Toon posts:

[Linksys Wireless] verbinding verbreekt sinds WEP

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys AP en PC card.
De laptop draait Windows XP pro.

Sinds ik WEP heb ingeschakeld wordt de verbinding op willekeurige regelmatig verbroken te worden. Meestal duurt het zo rond de 3 minuten. Is dit normaal? Een soort beveiliging... Wat kan ik er aandoen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 19:32 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Je moet eens even kijken bij de instellingen van je draadloze netwerk
Volgens mij Netwerk verbindingen ---> eigenschappen----> draadloze netwerken.
En daar moet je dan even kijken bij beschikbare netwerken ----> configureren ---> authenticatie (als dat het nederlandse woord is) en even checken of je IEEE802.1x authenticatie aan hebt staan.
Bij mij stond het aan en ik had exact hetzelfde probleem als dat jij nu beschrijft.

Het is raar, maar voordat ik SP1 voor XP had geinstalleerd stond die authenticatie gewoon aan en was er geen probleem...Na SP1 moest het plotseling uit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Draytek Vigor 2600We en 3Com wireless kaart sinds ik WEP heb ingeschakeld. Alleen wordt de verbinding meestal na een uur verbroken, en niet na 3 minuten.

Een workaround is om VPN te gebruiken mits je router dat ondersteunt.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Kun je uitleggen waarom het gebruik van VPN de oplossing zou zijn voor het wegvallen van je draadloze verbinding?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op 30 juni 2003 @ 19:43:
Kun je uitleggen waarom het gebruik van VPN de oplossing zou zijn voor het wegvallen van je draadloze verbinding?
Omdat je WEP dan achterwege kunt laten zodat je verbinding niet wegvalt (want dat schijnt de oorzaak te zijn).

Je kunt je verbinding dan middels VPN beveiligen :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ok zo...
maar WEP is toch om ervoor te zorgen dat mensen niet zomaar je signaal op kunnen pikken en dus kunnen zien wat jij allemaal zend en ontvangt.
Daar helpt toch geen VPN tegen? Dat zorgt er hooguit voor dat mensen je netwerk niet op kunnen, maar dat kun je met MAC filtering ook.

Verwijderd

Topicstarter
YellowCube schreef op 30 juni 2003 @ 19:35:
Je moet eens even kijken bij de instellingen van je draadloze netwerk
Volgens mij Netwerk verbindingen ---> eigenschappen----> draadloze netwerken.
En daar moet je dan even kijken bij beschikbare netwerken ----> configureren ---> authenticatie (als dat het nederlandse woord is) en even checken of je IEEE802.1x authenticatie aan hebt staan.
Bij mij stond het aan en ik had exact hetzelfde probleem als dat jij nu beschrijft.

Het is raar, maar voordat ik SP1 voor XP had geinstalleerd stond die authenticatie gewoon aan en was er geen probleem...Na SP1 moest het plotseling uit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Lijkt te werken nu. Dank je! _/-\o_

Verwijderd

YellowCube schreef op 30 June 2003 @ 19:47:
Ok zo...
maar WEP is toch om ervoor te zorgen dat mensen niet zomaar je signaal op kunnen pikken en dus kunnen zien wat jij allemaal zend en ontvangt.
Daar helpt toch geen VPN tegen? Dat zorgt er hooguit voor dat mensen je netwerk niet op kunnen, maar dat kun je met MAC filtering ook.
Een Firewall zorgt ervoor dat mensen niet op je netwerk kunnen. Een VPN zorgt voor encryptie.

Bij zowel WEP als VPN kan het signaal worden opgepikt, maar bij beiden moet het signaal eerst worden gedecodeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 07:59 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
WEP is een codering/encryptie, zodat anderen niet ongeoorloofd gebruik kunnen maken van je WLAN. Ze kunnen wel verkeer onderscheppen, maar kunnen er niets mee.
Lijkt een beetje op een VPN dus.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Bedankt voor de uitleg, had er eigenlijk nooit zo tegenaan gekeken.
Wist ook helemaal niet dat VPN encrypted was.
Dank.

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:26
Niet bedoeld als kick, maar meer omdat we toch bezig zijn een soort van database voor probleempjes op te lossen :

Bij mij heeft deze oplossing ook geholpen bij de volgende hardware : 3com 802.11b pcmcia-card met Xjack en de Linksys wrt54g (WEP ingeschakeld). Ik heb het eigenlijk niet geprobeerd zónder WEP.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Prima :) Maar omdat een discussie niet echt voort zal vloeien gaat-ie dicht.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 14:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.