Toon posts:

[vbscript] wat is dit voor rare naamgeving?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
onderstaand stukje code komt uit een artikel van PC active, juni 2003, en gaat over OO (object orientated) programmeren dmv VbScript.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<%
class Boek

private m_titel
   private m_auteur

sub set_titel(titel)
       m_titel = titel
   end sub

function get_titel
       get_titel = m_titel
   end function  

sub set_auteur(auteur)
       m_auteur = auteur
   end sub

function get_auteur
      get_auteur = m_auteur
   end function 

end class 

%>

Wordt hier uberhaupt van een naamgeving conventie gebruik gemaakt?! Ik herken het gebruik van underscores niet echt. Maar ik zou het zelf met de 'pascal-method' gedaan hebben dus zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<%
class Boek

private strTitel
  private strAuteur

sub SetTitel(titel)
    strTitel = titel
  end sub

function GetTitel
    GetTitel = strTitel
  end function  

end class 

%>

Daarnaast is er heel raar ge-indent (3 spaties) dus ik krijg een beetje het gevoel of er een amateur programmeur is bezig geweest, of gebruiken ze conventies die ik misschien niet ken?!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

3 spaties is zo raar nog niet en die m_ geeft waarschijnlijk aan dat het een variabele op module niveau is (hier is de class de module). In dit geval gebruiken ze dus een scope-prefix ipv een type prefix (die in VBScript toch redelijk zinloos is, als een geen-types kennende taal).

Om dan iemand gelijk maar een amateur te noemen lijkt me een klein beetje overtrokken en heeft geen positief effect over hoe anderen over jou denken.

edit:

Member, ook goed :) Ik zit met mn hoofd nog steeds bij BAS modules in QBasic denk ik |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Gerco op 30-06-2003 15:59 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
Die m_ prefix komt uit de VC++ wereld en geeft aan dat het een member-variable is van de class.

Verder is het gewoon kwatsch dat je iemand beoordeeld op de indentering en naamgeving die hij toepast. Het is gewoon een kwestie van consequent zijn en van afspraken met de mensen met wie je samenwerkt.

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mensen die om zulke redenen anderen amateurs noemen, zijn helaas zelf nog weleens amateurs ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik vind mensen die de PC Active lezen nogal eens amateurs :) Evenals mensen die de FAQ mbt net coden niet lezen waar de m_ prefix gewoon uitgelegd staat :P

Kan wel op slot deze, gaat zo nogal offtopic totaal nergens over :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.