Dit is weer zo'n geval waar ik niet helemaal uit kom, wellicht heeft er iemand een oplossing.
Ik heb een oude laptop, ooit eens gekregen, en je kan er vrij weinig mee, maar toch zou ik er graag op willen msnen / ircen
Dit werkte perfect met een 3com netwerkkaartje, uiteraard met draad 
Specificaties:
133mmx
80 mb ram (eerst 16, maar heb er 64mb bijgekocht).
800*600
3com pcmcia kaartje 10mbit.
en een cdrom speler.
Ik heb hier op een gegeven moment windows 98 opgezet, wellicht om te proberen of het iets sneller zou lopen omdat ik er meer geheugen in had gepropt.
Win98 loopt prima, alleen erg langzaam als je bijvoorbeeld 1 website bezoekt, en al helemaal erg als je in een beetje druk irc venster zit
Afin, win98 stond er nog op, en ik heb er een wireless pcmcia netwerkkaartje van Benq in gestopt, uiteraard liever net zoals de rest linksys, maar dat vind ik te duur voor een laptop die er toch niks mee kan
link met specs
Kaart erin, win98 opstarten, cd erin, en ik zit te internetten, maar toch was ik niet tevreden over de snelheid van win98. Windows 95 erop gezet, en dat werkte een stuk prettiger (vooral het opstarten). En 5 minuten later zat ik te internetten via de 3com.
Nu heb ik alles aan de praat, en werkt de laptop lekker snel, maar de AWL100
weigerd te werken, aan de pcmcia drivers ligt het niet, want mijn 3com
10mbit netwerkkaartje werken perfect, en via die kaart heb ik dus ook de
nieuwste drivers voor win95 en zelfs een Service pack opgehaald. Maar de awl
100 weigerd te functioneren.
'apparaat storing, probeer het stuurprogramma voor het apparaat te weizigen,
als dit niet helpt raadpleeg de documentatie bij de hardware (code2)'.
Klik ik op het tabblad bronnen, dan zie ik daar niks staan, vervolgens de
knop handmatige instellen en ik kom erachter dat de invoer/uitvoer bereik en
de interupt aanvraag al in gebruik zijn, weizig ik dit in een niet gebruikte
configuratie dan werkt het nogsteeds niet.
Uiteraard heb ik meerdere drivers geprobeerd, die van uw website, en de
cdrom.
Het enige waar ik nog op zou komen, in de bios staat de optie 'plug en play os', die staat aan, dat klopt toch?
Ik heb een oude laptop, ooit eens gekregen, en je kan er vrij weinig mee, maar toch zou ik er graag op willen msnen / ircen
Specificaties:
133mmx
80 mb ram (eerst 16, maar heb er 64mb bijgekocht).
800*600
3com pcmcia kaartje 10mbit.
en een cdrom speler.
Ik heb hier op een gegeven moment windows 98 opgezet, wellicht om te proberen of het iets sneller zou lopen omdat ik er meer geheugen in had gepropt.
Win98 loopt prima, alleen erg langzaam als je bijvoorbeeld 1 website bezoekt, en al helemaal erg als je in een beetje druk irc venster zit
Afin, win98 stond er nog op, en ik heb er een wireless pcmcia netwerkkaartje van Benq in gestopt, uiteraard liever net zoals de rest linksys, maar dat vind ik te duur voor een laptop die er toch niks mee kan
Kaart erin, win98 opstarten, cd erin, en ik zit te internetten, maar toch was ik niet tevreden over de snelheid van win98. Windows 95 erop gezet, en dat werkte een stuk prettiger (vooral het opstarten). En 5 minuten later zat ik te internetten via de 3com.
Nu heb ik alles aan de praat, en werkt de laptop lekker snel, maar de AWL100
weigerd te werken, aan de pcmcia drivers ligt het niet, want mijn 3com
10mbit netwerkkaartje werken perfect, en via die kaart heb ik dus ook de
nieuwste drivers voor win95 en zelfs een Service pack opgehaald. Maar de awl
100 weigerd te functioneren.
'apparaat storing, probeer het stuurprogramma voor het apparaat te weizigen,
als dit niet helpt raadpleeg de documentatie bij de hardware (code2)'.
Klik ik op het tabblad bronnen, dan zie ik daar niks staan, vervolgens de
knop handmatige instellen en ik kom erachter dat de invoer/uitvoer bereik en
de interupt aanvraag al in gebruik zijn, weizig ik dit in een niet gebruikte
configuratie dan werkt het nogsteeds niet.
Uiteraard heb ik meerdere drivers geprobeerd, die van uw website, en de
cdrom.
Het enige waar ik nog op zou komen, in de bios staat de optie 'plug en play os', die staat aan, dat klopt toch?