Toon posts:

Iiyama VM 405 (S705MT) wazig/storing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik heb een probleem met m'n monitor en kan geen gelijkenissen vinden met de search.

Het is zoals je kunt zien een Iiyama Vision Master 405 (17 inch)
Wat er mis mee is dat het beeld sinds vandaag wazig is geworden.
Ik had mijn pc aangesloten op de TV om een divxje te kijken. Nadat ik em terug zette en m'n monitor aansloot kreeg ik wazig beeld en storing in het beeld. (horizontaal komen er af en toe strepen doorheen.) :(

Ik heb wel meer problemen met deze monitor, bijvoorbeeld met opstarten als de pc een tijd heeft uitgestaan. Dan komt er een hoge pieptoon (ruisachtig) uit en komen er horizontaal een zooi strepen. Dit gaat echter vanzelf over na een minuutje of 5 waarna deze goed verder functioneerd.

Het onderste kan ik nog mee leven. Maar het bovenste niet.

Mijn systeem verder:
Abit KT7A-raid
AMD TB 1133
Asus v7700 Deluxe (GF2 GTS)
40 GB Maxtor
(en een zooi standaart shit)

de voedingsvoltages zijn niet raar bezig ofzo.

Ik heb de monitor ook aangesloten op een andere pc (AMD K6-2 450 + Asus v3800 (tnt2) en daar krijg ik ook wazig beeld, dus het zit neem ik aan in de monitor.

ik ga zo proberen om de monitor ff een uurtje uit te zetten en kijken of dat beter werkt.

Iemand in de tussentijd enig idee wat dit kan zijn?

Verwijderd

Frutsel eens wat aan die monitor kabel en/of aansluitingen ervan.
En check of er veranderingen in het beeld komen.

Zo niet dan is je monitor kapot, het kunnen verschillende dingen zijn :

Raster
beeldbuis
Kleurenspanning
Of het spanningsgedeelte zelf.
( of iets wat ik over het hoofd heb gezien maar dit kunnen de oorzaken zijn van die klacht ).

Probeer eens bij je lokale electronica/hifi zaak waar ze ook gewone tv's in reparatie hebben.
Mischien willen ze het wel proberen

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owjah had ik even moeten vermelden.

Ik heb een andere voedingskabel geprobeerd,
Gefrutseld aan de stekkers,
Andere resolutie geprobeerd,
Andere Hz geprobeerd,

het beeld is alleen nog scherp op resoluties onder 640*480
aantal Hz en stekkers maken niets uit :(

ik heb ook al een mailtje gestuurd naar iiyama support.
en ik ben bang dat m'n garantie net verlopen is.. (als er een garantie van 3 jaar op zit? is toch meestal zo met monitoren?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 18:21:
Owjah had ik even moeten vermelden.

Ik heb een andere voedingskabel geprobeerd,
Gefrutseld aan de stekkers,
Andere resolutie geprobeerd,
Andere Hz geprobeerd,

het beeld is alleen nog scherp op resoluties onder 640*480
aantal Hz en stekkers maken niets uit :(

ik heb ook al een mailtje gestuurd naar iiyama support.
en ik ben bang dat m'n garantie net verlopen is.. (als er een garantie van 3 jaar op zit? is toch meestal zo met monitoren?)
iiyama heeft idd 3 year on-site guarentee

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 18:18:Probeer eens bij je lokale electronica/hifi zaak waar ze ook gewone tv's in reparatie hebben.
Mischien willen ze het wel proberen
als hij echt kapot is ga ik em niet naar zo'n zaak sturen.. gaat me lekker geld kosten. Dan laat ik m'n pa er wel even goed naar kijken in de hoop dat hij het weet.. anders koop ik wel een nieuwe monitor van het geld wat ik aankomende maanden ga verdienen.....
wel zonde, want ik doe liever andere dingen van dat geld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 18:24:
[...]

als hij echt kapot is ga ik em niet naar zo'n zaak sturen.. gaat me lekker geld kosten. Dan laat ik m'n pa er wel even goed naar kijken in de hoop dat hij het weet.. anders koop ik wel een nieuwe monitor van het geld wat ik aankomende maanden ga verdienen.....
wel zonde, want ik doe liever andere dingen van dat geld.
Hoeft niet........onderzoeks kosten zijn meestal 25 euro...en als je hem wel laat repareren van vervalt dat.
Tenminste bij mijn zaak is dat zo.
Anders mag je hem best bij mij brengen.......

suc6

Verwijderd

Topicstarter
nu heeft hij dus een half uur uit gestaan tot 40 minuten.. en nu doet hij het weer normaal?? (behalve die opstart ruis)

Ik heb de bon terug gevonden.. en ik heb het op 03/07/2001 aangeschaft. Dus als ik garantie wil hebben.. moet het snel gebeuren!! :(

wat houdt dat on-site precies in? dat betekend niet dat ik het naar de winkel terug kan brengen waar ik het vandaan heb of wel?
dan zou het dus inhouden dat ik het naar hun hoofdwinkel in Oude Meer moet brengen... :{ ?
Pagina: 1