VHS naar AVI. Audio en video niet meer synchroon

Pagina: 1
Acties:

• AikiNemesis
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 13:23
Beste mensen,

Ik probeer op dit moment VHS banden te captureren op m'n PC. Ik wil ze namelijk op DVD zetten.
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro kaart. Ik gebruik hierbij de bijgeleverde software: PCTV Vision v4.0

Wanneer ik een tv signaal capture heb ik geen probleem. Echter als ik m'n videorecorder aansluit m'n capturecard, loopen audio en video niet meer synchroon. Ik heb m'n video aangesloten via de coax kabel.
Heeft een van jullie misschien een oplossing voor dit probleem??
Ik heb de search al gebruikt, maar ik heb nog steeds nog geen oplossing kunnen vinden. Programma's als virtualdub geven namelijk een error dat ze het "Device" niet kunnen vinden. Dit programma werkt dus niet.

Als jullie een oplossing kunnen aandragen, zou ik er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt,
Andries

[ Voor 4% gewijzigd door AikiNemesis op 07-07-2003 00:27 ]

Boudoir Art Studio -https://www.boudoirartstudio.nl/

• AikiNemesis
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 13:23
Niemand een oplossing???

Boudoir Art Studio -https://www.boudoirartstudio.nl/

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je meer specificaties, zoals bijvoorbeeld de snelheid van je systeem?
De enige verklaring die ik kan bedenken is dat je pc het tempo niet kan bijhouden

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Er zijn heel veel mogelijke oorzaken voor een dergelijk probleem, dat is ook de reden dat er geen kant en klare oplossing is.

Vooral oude banden en long play tapes leveren veel problemen op, tapes zetten uit door temperatuur verschillen, de magnetische laag vertoont gebreken en er zit speling in de vcr, allemaal redenen waardoor het door de vcr uitgestuurde signaal storingen en timestamp fouten vertoont.
Dit kan voor deze problemen zorgen, maar ook zoals Vash al aangaf is de snelheid van je cpu en hd (en de fragmentatie daarvan) van belang.

Veel prutsen, een andere vcr proberen (of als dure oplossing een time base corrector aanschaffen) en eens kijken op bv www.vcdhelp.com dat zijn de enige tips die ik je kan geven

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

reden dat oude banden voor problemen kunnen zorgen is omdat er meer gedropte frames zijn, uiteindelijk zal de video schijnbaar sneller lopen opdat de 24 frames met 25 fps worden afgespeeld
vindt het raar, er wordt gesteld dat TV signaal geen problemen oplevert maar via de coax naar je TV kaart is toch ook via de tuner? en zou dus ook goed moeten gaan