PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
Ik heb namelijk een multiboot van Linux en XP
zodra ik linux kies doet die de CRC error
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
[ Voor 3% gewijzigd door DizzyWeb op 30-06-2003 16:56 ]
Ik heb hem nu klaar staan. Echter ik weet niet wat ik in moet vullen
[ Voor 38% gewijzigd door Maximus op 30-06-2003 17:03 ]
Dan is er iets mis met je kernel, hij doet een CRC check daarop, en als dat fout gaat (de kernel is waarschijnlijk dus ietwat aangepast, dor een brakke sector o.i.d.), dan krijg je deze fout..M@ximuS schreef op 30 June 2003 @ 16:55:
NietsIk krijg het zodra ik in Lilo kies om Linux te booten.
zodra ik linux kies doet die de CRC error
Je kunt proberen de kernel opnieuw te installeren.
Daarna zou ik als ik jou was de computer afsluiten met het commando shutdown -F now
Dat zorgt ervoor dat hij de harde schijf gaat controlleren als hij reboot.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
1
| E: Internal Error, Could not preform immediate configuration (2) on libpam0g |
en hij gooit me dan terug naar de root waar ik de commando's kan invoeren
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ik had 390 mb aan updates geleeched. Dan typ ik in:
1
| apt-get dist-upgrade |
en dan zegt ie dat.
[ Voor 71% gewijzigd door Maximus op 30-06-2003 17:40 ]
+M@ximuS schreef op 30 June 2003 @ 17:34:
ok, ben nu zover dat ik er binnen ben en dat ik de packages wil unpacken alleen bij de 2e zegt ie:
code:
1 E: Internal Error, Could not preform immediate configuration (2) on libpam0g
Die foutmelding heb ik dus ook
Hoe krijg je dat weg
[ Voor 12% gewijzigd door T-Blizzard op 30-06-2003 18:21 ]
check eerst welke versie je hebt en typ dan dit in:
1
| dpkg --force-all -i /var/cache/apt/archives/libpam0g-XXX-.deb |
die XX staat voor je versie
Ja klopt, is een bekende bug op Debian. Ik heb er zelf ook last van gehad toen ik van Woody naar Sid ging om m'n (weer opnieuw geïnstalleerde) bakkie. Er is wel een oplossing voorM@ximuS schreef op 30 June 2003 @ 17:34:
ok, ben nu zover dat ik er binnen ben en dat ik de packages wil unpacken alleen bij de 2e zegt ie:
code:
1 E: Internal Error, Could not preform immediate configuration (2) on libpam0g
Als je libdb3 gedownload hebt met apt-get dan kun je hem op die manier installeren, ja.The fix was to do the following:
apt-get install libc6
cd /var/cache/apt/archives
dpkg -i libdb3*.deb
dpkg -i libpam*.deb
[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-06-2003 18:33 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
* Maximus is linux noep
Ja, je kent toch nog wel de 'wildcards' uit die goeie DOS tijd? Je kunt ook proberen om na libdb3*.deb een <tab> te geven, als er dan maar één bestand in /var/cache/apt/archives staat die begint met libdb3 en eindigt met .deb, dan vult linux dat automatisch aan. Maar in dit geval is dat niet noodzakelijk, omdat er hoogstwaarschijnlijk maar eentje staat.M@ximuS schreef op 30 June 2003 @ 18:31:
ok en die * bij libdb3*.deb kan ik letterlijk overnemen?
* Jaap-Jan is linux noep
[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 30-06-2003 18:39 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett