Epox 4PCA3+ met veel STOP errors

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
heeft iemand enig idee of er een goede diag tool is voor je moederboard, buiten Sisoft ?
Ik heb nogal last dat mijn IDE schijf soms plotseling wegvalt. Tevens krijg is steeds meer STOP errors die IRQ gerelateerd lijken : BAD_POOL_CALLER, irq_not_less_or_equal etc. Heb de drivers geverified , en alleen die van Norton en UDSM zijn not-signed. Met Norton heb ik met de oude pc nooit problemen gehad, dus driver probleem denk ik uit te kunnen sluiten.
Ik heb al tig PC's inelkaar gezet maar ben dit nog nooit tegengekomen. Ik heb de kaarten al geminimaliseerd tot het broodnodige, alleen de agpkaart, en deze ook vervangen door een oude. SCSI kaart is eruit, usb en sound onboard uitgeschakeld, mogelijk brakke IDE schijf afgekoppeld, Memtest86 laten lopen(geen fouten), windows clean installed, bios updated en oude versies geprobeerd: niets helpt.
Nu staan alleen nog de 2 SATA schijven erop, en een SonyDVD brander. Met de laatste krijg ik bij het schrijven nl. vaak de stop errors, maar ze treden zo spontaan op dat het moeilijk te reproduceren is.
Ikzelf verdenk nu het moederboard en iets in de IDE aansturing, maar hoe kan ik dat testen ? Ik heb weinig zin terug te gaan naar de zaak en dan het verhaal weer an te moeten horen dat bij hen alles perfect werkt. De STOP errors debuggen gaat voor mij net te ver. Ik heb het wel geprobeerd maar word er niet wijzer van. Ik krijg heel vaak de 0xC5,0x0a en 0xC2 stop, maar ook nog andere. Search in de GOT en Google en MS supp. levert tot nu toe niets bruikbaars. O-)
Ik heb vandeweek ook op de Prim. een maxtor aangesloten : throughput rond de 30Mb. Sluit ik mijn Sony DVD brander aan op het Secondary channel, is het plots gehalveerd naar rond de 15 Mb. Ik heb gisteren plots wel kunnen branden zonder stop errors, maar ik hoef de Maxtor bv maar op de Highpoint raid controller te zetten en na 40 Mb hangt het spul weer. |:(

Kortom : heeft iemand anders ook problemen met dit board ? en weet iemand een mogelijkheid om t zelf te testen ?

thanks!

*-Specs-*

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen al geprobeerd?

Mij klinkt dit als potentiele RAM problemen in de orden, maar voeding zou ook nog kunnen.

Geef ook eens ff helder op een rijtje volle specs (met name dus voeding, type RAM (incl. text op de chips zelf) en op welke settings je ze in BIOS hebt draaien)

Oslik blyat! Oslik!

• R1
  • Niet online
yep, dat soort zaken al uitgeprobeerd, ook bv IRQ sharing nageplozen en dus alles eruit gerukt en zoveel mogelijk onboard uitgezet, en dan dus nog.........
verder draai ik de bios nu helemaal standaard, de zgn Optimal settings, nix meer getweakt
Specs staan ook in de link van m'n sig , maar misschien makkelijker :
Enermax 465
Corsair 2x 256Mb 3500
2 raptor op de ICH5 sata
en nu even een oude GTS2 kaart ipv de radeon 9700 want die vertrouwde ik alniet meer.
de DVD laat ik er ook altijd op omdat hij daar het snelst mee hangt
verder had ik dus alles al losgehaald.

*-Specs-*

• R1
  • Niet online
Gaarne topic sluiten
ik heb inmiddels een ander moederboard aangeschaft :)
geen zin om nog langer door te blijven sukkelen

*-Specs-*

Verwijderd

R1 schreef op 03 juli 2003 @ 09:34:
Gaarne topic sluiten
ik heb inmiddels een ander moederboard aangeschaft :)
geen zin om nog langer door te blijven sukkelen
zonde, want als het goed is heeft de laatste bios 4PC33625.bin dit opgelost.

• R1
  • Niet online
Tom, ik wacht er al langer op, en helaas is het in voorgaande biossen niet gefixed. Ik heb ook wel betere dingen te doen dan mb's overzetten. in comb met de bovenstaande problemen heb ik besloten om het eens met een ander board uit te proberen; ik weet ook niet 100% zeker of het aan de Epox ligt, maar het lijkt alsof mijn hardware gewoon niet samengaat met het moederboard, alleen kan ik niet uitvinden wat. Postings in topics, naar epox supoprt, en een nieuw topic brachten mij ook niet veel. Dus tja wat moet je dan ? Informatique kon ook zo snel niet vinden ( duhh), en zoveel verneukte dvd's vind ik zonde. Ook heb ik nog een mach2 staan die al weken stof staat te vangen doordat ik eerst dit stabiel wil hebben.
Kortom : zonde want de overclockabillity vond ik wel ok op de vcore na.

toch bedankt! en als je nog tips hebt hoor ik ze graag ;)

*-Specs-*

• R1
  • Niet online
updaten van de SATA drivers van Intel loste alles op! t zelfde probleem kreeg ik nl met een p4p800 van asus. DVDs gaan weer als vanouds; alleen jammer dat een dag nadat ik het nieuwe board erin hing , de drivers van intel geupdate bleken :'(
had een MB wissel kunnen voorkomen :(

*-Specs-*

Pagina: 1