[Vigor2200E]Poortmappen naar server

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik weet dat er van alles te vinden is over dit onderwerp in zowel de FAQ als in het forum zelf. Toch heb ik niet kunnen vinden wat ik graag had gewild.
Ik probeer nu al een aardig tijdje mijn webserver "up" te krijgen. Het opzetten van een server is verder geen probleem en is me al meerdere malen gewoon gelukt(Apache Webserver).
Mijn router is namelijk een tijdje naar de leverancier geweest voor reparatie en heb ik een server geregeld om het internetverkeer hier te regelen. Nu m'n router weer terug is kan ik dus geen server meer opzetten, aangezien poortmappen niet goed werkt. Ik weet verder precies hoe ik moet poortmappen met mijn router, maar het werkt dus niet :)

Ik zal mijn thuis situatie even uitleggen:
EuroDOCSIS Cable Modem(Cable Wanadoo) aangesloten op(WAN):
Draytek Vigor2200E
Mijn PC samen met die van m'n moeder zitten op een HUB(Netgear, 100MB/s) aangesloten met een uplink naar de router.
Mijn pa's PC zit direct op de router.
Alle PC's staan op DHCP en de router werkt vanaf 192.168.1.10 en geeft ons altijd deze IP's:
Ik: 192.168.1.10
Ma: 192.168.1.11
Pa: 192.168.1.12
Voor de rest werkt alles; internet, filesharing etc..

Ik wil dus mijn PC, omdat ik geen server meer heb, gebruiken als Webserver via poortmappen.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marvinius/portmapping.JPG
http://home.wanadoo.nl/marvinius/portmapping.JPG
192.168.1.10 is Private IP(Server), Public Port 80, Private Port 80.

Welke port dan ook, niks werkt. Ik heb ook nog wel meer porten nodig die ik wil doormappen zoals 113(IRC). Ik hoop dat iemand hier al meer ervaring mee heeft opgedaan dan ik.

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Zie www.draytek.com.tw
Daar is alles te vinden.

• Marf0rz
Dat dacht ik dus ook maar dat is niet zo. Er staat alleen maar hoe je het moet doen, niet wanneer het niet werkt :P
Ik denk dat het aan de uplink van m'n hub ligt of de kabel.

• Arrisno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-07 16:51
Je kan via grc.com shieldsup kijken of de poorten open zijn of stealth en ik raad je aan om je firmware te updaten. Dat lost vaak ook problemen op met de drayteks.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Hetgeen wat op je pic staat is gewoon goed.

Kijk daarom ff bij je DMZ en Open Ports Setup wat hier staat (moet in principe leeg zijn).
Ook kan je firewall rules het verkeer alsnog blokkeren.

• Marf0rz
DMZ staat uit, ik ga die niet opengooien, vind ik te gevaarlijk. Porten staan gewoon open(ook 80) en wanadoo blokkeert de port ook niet. Maar ik geloof dat ik het al gevonden heb.

Draytek Support:
Deze procedure betekent wel dat echte VPN verbindingen niet mogelijk zijn tot de toegang (hopelijk) door de fabrikant onder Quick Setup > Internet Access Setup wordt opgenomen. DrayTek Support verwacht dat normale VPN verbindingen, NAT Setup, Port Redirection en Open Port Setup in een nieuwe firmware wel mogelijk zullen zijn.

Mijn modem is nu nog vrij nieuw en draytek heeft nog geen kans gezien om de VPN verbinding goed in te stellen. Vandaar dat mijn porten (waarschijnlijk) niet werken, omdat die tunnel op een rare manier is opgezet. Ben wel blij, anders had ik nu niet kunnen internetten. Dan wacht ik het maar even af tot Firmware 2.4.

In ieder geval bedankt voor jullie replies :Y)

Edit:
Misschien dat een admin de topicnaam kan veranderen naar "[Vigor2200E]Portmappen Casema Modem" of iets dergelijks, zodat mensen het met Search makkelijker kunnen vinden, aangezien elke nieuwe abbonee(premium) van casema met dit probleem zal zitten. Ik geloof ook dat alleen Draytek tot nu toe deze VPN verbinding ondersteund van casema.

[ Voor 24% gewijzigd door Marf0rz op 30-06-2003 19:35 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Marf0rz schreef op 30 June 2003 @ 19:18:
DMZ staat uit, ik ga die niet opengooien, vind ik te gevaarlijk. Porten staan gewoon open(ook 80) en wanadoo blokkeert de port ook niet. Maar ik geloof dat ik het al gevonden heb.

Draytek Support:
Deze procedure betekent wel dat echte VPN verbindingen niet mogelijk zijn tot de toegang (hopelijk) door de fabrikant onder Quick Setup > Internet Access Setup wordt opgenomen. DrayTek Support verwacht dat normale VPN verbindingen, NAT Setup, Port Redirection en Open Port Setup in een nieuwe firmware wel mogelijk zullen zijn.

Mijn modem is nu nog vrij nieuw en draytek heeft nog geen kans gezien om de VPN verbinding goed in te stellen. Vandaar dat mijn porten (waarschijnlijk) niet werken, omdat die tunnel op een rare manier is opgezet. Ben wel blij, anders had ik nu niet kunnen internetten. Dan wacht ik het maar even af tot Firmware 2.4.

In ieder geval bedankt voor jullie replies :Y)

Edit:
Misschien dat een admin de topicnaam kan veranderen naar "[Vigor2200E]Portmappen Casema Modem" of iets dergelijks, zodat mensen het met Search makkelijker kunnen vinden, aangezien elke nieuwe abbonee(premium) van casema met dit probleem zal zitten. Ik geloof ook dat alleen Draytek tot nu toe deze VPN verbinding ondersteund van casema.
Het hoeveelste modem van casema gaat dit worden?

Demos
com21
nogeenvage
nu deze

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Marf0rz
Nee je hebt:
Demos Modem(Delta Kabel) <-- Deze kan je niet meer nemen als abbonement
Com21(Zwarte Modem)
EuroDOCSIS(Motorola Surfboard Modem) <-- Die heb ik nu

De Demos Modem(Max 14,1/14,1 KB/s) was als initiatief bedoeld voor ziekenhuizen met een soort LAN tussen meerdere gebouwen. Duurde niet lang en ze hadden al door dat ze dat regelrecht de prullenbak in konden gooien. Dat hele Demos netwerk werkte ook niet en is heel snel al lang niet meer gebruikt. Zelfs Casema/Wanadoo heeft dit ingezien en gestopt met mensen deze rotzooi aan te bieden.

[ Voor 65% gewijzigd door Marf0rz op 30-06-2003 20:15 ]

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
wat je ook ff kan doen is statische IP adressen invoeren -> Waarom? simpel omdat je dan ZEKER bent dat jou IPadres alleen naar jou uitgezonden wordt.

ik heb ook een webserver draaien en dat werkt prima

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Alpha_Mouse schreef op 30 June 2003 @ 21:00:
[...]

wat je ook ff kan doen is statische IP adressen invoeren -> Waarom? simpel omdat je dan ZEKER bent dat jou IPadres alleen naar jou uitgezonden wordt.

Sterf kneus, zoek een leven 8)7

Modbreak
Check je mail

[ Voor 20% gewijzigd door Predator op 01-07-2003 09:24 ]

• Marf0rz
Ik heb het probleem al opgelost Alpha_Mouse. Nou ja niet opgelost, maar ik weet wat er aan de hand is, scroll een stukkie naar boven.
De IP adressen zijn niet statisch en hoeft ook niet aangezien de router onthoud welke PC welke IP had.

Verwijderd

Marf0rz 0wnt

Verwijderd

Alpha_Mouse schreef op 30 June 2003 @ 21:00:
[...]

Hey gast ik vind net een foto van je:
Modbreak
Ranzige pic removed, check mail

Toch wel leuk he? Weer es wat anders dan een opblaaspop!

[ Voor 26% gewijzigd door Predator op 01-07-2003 09:26 ]

Verwijderd

Hmmmz hier misschien nog een alternatief voor je opblaaspop, of doe je het niet met je moeder?
Modbreak
ranzige pic removed

[ Voor 96% gewijzigd door Predator op 01-07-2003 09:27 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
lol, iemand voor me kon zich duidelijk niet goed inhouwen :P >:)

Maaruh back ontopic:
Ik werk met firmware versie 2.3 en bij mij helpt het om een reboot te doen. Dit had ik toen ik voor HLSW een poort moest mappen. Toen mapte ik hem, drukte op ok... geen resultaat maar toen ik rebootte en hij opnieuw inbelde werkte hij. Zie maar wat je ermee doet. Bij mij werkt het. :) 8)

• Marf0rz
Rebooten werkt (natuurlijk) niet, dat is al meerdere malen gebeurd. Maar ik had het al gevonden(scroll naar boven), moet gewoon even op nieuwe firmware wachten.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
He maar dat modem van jou werkt via een VPN verbinding, en er staat mij iets van bij dat je geen poorten kan mappen voor een VPN verbinding, alleen voor een "echte" pppoe of ppptp verbinding. Misschien dat het al opgelost is in nieuwe firmware maar vroeger was dit zeker zo. Ik heb hier zelf ook de 2200e en daar werkt poortmappen perfect met wanadoo pppoe.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ah gevonden op draytek.nl:
Bij deze L2TP configuratie zijn andere VPN-tunnels uitgesloten van en naar de router zelf. VPN-clients vanaf achter de router horen wel te werken.
NAT Setup (DMZ Host Setup, Port Redirection en Open Ports Setup) werkt niet op tunnels en zal in deze configuratie ook niet werken. Dus servers achter de router publiek beschikbaar maken zal niet tot en met firmware 2.3.7 niet gaan werken.
Het is dus (waarschijnlijk) niet mogelijk om de poorten te mappen met dit modem vanwege de gebruikte VPN verbinding.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Pagina: 1