[gentoo]X wil niet starten op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb hier een compaq armada 100s met een oude trident netwerkkaart erin. Nu heb ik netjes fluxbox geinstalleerd X geconfigd en wil met startx X starten. Doet niks... Ik uitgebreid door de logs heen, geen foutmeldingen. Dan maar ff X geconfigd met fb support, kijken of dat werkt, niks... zie ik in mijn logs die metalog netjes voor me volgooid het volgende:

code:
1
2
[kernel]PAX:terminating task: /usr/X11R6/bin/XFree86(X)
:23933,uid/euid:1001/0, EIP:08250800, ESP: 5B8816BC

en dat elke keer als ik inlog... beats me wat dit is..... Iemand een idee? Of is er met de release van 1.4-rc4 iets drastisch veranderd in de rechten structuur wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 1% gewijzigd door Zwerver op 30-06-2003 16:54 . Reden: lay out ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit is je kernel die een heftig crashende X server killed. Mogelijke redenen : te zwaare optimalisaties of voor een verkeerde architectuur gecompileerd. Of boute hardware > ram eens testen.

Of je gebruikt een foute driver die de boel segfault bij het initten.

Verwijderd

Pax is voor zover ik weet een security extentie in je kernel. Doordat X erom bekend staat dat het verschillende beveiligings systemen weet te triggeren, is het verstandig om voor X een uitzondering te maken. Ik weet niet hoe dat moet met pax, maar met bijvoorbeeld de grsecurity patch kun je een groep of een process toevoegen aan een soort exceptie lijst waardoor het niet gekilled word.