Toon posts:

[WinXP] Installatie onmogelijk, XP geeft vreemde reden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik probeer al een tijdje een taalcursus te installeren (Italiaans van Davilex), tis een vrij oude versie, nog van t 'gulden'-tijdperk. t probleem doet zich meteen voor bij het opstarten van de setup. Dan krijg ik deze melding:

Een vorige installatie van een progamma is niet voltooid. U dient uw computer opnieuw op te starten om die installatie te voltooien, voordat u de Taalcursus italiaans installatie start. De installatie van de Taalcursus installatie wordt nu afgesloten.

Ik volg die raad op, en er veranderde vanzelf niets. Het vreemde is dat bij mijn vriendin ik die cursus [b]wel[/b/ kon installeren en bij een vriend van mij lukte het ook. We draaien alledrie WinXP en Norton AV, ook windows is geloof ik helemaal geupdate met de laatste updates. Dus waarom t bij niet lukt en bij hen wel is me een raadsel. Het enige significante verschil dat ik kan bedenken is dat ik hier een Netwerkje heb liggen met 2 pc's, in serie geschakeld zeg maar. Op de pc beneden (host) lukte het ook al niet!! Maar ook die configuratie is qua software vergelijkbaar met die andere pc's.
Ik kon niets vinden op internet (ja ook gegoogled). Alleen 1 vergelijkbaar probleem dat met IExp van doen had, maar dat hielp mij ook niets. WIE KAN ME HELPEN! die krijgt een zak thee en een rol drop.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:52

Mike78

Always

Probeer je register eens te ontdoen van alle verwijzingen naar deze software.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Misschien niet het eerste waar je op komt, maar Davilex heeft een support site waar dit probleem beschreven staat (met oplossing!)

Ik weet niet meer uit m'n hoofd wat de oplossing was, maar hij staat ergens op de davilex site.

/edit
Stuur die rol drop maar naar Davilex ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Undertaker2 op 30-06-2003 20:04 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even de taakbeheerder openen (ctrl-alt-del) en processen die iets met davilex te maken lijken te hebben wegslopen. Vervolgens je c:\windows\temp\ leeggooien en er zou een redelijke kans moeten zijn dat het werkt :).

Verwijderd

Topicstarter
Mike78, er is nog nietS geregistreerd.

Undertaker2, ik denk dat jou tip leidt naar de oplossing aangezien ze op de site hebben staan prcies het probleem dat ik ook heb. Ze geven echter deze oplossing:

Op uw systeem staat een bestand dat verwijderd moet worden om de cursus te kunnen installeren.

U kunt dit bestand als volgt verwijderen:

Ga naar Start/Zoeken/Bestanden of Mappen
Vul bij bestandsnaam in: WININIT.INI en bij Zoeken in de C:-schijf
Selecteer het gevonden bestand met de linker muisknop en druk op de toets Delete

Nou is mijn vraag, waarom staat dat bestand op mijn pc als ik t toch zo weg kan flikkeren, kent iemand dit bestand en weet waar het voor noodzakelijk zou kunnen zijn?

wwillem, dat lukte niet, sorrie man je had zeker wel trek een kopje thee.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 20:10:
Mike78, er is nog nietS geregistreerd.

Undertaker2, ik denk dat jou tip leidt naar de oplossing aangezien ze op de site hebben staan prcies het probleem dat ik ook heb. Ze geven echter deze oplossing:

Op uw systeem staat een bestand dat verwijderd moet worden om de cursus te kunnen installeren.

U kunt dit bestand als volgt verwijderen:

Ga naar Start/Zoeken/Bestanden of Mappen
Vul bij bestandsnaam in: WININIT.INI en bij Zoeken in de C:-schijf
Selecteer het gevonden bestand met de linker muisknop en druk op de toets Delete

Nou is mijn vraag, waarom staat dat bestand op mijn pc als ik t toch zo weg kan flikkeren, kent iemand dit bestand en weet waar het voor noodzakelijk zou kunnen zijn?

Als het goed is moet er een regel in WININIT.INI staan zoals deze:

[Rename]
NUL=C:\DOCUME~1\DENNIS~1\LOCALS~1\Temp\utildel.exe

En voor zover ik weet kun je die zonder problemen verwijderen, wordt volgens mij vanzelf bij een nieuwe install van wat dan ook opnieuw aangemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Godjira op 30-06-2003 20:15 ]

Profile

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zie t Godjira!, thanks!
bij mij staat dit:
[Rename]

NUL=C:\DOCUME~1\Joseph\LOCALS~1\Temp\utildel.exe

'precies' t zelfde als bij u! Je moet de prijs delen met die begrafenisondernemer de 2e. Wil je lekkere thee of een rolletje trekdrop.

U wordt allen ten zeerstse bedankt voor de snelle antwoorden!

JanPieterKobusGertruida, daar heb je een punt, maar je krijgt toch geen zak thee.
Pagina: 1