[IE] Geen username/password popup voor Intranet site

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Ik zit met het volgende probleem: ik probeer op de website van een bedrijfsnetwerk te komen. Hiervoor gebruik ik een VPN verbinding. Zodra ik echter op het Intranet kom dan krijg ik de volgende foutmelding:
You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

HTTP 401.2 - Unauthorized: Logon failed due to server configuration
Internet Information Services
Waarschijnlijk probeert de site via mijn login-gegevens van Windows te authenticeren, maar dat gaat ergens fout. Gevolg is dus dat ik de pagina niet kan bekijken.

Zojuist heb ik de VPN verbinding op mijn thuis-machine aangemaakt, om eens te kijken of het in principe op te lossen is door wat aan de security instellingen te veranderen. En jawel: als ik op mijn eigen machine de site bezoek krijg ik netjes een popup waar ik mijn domein-gegevens in kan vullen. Het surfen op de site gaat dan verder zonder problemen.

Nu weet ik dat er een optie in de zone-configuratie zit waarmee je kunt aangeven wanneer IE probeert te authenticeren. Omdat ik niet bij de Internet instellingen kan, ben ik dus het register ingedoken. Hier staat een key waarmee je de zones in kunt stellen. Eén van de subkeys bevat de User Login instelling. Hier kun je kiezen tussen vier opties (dezelfde als de vier opties in het instellingen-menu van IE). Maar welke instelling ik ook probeer (Anonymous login, Only for Intranet, etc)... het heeft geen effect.

Het domein van het intranet staat in de Local Intranet zone. Als ik deze koppeling weghaal dan komt hij in de Internet zone, maar ook dat heeft geen effect. Op zich ook wel logisch, daar het Intranet in principe juist minder veiling hoeft te zijn.

Verder heb ik gecontroleerd of de instellingen wel effect hebben. Als ik namelijk in het register de naam van de zone verander dan komt er ook een andere naam rechtsonder in Internet Explorer te staan. Dus ik zit wel op de goeie plek te werken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb namelijk geen idee meer waar ik het zou moeten zoeken :)

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:21
Maybe zit je op je werk via een proxy? dat heb ik ook weleens gehad dat je dan die melding kreeg.

• eborn
RippyNL schreef op 30 June 2003 @ 20:12:
Maybe zit je op je werk via een proxy? dat heb ik ook weleens gehad dat je dan die melding kreeg.
Dat is op zich ook nog een optie. Die moet ik dan even uit zien te zetten. Mijn eigen machine gebruikt nl. die proxy niet, dus daar zou het inderdaad aan kunnen liggen.

Ik heb trouwens alle instellingen van de zones gecontroleerd met de instellingen op mijn eigen PC. En die komen 1 op 1 overeen. Het enige verschil is dus dat deze machine ervoor zorgt dat het domein in de Local intranet zone zit en mijn PC niet.

Verwijderd

Misschien moet je de domainname geven voor je loginname:

dus de volgende set login credentials

domain\user
password

• eborn
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:24:
Misschien moet je de domainname geven voor je loginname:

dus de volgende set login credentials

domain\user
password
Als ik die gegevens op mijn eigen PC invul werkt het inderdaad ook prima. Maar daar ik op deze machine gewoon die popup niet krijg werkt het niet :)

Ik heb trouwens de proxy settings gevonden, maar die worden elke keer weer automatisch teruggezet. Dus ik moet even de Automatisch proxy instellingen zien te blokkeren :)

• eborn
Als ik een handmatige request op de webserver toe krijg ik het volgende terug:

HTTP/1.1 401 Access Denied
Server: Microsoft-IIS/5.0
Date: Mon, 30 Jun 2003 18:47:50 GMT
WWW-Authenticate: Negotiate
WWW-Authenticate: NTLM
Connection: close
Content-Length: 4431
Content-Type: text/html

• eborn
Nou, het probleem is opgelost :) Ik heb zojuist versie 6.0 geinstalleerd en nu werkt het wel standaard.
Pagina: 1