Toon posts:

monitor gaat steeds op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik een nieuw mobo heb (MSI K7N2 Delta) gaat mijn monitor (Iiyama 1451 19'') om de minuut een seconde op zwart, om vervolgens weer vrolijk verder te gaan.

Ik heb mijn scherminstellingen op 1280 x 960 @ 70 Hz staan in WinXP Pro SP1.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 17:30 ]

Verwijderd

Misschien ook even vermelden wat voor systeem je hebt? En heb je een clean install? VIA drivers? Nieuwste videokaart drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Clean install gedaan inderdaad. Ik heb verder 2600+ XP, Geforce2 32 mb en 512 mb intern. Verder de nieuwste VIA-drivers (4.48), stabiele nieuwe videokaartdrivers (40.72).

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar wat meer info (misschien helpt dat):

Alle energiebegeer staat uitgeschakeld (zowel in Windows als in BIOS).

De temperatuur (Smartdoctor) van mijn videokaartprocessor is 45 C en van mijn CPU 35 C.

Er zit niet echt een regelmaat in het op zwart gaan: soms om de minuut, soms 5 minuten niet. Het lijkt wel zo te zijn dat' ie op zwart springt wanneer een programma wordt geladen (niet altijd) of ik klik op de taakbalk om een openstaand venster weer te geven (ook niet altijd), maar duidelijk verband heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Verwijderd

Kabel niet vastgeschroeft tegen je moederbord?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:31

DaOverclocker

Overclocker for life...

Je zou es je monitor op een andere pc moeten proberen, kijken of het dan nog steeds zo is, zo ja dan ligt het aan je scherm waarschijnlijk, anders echt aan je nieuwe config..

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
janpieter, wat bedoel je precies?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb dit een keer met een DVI kabel gehad, die gast in de winkel kwam mijn broer effe wijsmaken dat zo'n kabel noooooit stuk kan gaan en je em wel 1000 keer kan buigen e.d.

Ik ben toen meteen naar die gast toegegaan en em die kabel effe onder zijn snufferd gedrukt en een nieuwe geëist. Toen ineens was het zomaar mogelijk een andere kabel mee te krijgen :D

Conclusie: Je VGA kabel zo wel eens stuk kunnen zijn. Probeer eens wat te vrotten aan die kabel en kijk of je gekke dingen ziet.

Verwijderd

Die die van je monitor naar je VGA gaat, of die is vastgeschroefd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'gevrot', maar dat heeft geen effect. De kabel zit goed vastgeschroefd aan m'n videokaart.

Verwijderd

en als je de VGA kaart vervangt ??? (leen er eens een van een vriend of kennis) verder kan je checken of je VGA kaart goed in het slot zit

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Hoe hoog is je FSB? Monitoren die even aan/uit/aan gaan is namelijk een kwaaltje van een te hoge FSB/te hoge temp van de NB van een Nforce2 :).

tvw

Verwijderd

Topicstarter
166

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 22:10 ]

• iets
Misschien maakt de heatsink geen goed contact met de NB ofzo :?. Zet de FSB eens op 133 of 100.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
maar dan haal ik nog maar 1,4 Ghz (met m'n 2600+ XP processor)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 22:19:
maar dan haal ik nog maar 1,4 Ghz (met m'n 2600+ XP processor)
Dit is ook alleen maar bedoeld om het geheel te testen, mocht het aan je NB liggen dan moet je toch terug met je bord denk'k.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FSB op 133 en op 100 geprobeerd. Hij staat nu nog steeds op 100, maar mijn monitor is al twee keer op zwart gegaan. Eén keer bij het opstarten van PC Alert 4 en een keer bij het opstarten van Smartdoctor.

En nu nog een derde keer, spontaan uit het niets... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 22:39 ]

• iets
Tja dan zou ik maar eens een andere moni (met andere VGA kabel) en vga kaart proberen. Haal ook eens alle PCI kaarten eruit (geluidskaart, NIC enz). Als je onboard vga/geluid/nic hebt --> uitschakelen.

Als je moni dan nog uitvalt is het voor 98% zeker je mobo.

Probeer ook eens een andere reso.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MotherBoard Monitor 5 geinstalleerd en ineens gaf PC Alert 4 aan dat mijn system temperature 127 C was. Na deinstallatie van MBM 5 gaf'ie weer 37 C aan.

Aan mijn monitor ligt het niet, omdat ik de monitor had gekocht voordat ik het mobo kocht en toen was er niets mis mee.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 17:49:
Clean install gedaan inderdaad. Ik heb verder 2600+ XP, Geforce2 32 mb en 512 mb intern. Verder de nieuwste VIA-drivers (4.48), stabiele nieuwe videokaartdrivers (40.72).
erm ik wil niet lullig doen maar de K7N2 is een NFORCE 2 bord
dus moet je de nfroce drivers instaleren :> mischien dat daar je probleem zit ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nForce drivers geinstalleerd vanaf de cd die werd meegeleverd. Je bedoelt dat de VIA 4in1 niet hadden gehoeven?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 00:02 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 23:59:
Ik heb de nForce drivers geinstalleerd vanaf de cd die werd meegeleverd. Je bedoelt dat de VIA 4in1 niet hadden gehoeven?
die via 4 in 1 is voor de via kt chipsets (tegenhanger van de nforce2 chipset)
dus nee dit had niet alleen niet gehoeven maar dit kan ook nog eens het probleem veroorzaken :P

Game PC

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 23:59:
:D

dat is idd wattie bedoelt...
wat wil je met via-drivers als je geen via-chipset hebt :)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Topicstarter
omdat er VIA op de chip op mijn moederbord staat... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 00:15 ]

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 00:13:
omdat er VIA op de chip op mijn moederbord staat... 8)7
:D _/-\o_ heil aan de eerste nforce 2 chipset in comby met een via chipset
the ownage _/-\o_

ik denk dat je niet je north brige bedoelt
anders heb je dus niet dat mobo dat je aan geeft :P

Game PC

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 22:37:
Ik heb de FSB op 133 en op 100 geprobeerd. Hij staat nu nog steeds op 100, maar mijn monitor is al twee keer op zwart gegaan. Eén keer bij het opstarten van PC Alert 4 en een keer bij het opstarten van Smartdoctor.

En nu nog een derde keer, spontaan uit het niets... |:(
Mogelijk dat als het precies bij het opstarten van een programma is (harddisk activiteit trekt stroom) dat je voeding geen stabiele stroom levert.

Kijk dat eens na en vervang eventueel de voeding even of koppel zo veel mogelijk af en verwijder zo veel mogelijk insteekkaarten.
Pagina: 1