Toon posts:

[A7N8X] Hdd start niet op..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw mobo gekocht: Asus A7N8X!

Ok alles leuk en wel, ik bouw de plank in sluit alles goed aan start de computer voor de eerste keer op, krijg de POST te zien vervolgens kom ik op het punt waar Windows XP geladen zou moeten worden.

Helaas gebeurd er niets en de machine reboot zichzelf. HDD (maxtr 60GB 7200) wordt wel herkent in de BIOS en tijdens de POST.

Ok heb ik geprobeerd er via veilige modus erin te komen.. werkt niet..
Toen heb ik geboot via de CD-rom, repair gedaan om zo mijn schijf te kunnen benaderen, in DOS kon ik dus gewoon door mijn gehele HDD browsen, hij is dsu benaderbaar.

Om uit te sluiten dat het aan mijn HDD lag, heb ik deze in een ander systeem getest en het werkte gewoon prima..

p.s: boot sequence staat ook gewoon goed..

Iemand hier ervaring mee en heeft een tip voor me?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
[rml]Asus A7N8X (Deluxe) [ Ervaringen] - Deel 4[/rml]
Heel veel ervaringen en tips ;)

succes!

Verwijderd

raar he... doet windows xp.. gewoon effe cdtje er in doen en herinstallen ... dat is echt XP met zijn beveilingen :r..

Ik heb dit ook gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 16:04 ]

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Gewoon even helemaal opnieuw installeren moet het probleem oplossen. Ik denk niet dat je hiervoor een nVidia chipset had maar een VIA chippie.

Jammer voor de data wat op de schijf stond als je geen backups had.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, Windows XP gaat nog voor het starten je hardwareconfig af. Is het veel te anders (zoals een ander mobo ;)) dan geeft het geen krimp, en mag je het opnieuw installeren. Dat is btw sowieso aan te bevelen met een nieuw mobo :) Je Windows XP install zal dus prima in orde zijn, maar gewoon op dit moment niet kunnen werken met je A7N8X want het is 'alien' zeg maar ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt thnx :)
Pagina: 1