Toon posts:

Bestand van cd vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het verleden heb ik eens een bootable cd gemaakt maar nu moet daar eigenlijk een bestand van vervangen worden door een nieuwere versie. In plaats van alles weer uit te zoeken en die hele cd opnieuw te maken dacht ik een iso van de bestaande cd te maken, het bestand te vervangen en de iso vervolgens weer te branden. Maar tot zover heb ik niet echt veel succes :/

Zodra ik met winimage het bestand uit de iso probeer te verwijderen zegt hij:
You cannot delete a non-empty subdirectory :?

Na wat zoekwerk kwam ik wel dit tegen. De optie om een bestand te vervangen kan ik echter nergens terugvinden (ook niet met de help optie) terwijl ik wel winimage 6.00.6000 heb. Heeft iemand dus misschien een idee hoe je (met winimage) een bestand uit een iso image vervangt? Of eventueel uit een ander formaat als het met een iso niet kan...

Verwijderd

Kun je het .iso bestand niet gewoon met WinRar uitpaken, het bestand vervangen en er vervolgens weer opnieuw een .iso bestand van maken met een willekeurig brandprogramma.

Verwijderd

Topicstarter
Kan winrar wel iso's aan? Winrar heb ik namelijk niet.
In plaats daarvan gebruik ik Powerarchiver en die kan er helaas niets mee...

Verwijderd

Yep, net getest. Lukt gewoon. download linkje

Verwijderd

http://www.winiso.com/ Deze kan precies wat je wilt.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 11:38
Je kunt een .iso ook uitpakken met isobuster of winiso.
En inpakken ook weer.

Verwijderd

Je kunt op een iso alleen een bestand vervangen met dezelfde naam en dezelfde grootte. Kun je met winimage de boot image niet opslaan en dan met een brandprogramma een nieuwe bootable cd maken. Met bijv. Nero heb ik dat wel eens vaker gedaan en met succes.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

ISO Buster, WinISO, Magic ISO Maker, UltraISO... allemaal tools die precies hetgeen jij wilt doen kunnen. Probeer er eentje van die lijst zou ik zeggen. Zelf gebruik ik UltraISO en WinISO, werken beiden perfect.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik kan er zo te zien alleen maar iso's mee uitlezen. Niet veranderen dus :/
Toos en Bep schreef op 30 June 2003 @ 20:17:
Je kunt een .iso ook uitpakken met isobuster of winiso.
En inpakken ook weer.
Uitpakken en weer inpakken kan ik met winimage of undisker ook wel. Maar dan komen alleen de bestanden uit de data track mee en is de cd niet meer bootable...

Ik ben nu nog even met winiso aan het prutsen
ziet er tot zover veelbelovend uit :)

bedankt voor de reacties trouwens!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:32:
[...]

Hm, ik kan er zo te zien alleen maar iso's mee uitlezen. Niet veranderen dus :/

[...]

Uitpakken en weer inpakken kan ik met winimage of undisker ook wel. Maar dan komen alleen de bestanden uit de data track mee en is de cd niet meer bootable...
O, daar doelde ik dus ook op met winrar. Uitpakken, vervangen en weer opnieuw inpakken met bijvoorbeeld nero. Maar dat is dus geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:43:
[...]

O, daar doelde ik dus ook op met winrar. Uitpakken, vervangen en weer opnieuw inpakken met bijvoorbeeld nero. Maar dat is dus geen optie.
Nee helaas niet...
Maar het is me wel gelukt met winiso :)
Nogmaal bedankt dus voor de suggesties en tips!
Pagina: 1