lukte niet.
[...]
Smart media kaartjes groter dan 128 Mb ? Bestaan volgens mij geeneens... 8)7

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Look again

Als sommige camera's een firmware update uitgeven om ze te ondersteunen dan zullen ze vast ook wel bestaan.. :)

Ik hoop trouwens dat er ook een update komt voor de Fuji 6900 (hoewel ik dat betwijfel maarja). Dan kan mijn stiefmoeder ook vrolijk foto's blijven knippen zonder kaartjes te verwisselen..

[ Voor 29% gewijzigd door Krypt op 01-07-2003 09:57 ]

Pvouput live

• posttoast
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 22:49:
bij mij is het gelukt hoor me pa had het ff gedaan toen ik weg was , maar het werkt bij mij wel de bestandjes staan nog steeds op me kaart.
En je kan de upgrade alleen met een 32mb kaart doen anders wil het wel is fout gaan
Ik had het inderdaad met een (geleende) 16mb kaart gedaan (het moet een kaart kleiner dan 64mb zijn). Vreemd hoor, ik leen de kaart nog wel een keer en probeer het opnieuw... :?

Ik bedoelde trouwens dat ik ondersteuning wil voor kaartjes van 128mb, niet groter dan. Volgens mij ondersteunt de RDC-7 die ook niet mét firmware upgrade namelijk.

omniscale.nl

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krypt schreef op 01 juli 2003 @ 09:55:
Look again

Als sommige camera's een firmware update uitgeven om ze te ondersteunen dan zullen ze vast ook wel bestaan.. :)

[...]
Als je op die link even doorklikt zie je dat dat doorlinkt naar een 256 MB SD kaartje. Geen Smart media dus.
En ik heb nog nooit ondersteuning gezien voor smart media GROTER DAN 128 MB
en het blijkt dus bij de Ricoh dus om een upgrade met ondersteuning t/m 128 MB
te zijn.
In onze eigen ouwe vertrouwde pricewatch staat er overigens 1 , maar die leverancier weet blijkbaar ook het verschil tussen SD/MMC en SM niet :)

Kortom..... Nope, smart media gaat echt maar tot 128 MB :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• posttoast
u_nix_we_all schreef op 01 July 2003 @ 12:35:
[...]

Als je op die link even doorklikt zie je dat dat doorlinkt naar een 256 MB SD kaartje. Geen Smart media dus.
En ik heb nog nooit ondersteuning gezien voor smart media GROTER DAN 128 MB
en het blijkt dus bij de Ricoh dus om een upgrade met ondersteuning t/m 128 MB
te zijn.
In onze eigen ouwe vertrouwde pricewatch staat er overigens 1 , maar die leverancier weet blijkbaar ook het verschil tussen SD/MMC en SM niet :)

Kortom..... Nope, smart media gaat echt maar tot 128 MB :P
En gelukkig maar. Want groter dan 128mb begin ik toch niet aan. Ik heb het al eens met een 64mb kaartje meegemaakt dat ie halverwege dienst weigerde, als je dat met een 256mb kaart hebt zijn dat veel foto's die je kwijt bent.

omniscale.nl

Pagina: 1