Knowledgebase systemen/software

Pagina: 1
Acties:

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 16:57

DvE

ORA-00000

Topicstarter
Misschien is dit onderwerp al eerder voorbij gekomen maar ik kan het zo snel niet vinden.

Wat ik nodig heb is een knowledgebase systeem/software.
Maakt niet uit wat het kost (op dit moment) of op wat voor een platform het draait.
Het pakket moet allerlei soorten functionaliteit bieden (opslaan documenten, forum, klantenbestand, presentaties, kennisgebieden medewerkers etc).
Liefst webbased uiteraard (maar dat zijn ze waarschijnlijk allemaal tegenwoordig).

Er is hier vast wel iemand te vinden die hier ervaring mee heeft en reeds heeft uit moeten zoeken welk pakket er benodigd was.
Links zijn ook van harte welkom.

Thanx.

[ Voor 9% gewijzigd door DvE op 30-06-2003 16:07 . Reden: Moeilijk he, typen. ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:08

samo

yo/wassup

waar heb je het KB voor nodig dan?
wat voor informatie staat er in, wie raadpleegt het? Hoe moet het toegankelijk zijn? Wie mag er in toevoegen? Hoe moet het documenten opslaan???
er zijn verschillende mogelijkheden...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Tja, ik zou denken aan Lotus Notes.

Zoek eens naar 'groupware', op dit vlak is Notes de heerser. Er kan ook mee gemaild worden, het kan webbased benaderd worden.
Ik ben er alweer een tijdje uit, maar dat is mijn advies

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb zo'n systeempje in ASP gebouwd. Ik gruwel namelijk van 3rd party software die zogenaamd "op maat" is.

Maar goed, als je een beter antwoord wilt, zal je idd wat meer info moeten posten.

Bloed, zweet & koffie

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Vilenin schreef op 30 June 2003 @ 16:15:
Ik heb zo'n systeempje in ASP gebouwd. Ik gruwel namelijk van 3rd party software die zogenaamd "op maat" is.

Maar goed, als je een beter antwoord wilt, zal je idd wat meer info moeten posten.
mail ff door wil je, ik wil zoiets ook gaan maken voor school :)

Maar ontopic: Dit is te vinden met google, maar zorg eerst dat je van de medewerkers op een rijtje hebt staan wat ze willen. Hoe die er mee omgaan is enorm belangrijk.
Je kan ook eens kijken naar wat een Documentair Informatie Systeem je te bieden heeft.
Of wat hierboven al stond zoeken op groupware.

Succes ermee.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Kijk eens rond op hotscripts.com hier staat van alles op gebied van KB. Bij de meeste is wel een demo te vinden kan je eerst kijken voordat je wat anders gaat doen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DvE

DvE

ORA-00000

Topicstarter
Ik heb het hier niet over een aantal asp of php scripts.

Het moet een webgebaseerd systeem zijn waarin allerlei informatie opgeslagen kan worden wat er in een bedrijf rond gaat.
Gaat om kennis van procedures, systemen, klantbestanden (koppeling met factuurregistratie etc) binnen een bedrijf.
DIS is leuk, maar slechts een eventueel onderdeel.

Toegang zou kunnen wordt verleend via een netwerk login koppeling indien mogelijk anders via een apart login account.

Maar alvast bedankt voor de reacties......

[ Voor 11% gewijzigd door DvE op 30-06-2003 16:52 . Reden: tja... ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:08

samo

yo/wassup

denk je dat een CMS (content management system) ook voldoende zal zijn? dan kan je namelijk ook gebruik maken van XOOPS (www.xoops.org)... gratis, snel, php&mysql....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Check je mail ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DvE

DvE

ORA-00000

Topicstarter
Ik denk dus dat een CMS niet de hele lading dekt. (En misschien is het ook wel een grijs gebied. Ik noem het alleen meer Knowledgebase dan een Content Management systeem)

Er moet uiteraard zal er eerst nog wat onderzoek gedaan moeten worden over de informatiebehoefte van de medewerkers.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Zoals El.Greco het al zegt. Lotus Notes is hiervoor ideaal.
En je kan de databases ook via Web aanbieden.

Binnen ons bedrijf gebruiken wij Notes ook voor dergelijke doeleinden.
De hele informatie/kennis uitwisseling gaat via Notes.

Maar dat gaat wel een paar centjes kosten. :)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1