[Temp] laptop compaq armada 1700

Pagina: 1
Acties:

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50
ik heb een compaq armada 1700, maar ik heb altijd het gevoel dat deze te warm word. ik heb al verschillende programma's geprobeerd, maar ze werken allemaal niet met mijn laptop. het programma geeft dan aan dat ze de sensoren (??) niet kunnen vinden, ook heb ik de topics doorgezocht, maar daar staat niets in over mijn type. weet iemand hoe ik met mijn laptop de temperatuur kan opvragen?

specs:

-Intel pentium 2 MMX 266 MHz
-1x 32 mb sdram 1x 128 mb sdram
-Hard Disk(s) Generic IDE type65 4,3 GB
-Videokaart(en) Chips and technologies 65555 PCI 2mb
-windows 98

bij voorbaat dank. :)

sorry ik heb het in de verkeerde forum gezet, kan iemand hem even verplaatsen?

[ Voor 7% gewijzigd door newpegasus op 30-06-2003 17:11 ]

Verwijderd

Ik heb zelf dezelfde laptop maar dan met een pentium 2 MMX 300 MHz,
Ik heb ook nog nooit iets gevonden om de temp mee te meten,
Het enigste wat ik wel weet is dat deze laptop met gemak 2 a 3 weken achterelkaar kan draaien met 100% CPU belasting, zonder extra cooling(hij zit bij wel in een dockingstation, maar dat maakt volgens mij niks uit)

• newpegasus
ik heb hem ook in een dockingstation draaien. bedankt voor je reply btw. altijd als ik aan de laptop "voel" verbrand ik bijna mijn hand, dat lijkt me nooit goed.

Verwijderd

Helaas heeft die van mij sinds gisteren niet aangestaan wegens een upgrade naar windows 2k3, maar ik zal ff gaan kijken of ik mijn handen er ook aan brand.
Gebruik jij ook een Monitor stand? En hoe lang duurt het voor dat ie te "warm" wordt

• newpegasus
ik gebruik geen monitor stand. het duurt ongeveer een half uurtje ofzo, dan is ie echt heet. mijn fan aan de achterkant werkt wel, maar toch word hij erg heet. ik vertrouw het niet, binnenkort fikt de boel door.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 12:42

White Dust

PlaneScape: Torment

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat MBM5 e.d. geen sensors kunnen vinden kan de simpele reden hebben dat er geen temperatuur sensors in je laptop zitten (of ze gewoon helemaal niet beschikbaar zijn voor software). Bij mijn (Acer) laptop is dit ook het geval.

Dat een laptop warm wordt is normaal, maar zo warm is niet normaal. Heb je al eens geprobeerd de FAN wat schoon te maken? (daarvoor zal je wsl. wel de laptop open moeten maken) Na enige tijd kan er best wat stof bij de FAN zitten waardoor deze niet meer zoveel lucht weg zuigt. Als dit dan de enige FAN in de laptop betreft kan de temperatuur hierdoor wel wat oplopen. Vooral bij oude laptops kan er nog wel wat stof zitten bij de FAN.
Blaast de FAN nog wel veel (warme) lucht uit? Of valt dit wel mee?

Ik ga d'r trouwens van uit dat je voelt aan de bovenkant van de laptop? Dat laptops aan de onderkant erg warm worden is vrij normaal, vooral als je je batterij oplaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Laurent op 30-06-2003 21:27 ]

• newpegasus
bedankt voor je reply, ik zal het eens gaan proberen, en eventueel een nieuwe fan plaatsen.
wat mij betreft kan deze topic gesloten worden, mijn vragen zijn beantwoord.

Verwijderd

Ik heb nu na ongeveer 4 uur draaien van mijn laptop, ff de temp gevoeld. Hij is warm aan de bovenkant en onderkant, maar om mijn handen eraan verbranden is ie lang niet warm genoeg.

Dus idd ff je fan schoonmaken of vervangen
Pagina: 1