Toon posts:

P1 zonder PowerSupply cooling!

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P1-133 die ik als router voor mijn netwerkje (kabelinternet :9 ) wil gaan gebruiken. Echter de voeding maakt zo'n herrie. Niet lekker voor op me slaapkamer (daar staan altijd 's nachts al 2 compu's aan dus een 3e wordt een beetje erg).
Kan ik veilig de fan van de voeding gewoon uitschakelen of wordt dit te gortig?
Het is een P1, met daarin een non-oc'ed cpu, 32mb, hddtje, fdd, cdrom en een 200W voeding....

Kan dit niet, hoe kan ik het geluid dat dat kreng maakt terugdringen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik heb op de HCC maar eens wat fannetjes met tempsensor gekocht. Kostten 10,- p/s. Ik heb er drie gekocht: twee als casefan in mijn AMD en eentje in de voeding van mijn 486. Als ik de kast dicht doe, zou ik er zo doorheen slapen. Ooit heb ik geprobeerd om mijn 486 zonder voedingsfan te laten draaien. Dit zal nooit lukken, na een half uur was de kast helemaal warm.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmmmm waar kan ik een schema vinden voor een schakeling zodat mijn fan op variabele snelheid draait of hij zich willekeurig in/uit schakelt?

Verwijderd

Ik zou hem niet willekeurig in en uit laten schakelen, dan zou ik kiezen voor een temperatuurgestuurde fan, dat is wat veiliger, en hij draait precies zoveel als nodig is, niet meer, niet minder.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Hoi DN

Ik heb hier ook voor mijn kabelinternet een P75 (zonder harde schijf, met floppy) staan, die mij ook veel te veel kabaal maakte. Ik heb hem eerst undergeclockt :) naar 33 MHz zodat ik de CPU-fan stil kon zetten. Omdat hem helemaal stil te krijgen heb ik geprobeerd de voeding-fan helemaal stil te zetten, maar na een tijdje begon de voeding een aangebrand luchtje te verspreiden dus heb ik dat maar niet gedaan. Nu draait die ventilator op 5 Volt en je hoort hem ABSOLUUT NIET (zelfs niet als je met je oor op de kast gaat liggen :) )
Hoe krijg je je voedingfan op 5 Volt? De ventilator zit waarschijnlijk met een stekkertje aangesloten binnen de voeding. Met een beetje geluk kan je het kabeltje van de fan met de andere kabels naar buiten de voeding leiden. (KIJK HIER IN VREDESNAAM MEE UIT! Voedingen zijn LEVENSGEVAARLIJK, ook als ze uitstaan). Daarna kan je de draadjes met enige creativiteit (het stekkertje van een overleden CPU-fan is zeer geschikt! zit zelfs al een draad aan) aansluiten op een drive-voedingsconnector. Tussen de zwarte en rode draad staat 5 Volt, hier kan je hem dus op aansluiten. Mocht de ventilator zo niet gaan draaien (controleer dit!) kan je nog 7 Volt proberen (tussen de rode en gele draad).
Bij mij werkt dit perfect (heb net een uptime van 109 dagen gehaald, tot de stroom er even af moest :'(
Succes ermee (en wees voorzichtig!)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee van dat underclocken had ik ook al gehad. Tja hij moet een paar dingen hebben draaien:

-allaboard (oid)
-firewall
-moet kunnen printen

Zou daar een 50mhz ofzo voor voldoen?

En die fan spanning omlaag gooien kan ik ook eens proberen (of ik sloop de voeding uit de kast en verstop die in mijn kleerkast ofzo dan hoor ik hem ook niet ;)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Volgens mij heb je dan zelfs aan een 486 genoeg. Kijk maar eens hoe langzaam ie kan... (die 33MHz was geen officiele jumperinstelling, ik heb gewoon net zolang geprobeerd totdat ik 33MHz kreeg :)) (niet TE creatief worden trouwens, geen jumpers 90 graden draaien ofzo ;))

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Pagina: 1