[php] sorteren op naam weigert plots

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb ooit eens hand gelegd op een stukje scriptwerk, wat mijn afbeeldingen mooi uit de huidige directory trok, op naam sorteerde en ze in een lijstje onder elkaar pleurde met de bestandsnaam eronder.
Aan mij om dan er een mooie stylesheet omheen te bakken, en op die manier heb ik hem al veel gebruikt. Máár, dat was met weinig foto's, hooguit 30.

Nu ben ik op vakantie geweest 8) en nu heb ik 160 foto's die ik dus netjes gerenamed heb op nummer, en die dus ook op die volgorde weer moeten worden gegeven. En wat flikt mijn lieve script mij? De foto's worden op bestandsgrootte gesorteerd!

Eerder lukte het wel, bij weinig foto's. Ik heb er voor de grap even een foto met specifiek een 1 vooraan bij gezet, en ook die komt niet bovenaan. Het script is hier te vinden:

http://huonline.webservicez.nl/vakantie/gfx/main.php.txt
--> View source en je ziet het. (Dit lukt met IE, ik weet niet wat andere browsers doen)

Valt hier iets aan te doen of moet ik ze maar met de hand neer gaan zetten?

Het pad naar de pagina 'as is' is natuurlijk makkelijk te achterhalen zo, maar tis niet echt nodig te kijken; niet vanwege de foto's (het zijn gewoon vakantiekiekjes) maar ik kijk een beetje naar het dataverkeer... :)
Hij geeft gewoon de hele pagina weer, maar hij sorteert de boel op bestandsgrootte en niet op naam.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

gebruik 1 van de array functions (php manual) om de array te sorteren voordat je de loop in gaat.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Oei... zo handig ben ik niet met PHP.
Moet ik nu SORT_ASC of SORT_STRING hebben? Zijn strings numeriek of text, of kunnen ze nou beide zijn? Alvast bedankt voor het duwtje in de goede richting dus,.... maar ik weet a) niet welke ik moet kiezen en b) hoe ik hem moet toepassen.

Ja, ik ben hopeloos ;)

*** WOEI ***

op line 50 heb ik sort ($array); gezet, en nu werkt het!

Wat kunnen de dingen des levens toch simpel zijn, met wat hulp. Bedankt Annie!

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 30-06-2003 19:25 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs