Toon posts:

Vastlopen bij aanraken toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag!
Hoe kan mijn computer vastlopen bij het aanraken van het toetsenbord?
Op de raarste momenten als je het toetsenbord aanraakt loopt ie vast en kan je niks anders dan resetten. De muisaanwijzer is beweegloos in beeld en je kunt verder niks meer (alleen kijken...)
Er staat niks raars in mn bios ofzo dat ie iets doet bij t aanraken van het toetsenbord!
Wat info over de computer:
p4 2,4ghz
xp
logitecht toetsenbord (y-sd5)
Ik snap er niks van.
Wie heeft er een antwoord?! _/-\o_

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Is je pc geaard? (geaarde stopcontacten?)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 13:27
Ander toetsenbord?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:18
kortsluiting ergens in je tbord?

Verwijderd

Te weinig stroom?
Zit je toetsenbord goed in je connector?
Doet hij ook zo in veilige modus? Zo nee? moet je ff wat instellingen veranderen bij je huidige setup.
En anders VAAG suc6!

Verwijderd

Skuzz schreef op 30 June 2003 @ 17:07:
kortsluiting ergens in je tbord?
Als dit zo zou zijn zou zijn Windows toch nie vastlopen? Of wel?

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:18
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 17:09:
[...]

Als dit zo zou zijn zou zijn Windows toch nie vastlopen? Of wel?
hmm...mjah, denk dat dan eerder je voeding ermee stopt, maarjah, je weet maar nooit

ik zou zeggen, probeer gewoon een andere toetsenbord

Verwijderd

Toetsenbord niet toevallig in de verkeerde PS2 poort gestopt?

Verwijderd

Hoe heb je dit bericht dan getiept? :P

Probeer eens met een ander toetsenbord, kun je in ieder geval uitsluiten dat het je TB is.
Loopt het systeem ook vast in DOS ofzow? Als dat niet zo is dan lijkt het mij een probleem in je software.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Mobo kan ook screwed zijn, het is alleen met je keyboard ?

Moet je voor de gein dan eens proberen een hele dag alleen met je muis tewerken, want het kan ook zijn dat hij op willekeurige input vast loopt ( ik denk zelf aan software of je moederbord )

Verwijderd

Bij mij was het zo dat mijn toetsenbord en muis er zomaar ineens mee stopte, ook begonnen de boxen te zoemen na 6 maanden, windows liep niet vast "geloof ik, kon het niet zien of testen als het gebeurde ". Uiteindelijk bleek er statische electriciteit op de kast te staan doordat ik mijn kast niet geaard had.

Test : pak een "blank"schroefje van je kast beet met een hand en met de ander een blank stuk van je CV, als je wat getintel voelt is deze niet geaard. Beste voor de levensduur van je apparatuur is door deze te aarden.

Oplossing : Heb je een geaard stopcontact en is je PC hierop aangesloten dan is dit het probleem niet heb je geen geaard stopcontact en is het een groot probleem om deze aan te leggen zorg dan voor een stekkerdoos met aarde, haal de groen/gele draad uit de "draad" en knoop deze aan je verwarming zorg er wel voor dat je CV goed en ook echt goed geaard is anders kunnen er gevaarlijke situaties onstaan.

vb : installateur moet een leiding vervangen hij pakt een geaard deel vast en een niet geaard deel en "weeeee" lekker 110volt ofzo door zijn lijf weeeeee. Zoiets heb ik in ieder geval begrepen. Er zijn veel topics over aarden van je pc op GOT te vinden als je dit toch gaat doen lees er dan eerst ff een paar door.

Wel een blank stukje verwarmingsbuis gebruiken "dus geen verf".
En vraag ff aan iemand die het buizen stelsel goed kent of alle buizen van koper of ander geleidend materiaal zijn zodat er wel een goede geleiding onstaat "styleen (plastic) werkt niet".

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 19:20 ]

Pagina: 1