Toon posts:

DVDbrander Sony dwu10a -<>- dru500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus te twijfelen tussen deze 2
er wordt gezegd dat het enige verschil is dat de de dwu10a OEM is en de dru500 niet
maar het is me nog steeds (na zoeken) niet duidelijk of er nou nog een beetje support is voor de dwu10a? en dan bedoel ik firmware updates ? hij wordt niet eens genoemd op de site van Sony, voor zover ik zie. Of kan je gewoon de firmware van de dru500 gebruiken ??
Of zeg je van doe allebei maar niet, schaf de nieuwe Nec-dvdbrander maar aan ?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

Rival24

I'll Be Back

Ik heb zelf een dru500ax, maar ik zou je aanraden om gewoon de nec1300a brander te kopen, aangezien deze goedkoper is, en er ook gehackte firmware voor is, met goede ondersteuning voor vage media.

[rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb van sommige mensen gehoord dat de 1300 van NEC niet zo super is, misschien is de Sony dan toch beter. Maar aan de andere kant, die NEC is goed, nadeel is alleen dat die nieuwe firmware niet ondersteund wordt door NEC, dus die gebruiken = garantie kwijt.
Lullig als er toch iets niet helemaal goed blijkt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja precies, en in de winkel zeggen ze weer dat de NEC iets minder kwaliteit is , dat ze die vaker terugkrijgen

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Kies gewoon voor plus of min ik vind het slecht om voor een Dual format brander te gaan, simpel omdat deze meer compatibiliteits problemen heeft, en minder stabiel.

Maar Rival24 antwoord te geven: ik denk dus dat die NEC gewoon goedkoper is omdat er mindere kwaliteit in zit, hoe kan die Sony anders zo duur uitvallen :?

En ik heb zelf dus een DVD min brander en mocht ik ooit nog een plus brander nodig hebben dan koop ik die gewoon, die zijn toch helemaal niet duur :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:45

Rival24

I'll Be Back

Lennieboy83 schreef op 30 June 2003 @ 18:42:
Maar Rival24 antwoord te geven: ik denk dus dat die NEC gewoon goedkoper is omdat er mindere kwaliteit in zit, hoe kan die Sony anders zo duur uitvallen :?
Mja, afgaande op de threads heb ik meer sony's kapot zien gaan dan NEC's, vandaar mijn reactie. En het is nog steeds 100 euro verschil waar je het over hebt :).

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
En ook ik heb meer sony's defect gezien als NEC's. Zeker de afgelopen weken met die warmte kwamen er veel terug.....

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:39
Kan die NEC dan nu ook DVD-RW en DVD+RW draaien/branden????

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
de 1300 kon altijd al + en min draaien en branden

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ja :) (NEC ND-1300a hebben we het dan over he ;) )

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:39
En dat voor 100euro minder dan de Sony (ik weet al wat ik ga halen) :D

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Yep, en met de gehackte firmware issie ineens een stuk minder kieskeurig met media..... :)

Verwijderd

ik heb zelf deze week een dwu10a OEM (215€) aan geschaft en veel over gelezen en overgegaan tot firmware flash naar een sony dwu 500A dit werkt bij mij goed heb ff dvdr+ 4x speed gekocht en branden als en speervoor de test 4x branden heb ik een maxell 4.7gb dvd+r gebruikt
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/secret/dwu10a%20.JPG

ps ik zag nog een oude topic van je msi brander nah niks anders dan problemen
met dat ding ik heb hem ook spijt dat ik die ooit gekocht heb beter liteon

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:17 . Reden: pic post ]

Verwijderd

Topicstarter
ja heb inmiddels al n tijdje een 'nieuwe' die valt zowat uit mekaar. kennis van me heeft een DVDSPELER van msi voor in zn pc, ook dat ding spint als duh ziekte. wat een prutdingen allemaal zeg.
vandaar dat ik nu ook nadenk over een dvdbrander, aangezien het tijd begint te worden voor een nieuwe brander

Verwijderd

Ik heb zowel een Sony DRU 500AX als de Nec 1300A , m'n Sony ging 6 weken geleden kapot en om die 4 weken die staan voor de reparatie te overbruggen heb ik er een Nec bijgekocht .
De Nec brand prima met de firmware van Herman ( hier via dit forum te vinden ) maar de originele firmware van Nec is zwaar zaad , veel merken schijfjes die ik met de Sony prima kon branden herkent ie dan als illegale media .
Nu ik na 5 weken :( m'n Sony terug heb kon ik ze goed vergelijken , die Sony was niet meer te repareren dus ik kreeg een nieuwe :)
De Nec brand -R niet op 1x en 2x schijven bestaan eigenlijk niet en zijn dus goeie kwaliteit 1 x schijven (Volgens die zelfde Herman) die verkocht worden met de specificatie 2x certified, vervelend met de Nec is dat de wat goedkopere 2x certified schijven zoals Princo , Datawrite , That's write enz dan problemen geven op sommige stand alone spelers , goeie 2x certified zoals Verbatim geven geen problemen op de Nec , met de Sony brand je de mindere kwaliteit dan gewoon op 1x .
Op 4x -R branden gaat weer beter met de Nec op goedkope media alleen heb je dan weer problemen met sommige stand alone dvd spelers , de Sony brand die goedkope 4x sowieso niet met 4x en schakelt dan automatisch terug naar 2x waarna ze wel goed afspeelbaar zijn , met de Nec kan je ze natuurlijk ook op 2x branden als je dat instelt .
Met kwaliteit -R media op 4x zoals Sony , Verbatim , Pioneer geven beide branders geen problemen .
Bij +R geven beide branders weinig problemen al geven de goedkopere media weer minder problemen op stand alone dvd spelers als ze zijn gebrand met de Sony .
Sony heeft inmiddels al flink wat firmware updates uitgebracht en bij Nec zijn ze niet zo vlot .
De Nec leest slecht gebrande of bekraste dvd's minder goed in als de Sony mocht je dat belangrijk vinden .
Ondanks dat m'n Sony kapot ging heb er toch wel vertrouwen in de DRU500AX , ik ken verschillende mensen die hem langer als ik hebben , veel meer branden en geen problemen , dat je er meer over leest is omdat ie veel meer is verkocht .
Zou ik moeten kiezen dan kocht ik nu een Sony ondanks dat ie ong. 70€ meer kost omdat ie wat beter met de goedkope media omgaat , mocht Nec een firmware update uitbrengen dan kan dat weer veranderen maar op 1x speed branden is bij cheap ass 2x media soms nog noodzakelijk .

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:04:
ik heb zelf deze week een dwu10a OEM (215€) aan geschaft en veel over gelezen en overgegaan tot firmware flash naar een sony dwu 500A dit werkt bij mij goed heb ff dvdr+ 4x speed gekocht en branden als en speervoor de test 4x branden heb ik een maxell 4.7gb dvd+r gebruikt
[afbeelding]

ps ik zag nog een oude topic van je msi brander nah niks anders dan problemen
met dat ding ik heb hem ook spijt dat ik die ooit gekocht heb beter liteon
Ik lees dat je de DWU10A geflashed heb naar DRU500A, staat daar ergens een review over??? ZOu het ook graag doen.

[ Voor 4% gewijzigd door John2B op 02-07-2003 16:08 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

ja hoor ff zoeken ik heb ook eerst van alles af gezocht en gelezen voor dat ik er aan begon vond het spannend maar het werkt wel http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/6/19862

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 23:39 ]

Pagina: 1