Toon posts:

boot failure :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me ff helpen:
Ik heb een nieuw systeem in elkaar gezet, een abit kt7 + duron 700&coolermaster cooler + asus ge-force2
Als ik opstart krijg ik geen beeld...aan de piepjes hoor ik wel dat ie normaal opstart (en aan de lichtjes op het keyboard)
De videokaart werkt normaal (getest in ander systeem)
Iemand een id waar het aan kan liggen?

thnx :)

Verwijderd

krijg je tijdens het opstarten nog wel beeld en zo gauw hij in windows komt niet meer of tijdens het opstarten ook niet ?

Verwijderd

geen beeld waarschijnlijk, de vraag is eerder, start hij wel echt op of denkt hij dit alleen maar.

Het kan namelijk dan ook nog zo zijn dat de processor niet goed zit. Wel lichtjes enzo maar geen beeld (en dus ook niet veel anders) :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij zie signature.

Kijk inderdaad eerst even goed of de koeler goed contact maakt met de proc. Probeer anders even om het Cmos leeg te maken met het jumpertje, omzetten, pc aan, pc uit en jumpertje weer terug zetten. Miscien is het zo dat hij automatisch de verkeerde instellingen neemt...

Draaien je ventilatoren wel ?
Hoeveel vermogen levert je voeding ?

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Voeding! Je hebt echt een 300 watt nodig.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Check dit:
http://go.to/kt7faq
Ik heb het zelfde probleem en er zijn er meer. Vaak helpt een soft-reboot om het aan de gang te krijgen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m'n systeem met een andere videokaart aangezet en toen kreeg ik normaal beeld.
hij bleef toen hangen op boot disk failure (dus daar moet ik ook nog ff naar kijken, maar dat is volgens mij niet de oorzaak toch?)
Dus hij doorliep wel gewoon de hele boot cyclus qua detecteren van processor en devices, dat geeft toch aan dat die processor wel goed zit?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een 300 watt voeding dus daar kan het niet aan liggen......

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

250 Watt met een GF2 is voldoende (GF2 trekt de helft aan vermogen van een GF1).

De melding "boot disk failure" had ik ook als ik mijn Duron te ver wilde clocken..

Zoals ik al zei in mijn vorige antwoord: je moet je cmos "clearen". En dan weer opnieuw opstarten. Tenminste, dat werkte bij mij ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
Nou de oplossing was als volgt: control+alt+delete en nu werkt alles perfect heeeeeee??? Wel een erg windows georienteerd moederbord. Stom dat ik dit zelf niet uitvond hehe.
Bedankt voor jullie tips!
Pagina: 1