[w2k]PC Reboot tijdens installatie games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Het zit me weer eens niet mee. Ik installeerde al een tijdje geen nieuwe games op mijn PC, maar laatst had ik er door ruimtegebrek een aantal af gehaald en weer opnieuw opgezet.

Maar dat lukt dus niet. Zo ongeveer iedere keer tijdens de installatie klapt mijn windows eruit en reboot hij spontaan.

Ik heb het geprobeerd met Battlefield1942, Warcraft III, Command & Conquer Generals en GTA (allen legaal), maar niets lukte.

systeem :
AMD Athlon 900@1008
384MB PC100/PC133
ECS K7VZA (KT133A) : Via Hyperion 4.48
Radeon 800 Retail (275/275) : Catalyst 3.5
goede voeding, 1 casefan.
Windows 2000 Pro SP3, DirectX 9.0a

Doordat ik hem echt niet aan de praat kreeg heb ik de PC opnieuw geinstalleer, maar het hielp niet.
Dus heb ik het nog een keer gedaan (complete partitie weggeflikkerd en opnieuw begonnen)
Nu met DirectX8.1, Catalyst 2.5 en Via 4in1 4.43 en de processor weer op standaard snelheid.

Maar weer knalt hij eruit tijdens de installatie. Ik weet nog steeds niet waarom niet, aangezien hij met deze software en drivers zeer lang stabiel heeft gedraaid.

Een van de tekenen dat hij gaat crashen : Als je aan het multitasken bent klapt het andere programma er eerst uit. Bijvoorbeeld Mozilla of ICQ.

Of het met andere programma's ook zo is weet ik niet. Service Pack 3 gaf bijvoorbeeld geen problemen en de rest van mijn apllicaties zijn ook maar klein.
Als test kan ik nog wel Office XP proberen, maar ik ervaar het alleen bij games.
Heeft iemand een idee waar het aan ligt?? In principe heb ik nog een WXP Home licentie liggen, maar ik heb geen zin in XP en al helemaal niet in Home. Ik KAN het proberen, maar ik WIL het niet
Alle tips zijn welkom, maar ik kan het de komende 2 uur niet testen (moet nu weg). Ik kijk vanavond nog even en ga nog aan de slag.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Wat zegt event viewer? Daar zal ongetwijfeld een foutmelding staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Zet eerst "PC start automatisch op"uit bij systeemfouten, te vinden via:

Rechtermuisknop Deze Computer>Eigenschappen>Tabblad Geavanceerd>Instellingen "Opstart en herstel instellingen".

Kijk eens wat ie dan doet. Misschien komt ie wel met een BSOD en heb je in iedergeval meer info.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb in het verleden veel probemen gehad met de agp dirver instelling en 3d games .. die hingen dan soms. bij mijn was de clou dat ik niet de turbo mode aan moest zetten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 14:52
Kapotte RTC kan ook van dit soort heerlijke klachten veroorzaken. Ik zou je mobo en werkgeheugen laten testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Burner NL op 30-06-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ik zou wel de nieuwste drivers aanhouden, kan nooit kwaad.
maybe ff terugklokken of memory timings wat lager zetten

anders ff met andere cpu/mem/vid-kaart checken

[ Voor 92% gewijzigd door Jimbolino op 01-07-2003 02:57 . Reden: hier stond iets doms ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook al eens geprobeerd wat die machine doet, op z'n normale snelheid? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 02:57:
Ghehe.....idd nu je het zegt. Athlon 900@1008
Zou hem ook ff terug klokken en dan kijken wat ie doet. Geen verstand van verder, maar het zou kunnen natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door jagermeister op 01-07-2003 06:08 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 02:57:
geen idee of ik dat al gedaan heb ;)
mvt schreef op 30 June 2003 @ 17:58:
Doordat ik hem echt niet aan de praat kreeg heb ik de PC opnieuw geinstalleer, maar het hielp niet.
Dus heb ik het nog een keer gedaan (complete partitie weggeflikkerd en opnieuw begonnen)
Nu met DirectX8.1, Catalyst 2.5 en Via 4in1 4.43 en de processor weer op standaard snelheid.
Met die AGP heb ik nooit problemen, staat zelfs maar op AGP2x

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Jimbolino schreef op 01 July 2003 @ 02:55:
ik zou wel de nieuwste drivers aanhouden, kan nooit kwaad.
maybe ff terugklokken of memory timings wat lager zetten

anders ff met andere cpu/mem/vid-kaart checken
Ik heb nog een V6600 om mee te testen, maar dat is mijn vader zijn PC, dus dat lukt niet. Misschien hebben we nog een 8mb S3 kaartje liggen.

CPU heb ik niet voorhanden, en dat geheugen valt nog wel te regelen.

Die drivers had ik om te kijken of het een softwareprobleem was, aangezien ik sinds mijn laatste gamesinstall een aantal driver had geinstalleerd. Ik ben gewoon terug gegaan naar mijn laatste stable omgeving

[ Voor 86% gewijzigd door mvt op 01-07-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
jagermeister1 schreef op 30 June 2003 @ 21:48:
Zet eerst "PC start automatisch op"uit bij systeemfouten, te vinden via:

Rechtermuisknop Deze Computer>Eigenschappen>Tabblad Geavanceerd>Instellingen "Opstart en herstel instellingen".

Kijk eens wat ie dan doet. Misschien komt ie wel met een BSOD en heb je in iedergeval meer info.
Heb ik gedaan.

Warcraft III : Liep vast met een memorydump

stop : 0x00000026 (0x000401F0,0xB727F40C0xB727F064,0XB777B000)
Address B777B000 base af B7774000 stae stamp 3c9d0eb5 cdfs.sys

GTA III :
vastloper met foutcode : systeemproces c:\winnt\system32\services.exe statuscode 128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

mvt schreef op 01 July 2003 @ 10:15:
[...]
Warcraft III : Liep vast met een memorydump

stop : 0x00000026 (0x000401F0,0xB727F40C0xB727F064,0XB777B000)
Address B777B000 base af B7774000 stae stamp 3c9d0eb5 cdfs.sys
Dit is een leesfout op je cd-rom.
Dit kan betekenen dat of je cdfs driver stuk/rot is of de drive of de kabel van de drive niet goed is.

Is misschien ook wel de logische verklaring als je al met verschillende drivers etc. het met alle spellen nog steeds hebt.

Kijk dus even de properties van cdfs.sys na en check of de versie goed is.
Vergelijk em even met degene die op de win2k cd staat. Probeer anders een andere kabel en cd-rom en misschien een wel een ander IDE kanaal.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
momania schreef op 01 juli 2003 @ 10:23:
[...]

Dit is een leesfout op je cd-rom.
Dit kan betekenen dat of je cdfs driver stuk/rot is of de drive of de kabel van de drive niet goed is.
Andere kabel, nu krijg ik een memory dump met een BAD_POOL_CALLER
Is misschien ook wel de logische verklaring als je al met verschillende drivers etc. het met alle spellen nog steeds hebt.
Kijk dus even de properties van cdfs.sys na en check of de versie goed is.
Vergelijk em even met degene die op de win2k cd staat. Probeer anders een andere kabel en cd-rom en misschien een wel een ander IDE kanaal.
op de CD staat hij als cdfs.sy_ , dus vergelijken lukt niet.
Maarik vraag me af of dat het is aangezien er na de reinstall er weinig veranderd is.

Ik heb het trouwens geprobeerd op meerdere drives op dezelfde kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

mvt schreef op 01 July 2003 @ 13:50:
Ik heb het trouwens geprobeerd op meerdere drives op dezelfde kabel
Ook op het andere IDE kanaal?

heb je btw die Office al geprobeerd?

En eventueel andere dingen nagelopen:
voeding -> voltages nakijken
mem -> memmtest86
hardisk -> tool van de fabrikant

misschien overkill, maar sommige fouten kunnen echt overal vandaan komen, zeker als je steeds wisselende fouten hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door momania op 01-07-2003 13:55 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
momania schreef op 01 July 2003 @ 13:55:
[...]

Ook op het andere IDE kanaal?

heb je btw die Office al geprobeerd?
nog niet, geen tijd gehad (beide niet). heb een beetje een kutkast en moet flink gaat slopen om hem aan het primarie kanaal te hangen.
En eventueel andere dingen nagelopen:
voeding -> voltages nakijken
mem -> memmtest86
voeding zover ik weet geen probleem, memtest86 heeft een flinke tijd staan draaien toen ik weg was, niks.
hardisk -> tool van de fabrikant
ga ik nog proberen

misschien overkill, maar sommige fouten kunnen echt overal vandaan komen, zeker als je steeds wisselende fouten hebt.[/quote]
dat klopt.

Pagina: 1