Toon posts:

Gigabyte 9800 pro geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een gigabyte 9800 pro met 128 mb geheugen, hierbij word v_tuner bijgeleverd als overclock utility.Ik ben niet van plan te overclocken maar ik heb wat vreemde puntjes (licht groen bij blauwe achtergrond) in mijn beeld staan en als ik een filmpie draai in mediaplayer 9.0 staat het vol met zwarte puntjes. In v-tuner staat dat de core draait op 379 mhz en dit is volgens de gigabyte site goed , maar bij geheugen staat bij de specificaties dat dat op 680mhz moet draaien en bij mij geeft ie 339mhz aan (de helft).
Ik kan hem met v-tuner opkrikken naar 406 mhz wat ik niet durf te doen en wat denk ik nog te weinig is.
Ik gebruik catalyst driver 3.5 .
Wat is hier aan de hand???

Mb: msi kt4v
Amd 2600 xp
Sound blaster live
geheugen 2x 512mb

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hehe dat is een andere aanduiding 339mhz ddr is gelijk aan 680mhz sdr, dat is een verwarring die je ook vaak ziet bij fsb snelheden en losse geheugenmodules.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Het ligt niet aan je specs, want die zijn goed, zoals duncanvdlinden ook al zei.

Als je echt last hebt van die puntjes, dan zou is zsm met je kaart terug naar de winkel, want dat is niet goed. Je kaart zelf qua snelheden klopt gewoon.

Profile

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met andere woorden, de snelheid is goed. Wat betreft die artifacts (groene/zwarte puntjes); heb je die altijd of alleen als de pc al aardig warm is? En wat gebeurd er als je de grafische kaart een stuk onderclockt (bijvoorbeeld op 300/300)?

Verwijderd

DDR = double data rate

Dus 2 klok tikken wat normaal in 1 ging.

339 = 678 , reken maar gewoon 680 :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollwob , ik heb het al als ik em aanzet. En soms is het spontaan weg. Ik demonstreerde het net aan mijn vriendin en er was niets te zien ineens. Ik opnieuw opgestart en ja hoor daar was het weer.Als ik Unreal Tournament2003 benchmark draai en zet de gamma hoog dan zit het hele beeld vol met die groene puntjes.

• Dnc1n
Dat met die gekleurde puntjes heb ik eerder gezien bij een laptop met een mobility radeon 9000 videochip, hoe dat afgelopen is weet ik niet.
ik vermoedt dat het een driver conflictje is.
heb je de nieuwste ati drivers cathalyst 3.5 er al op staan?

Ik zou eerst je normale beeld in orde krijgen voordat je begint met overklokken, dus ik zou eerst oude drivers + v_tuner eraf halen en de nieuwste ati drivers installeren.

Ik denk zelf dat powerstrip een veel betere oplossing is om over te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil helemaal niet overclocken en ik gebruik de catalyst 3.5 drivers.
Ik zal nog eens proberen om alles te deinstaleren maar dat word dan de derde keer, dus ik heb weinig hoop.
Ik ben bang dat het met geheugen te maken heeft,. ik had hiervoor een 9700 pro op dit bord zitten en heb het terug gebracht omdat hetzelfde probleem zich na een 2tal weken ging voordoen.Ik denk dat ze daar in de winkel (computerland) ook het mb eens moeten nakijken want vind dit allemaal wel heel toevallig.

Verwijderd

Topicstarter
Clean instal gedaan van windows xp met de nieuwe catalyst drivers en jahoor weer hetzelfde probleem.
Morgen terug naar de winkel dan maar

• Dnc1n
staan je bios settings wel goed van zowel je moederbord geheugen en agp slot?
een verkeerde memory timing van je moederbord geheugen kan voor videokaart artifects zorgen.
Pagina: 1