[Win2k3]RAS opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40
Hello,

Ik wil hier met een windows 2003 standard server een inbelserver opzetten. Mensen moeten kunnen inbellen op deze server en dan kunnen internetten. Ik dus RAS geinstalleerd, wat test-users gemaakt, ze toestemming gegeven om in te mogen bellen etc.
Nu bel ik in met een test user, en krijg dan opnieuw een vul-je-password-in venster te zien. Terwijl ik zeker het juiste PW en username heb ingevuld. Nogmaals invullen heeft dan ook geen zin. Uiteindelijk geeftie een fout 629, de verbinding met de computer waarop u inbeld is verbroken. Btw, dit is vanaf een Win98se Werkstation..

In de eventviewer van de RAS server krijg ik deze melding:

The user test failed an authentication attempt due to the following reason: The current server configuration supports only local user accounts.

Tot nu toe niets kunnen vinden om die local user only support om te zetten naar iets wat wel werkt...
Iemand enig idee?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:58
de gebruikers local aanmaken misschien?

Ff meer duidelijkheid

welke domein structuur?
wat is je win2k3 server in het domain? DC of member?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik draai ook windows 2003 server, weliswaar zonder RRAS, maar ik deed ff eel simpel op F1 drukken, en daar staat toch echt alles in uitgelegd.. Is dat zo moeilijk? Of ff kijken bij microsoft zelf, bij technet ofzo?

(F1= Help)

[ Voor 3% gewijzigd door Newpowerr op 30-06-2003 15:37 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Bij RRAS is het zo dat de gebruiker die inbelt zich moet kunnen authenticaten op de inbel server. Het inbel account moet dus bekend zijn bij de Windows2003 server.

Wat ik nog mis praten we over een stand alone server, member server of domain controller hier?

Verder heb je event 629 al opgezocht bij www.eventid.net ?

• Solosmots
Tis een standalone server zonder AD.
Bij RRAS is het zo dat de gebruiker die inbelt zich moet kunnen authenticaten op de inbel server. Het inbel account moet dus bekend zijn bij de Windows2003 server.
Dat is ie :) er is een gebruiker aangemaakt, zoals ik al schreef, die ook mag inbellen (ingesteld bij user properties).
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik draai ook windows 2003 server, weliswaar zonder RRAS, maar ik deed ff eel simpel op F1 drukken, en daar staat toch echt alles in uitgelegd..
Alles staat er vast wel, maar dit soort problemen vaak net niet. Een zoektocht met google leverde ook niet echt wat bruikbaars op..

• Newpowerr
OK dan, tipje, misschien helpt het als het een standalone server is, om de gebruikers log on locally rechten te geven..

• Solosmots
Hmmz waar vind ik die optie?
Zou het verder ook kunnen zijn dat RAS @ win2k3 lastiger in is te stellen dan op Win2k? Ik meende hier iets over gelezen te hebben.

• Newpowerr
Omdat je een standalone server hebt, doe je dit soort rechten zetten met de group policy editor, ef met het nieuw verkrijgbare group policy management console. Dat zijn lokale gebruikers rechten die je moet toekennen aan de gebruikers die je hebt aangemaakt, anders mogen ze simpelweg niet aanloggen.

• Solosmots
Ok dan, dat ga ik dat even bekijken !

• Solosmots
Hmmz ik zit te zoeken en te kijken terwijl ik me opeens bedenk dat er alleen een Group Policy is bij een Active Directory.. Die ik dus niet gebruik.
Wat nu.. ?

Edit:
Ik zie zojuist dat je een policy in moet stellen bij RAS zelf. Zonder policies doet ie namelijk niet wat ik wilde :)
Thx voor de hints ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Solosmots op 02-07-2003 15:48 ]

• Solosmots
Ik heb een ander probleem. Ik heb een ISDN kaart die ook analoge signalen aanneemt. Maar deze staat niet tussen de ports in RRAS. Deze analoge modem staat wel in device manager..
Verder heb ik in totaal 16 regels (poorten) in ports, is dit toevallig een maximum zodat ie mijn analoge ISDN gewoon niet weergeeft?

• Solosmots
* Schop *
Het gaat om een Eicon Diva ISDN kaartje, ik dacht dat deze best populair waren :) Er is vast iemand die dit werkend heeft gekregen :)

Verwijderd

Grappig:
Solosmots schreef op 02 July 2003 @ 15:29:
Hmmz ik zit te zoeken en te kijken terwijl ik me opeens bedenk dat er alleen een Group Policy is bij een Active Directory.. Die ik dus niet gebruik.
Wat nu.. ?

Edit:
Ik zie zojuist dat je een policy in moet stellen bij RAS zelf. Zonder policies doet ie namelijk niet wat ik wilde :)
Thx voor de hints ;)
Als ik Start, Run, GPEDIT.MSC intik op mijn W2K/W2K03 server kom ik toch echt in een Group Policy Editor van de lokale machine 8)
Pagina: 1