Toon posts:

[3dsmax5] kit spray animeren :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik moet een geanimeerde kit spray maken voor een opdrachtje.. maar nu weetik niet wat de snelste maniet is om dat te doen..

er moet een kit spuit in beeld komen en dan een lijntje kit leggen..

hoop dat jullie me kunnen helpen.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
-animeer een path deform modifier. teken een pad (spline) waar de kit moet komen, en probeer de path defom modifier, zo kun je mooi vooraf gemodellerde kit laten vervormen volgens het path
-of kijk of een loft met geanimeerd path voldoet
-als je echt lui bent : een spline renderable zetten en animeren.

edit typo

[ Voor 3% gewijzigd door pim4 op 30-06-2003 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
pim4 schreef op 30 juni 2003 @ 17:32:
-animeer een path deform modifier. teken een pad (spline) waar de kit moet komen, en probeer de path defom modifier, zo kun je mooi vooraf gemodellerde kit laten vervormen volgens het path
-of kijk of een loft met geanimeerd path voldoet
-als je echt lui bent : een spline renderable zetten en animeren.

edit typo
emm hoe animeer ik een loft dan? :) nog nooit geweten dat dat kon.. lijkt me wel een handige manier.

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
je kunt toch alles animeren in max ?
als je het pad animeert, of je klikt de loft open op het plusje ervoor in de stack, dan kom je ook bij het pad, dat kun je gewoon aanpassen (kies de lijn die eronder staat en klik ook die weer open, die vertices die dan je sub objects zijn kun je gewoon animeren). zolang je je autokey maar aanzet en de time slider beweegt. zo kun je ook de twist, scale (klik wel de loft weer dicht klikt anders zie je ze niet) animeren.
Maar een path deform werkt ook erg mooi. Zo kun je de streep kit eerst helemaal modelleren (met een puntig of rond puntje, wat onregelmatigheden etc. dan langs het path zetten met een path deform. animeer dan het percentage, laat het gelijk oplopen met de beweging van je kit spuit.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie het al.... ben eruit :) thanks voor je hulp :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Mogen we nog even een plaatje/filmpje zien ? :*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1