Toon posts:

Asus A7N8X Delux Gold boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een mooie Asus A7N8X Delux Gold V2.

Alleen nu doet die het eigelijk niet meer :( Als ik hem aanzet dan gaan alle fans, HDD's ect draaien dus zoals het normaal moet.

Wat die dan niet doet is beeld geven :( ook zegt me mobo niks. Dit is allemaal gekomen na dat ik de onboard geluidskaart heb uitgezet in de bios.

Ik heb er geen zin in om terug te gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb want misschiens is het wel mijn fout.

wat ik heb gedaan is dit

- Andere videokaart
- Battery er uitgehaalt
- Ander geheugen geprobeert
- Cmos via boekje gereset
- Cmos op mijn manier gereset
- moederbord er uitgehaalt en hem kaal zonder battery 24H laten liggen
- Raid Controller uitgezet.
- Alle jumpers weer juist gezet
- Al het hardware getest op ander mobo. Werkte allemaal perfect.

Dus het probleem ligt echt bij de Mobo misschiens heb ik wat gemist.
Want het is echt gekomen nadat ik met de bios heb gespeelt :( dus de geluidskaart uitgezet daarvoor heeft die het perfect gedaan ??

Iemand een idee?

oja in het groote Asus A7N8X topic heb ik geen antwoord gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 16:03 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Als je al die dingen idd uitgevoerd hebt, en ook deze voor de zekerheid nog ff doorgelopen hebt, dan is het een dikke kans dat je BIOS gaar is.

Het gebeurt helaas sporadisch dat het BIOS op dit mobo zichzelf verprutst op een bepaald moment na een keer saven. Meestal is dit met een CMOS reset wel te verhelpen, maar blijkbaar is het in jouw geval serieuzer. Mijn beste idee: terug naar de winkel ermee, vragen om een nieuwe BIOS, hebben ze dat niet > nieuw mobo.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 30-06-2003 16:04 ]

LinkedIn
Instagram

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien heeft je mainboard de functie om met een bepaalde toetsencombinatie geforceerd een bios-upgrade uit te voeren.
Misschien werkt dit nog, anders zou ik toch terug gaan met je mainboard. Waarschijnlijk is er dan toch iets verkeerd gegaan in het bios.
Heb je niet per ongeluk je Vcore ofzo aangepast, of je AGP-bus opgeblazen ofzo, terwijl je met overclocking bezig was?

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 30 juni 2003 @ 16:04:
Misschien heeft je mainboard de functie om met een bepaalde toetsencombinatie geforceerd een bios-upgrade uit te voeren.
Misschien werkt dit nog, anders zou ik toch terug gaan met je mainboard. Waarschijnlijk is er dan toch iets verkeerd gegaan in het bios.
Heb je niet per ongeluk je Vcore ofzo aangepast, of je AGP-bus opgeblazen ofzo, terwijl je met overclocking bezig was?
Nee ik heb alleen de geluidskaart uitgezet. En het regent hier dus kan ik ook niet zo effe naar winkel :( en me moeder heeft geen tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. Ik heb nu nieuwe bios. Pc komt nu alleen niet verder dan "system failed memory test".
Het geheugen wat er in zit is 100% in orde :) anders had deze pc niet geboot.

Iemand een idee want het kan zijn kep hem al cmos gereset.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

hot-flashen of misschien blind-auto-flashen vanaf flop. Je kan het i-net op dus je kan een bootdisk maken met de juist flash tool / bin file en dan een autoexec.bat met de opstart regel voor awdflash ....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:22:
Oke.. Ik heb nu nieuwe bios. Pc komt nu alleen niet verder dan "system failed memory test".
Het geheugen wat er in zit is 100% in orde :) anders had deze pc niet geboot.

Iemand een idee want het kan zijn kep hem al cmos gereset.
System failed memory test, kan het volgende betekenen als het geheugen zelf ok is:

- Te strakke geheugen timings voor het geheugen zelf
- FSB voor het geheugen staat verkeerd, zoals 120% of 100% ipv SPD
- Proc is te ver overgeclockt, waardoor ook het geheugen een mep krijgt
- Sowieso een te hoge FSB, ook voor de proc
- Zet in je BIOS in het 1e scherm eens Halt on all errors op Halt on no errors
- Een of meerdere van je geheugenbanks is gaar > toch nieuw mobo
- Temps of Volts zijn te hoog, check je BIOS-info over beide waardes
- Probeer eens je geheugen in andere banks. Als het al in 1 en 3 zit, doe het eens
in 2 en 3, etc.

Succes ;)

Overigens zou het geen overbodigheid zijn, om volledige specs te melden, zoals welke proc, cooler, en geheugen, en of je het ge-oc'd hebt of niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 02-07-2003 08:49 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ReemF schreef op 02 July 2003 @ 08:47:
[...]

System failed memory test, kan het volgende betekenen als het geheugen zelf ok is:

- Te strakke geheugen timings voor het geheugen zelf
- FSB voor het geheugen staat verkeerd, zoals 120% of 100% ipv SPD
- Proc is te ver overgeclockt, waardoor ook het geheugen een mep krijgt
- Sowieso een te hoge FSB, ook voor de proc
- Zet in je BIOS in het 1e scherm eens Halt on all errors op Halt on no errors
- Een of meerdere van je geheugenbanks is gaar > toch nieuw mobo
- Temps of Volts zijn te hoog, check je BIOS-info over beide waardes
- Probeer eens je geheugen in andere banks. Als het al in 1 en 3 zit, doe het eens
in 2 en 3, etc.

Succes ;)

Overigens zou het geen overbodigheid zijn, om volledige specs te melden, zoals welke proc, cooler, en geheugen, en of je het ge-oc'd hebt of niet ;)
Als je mijn openings bericht had gelezen... Hoe kan ik hem nu overklokken :? als die niet eens boot..
Pagina: 1