Toon posts:

Printer print onzin na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Printer: HP5550
Als printer aanstaat en computer gaat aan -> pagina met een -, teken (zoiets) komt uit de printer
Als computer aan staat en printer gaat aan -> lampjes printer gaan onrustig knipperen
Als ik vervolgens iets print, komt er vaak ook een pagina met een -, teken
Als ik de printer uit zet gaat het vaak ook niet helemaal goed (lege pagina eruit ofzo)
Problemen zowel onder windows als linux, maar omdat dat ook bij het booten gebeurt is het geen OS probleem lijkt mij
Printer is met parallelle kabel aan computer vast. Eerst was het met USB, toen was er geen probleem... met parallel eerst ook niet, maar weet ik niet helemaal zeker.
FAQ en Google gebruikt, handleiding printer gelezen, maar het is vreemd genoeg nog niet opgelost.

Systeem is athlon xp 2000+, 256MB, Shuttle AKv3 mobo, verder niks bijzonders. er is geen virusscanner op de winxp installatie, maar ik scan de computer wel eens vanaf win98.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 17:09 ]

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09
Hier hetzelfde probleem met meerdere HP printers

HP Professional Series 890c gaf als de printer aanstond en je startte (of herstartte) daarna de computer ook een vel met wat vreemde tekens

inmiddels is deze printer vervangen door een HP Business inkjet 2230 en deze geeft een vel met alleen een 'U' erop

printers op meerdere computers en meerdere os'en geprobeerd maar hetzelfde resultaat!

heel vaag maar het zit dus in de printers :)

[ Voor 13% gewijzigd door XtremeDesign op 30-06-2003 17:13 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kan ook wel eens wezen dat de io van de lpt poort even open neer stuitert als je de pc uitzet en de printer zoiets heeft van hé data. mischien dat een ander lpt kaartje er minder last van heeft .. (had het vroeger ook met een hp710C, dat werd een diamantje)

ik weet niet wat het heet oplost maar volgens mijn printte die met een niet iee1284 compliant kabeltje.

Iperf